Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Correct, niet meest ideale horloge om even snel de tijd af te lezen. Maar vind hem leuk.

Deze kwam vandaag.

Deze is goed fout. Maar zo knap voor 12€
https://uhrforum.de/threads/meine-neue-china-uhr.52572/post-9101974

6 likes

Ja hoe kunnen ze het ervoor maken he? :thinking:

Oa besparen op de design en marketing afdeling

1 like

Ja en op de productie zal ook wel flink bespaard worden.

Gisteren deze binnen gekregen van Aliexpress. Eerste bronzen horloge en een mooie combinatie met groen!

6 likes

Het horloge uit de bijgevoegde link was 12 euro, niet de Tandorio

1 like

Ik blijf mij verbazen over het merk San Martin :ok_hand::ok_hand:

5 likes

9 likes

Tsja, volgens een gewaardeerd forumlid door kinderarbeid :grimacing:

p.s. daar gellof ik niets van, maar dat er slavenarbeid aan te pas komt zal mij van die Chinezen niet verbazen.

p.s. 2 CEO Nike bindt in na Oeigoeren-rel: 'Nike is voor China en door China'

1 like

Ik vind het rolex clones.

1 like

Nee, eigenlijk totaal niet. Dit is echt control-c control-v.

Maakt me overigens niks uit. Ik vind het een leuke en betaalbare manier om eens kennis te maken met een type horloge. De kwaliteit is trouwens ook heel aardig. Ik heb zo’n Cadisen gehad in het blauw. Van genoten een paar maanden lang en nu heb ik het hele fluted bezel verhaal gehad en afgesloten voor nog geen twee tientjes afschrijving.

Als je ze leuk vindt, ga ervoor.

Ik weet het niet. Het ‘probleem’ met deze Ali spullen is dat ze leuk zijn maar vaak binnen enkele weken/ maanden in de prullenbak belanden. Ik heb zelf er zelf ooit een besteld. 2 dagen gedragen, 2 maanden in de horlogedoos en vervolgens weer verkocht. Het zal me verbazen als deze nu nog loopt. Ik ben bang dat dit bij de meeste ook het geval is. Uitzonderingen daargelaten. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet maar moet zich naar mijn mening wel bewust zijn van het feit dat een horloge van 12 euro gewoon in alle opzichten troep is.

Van genoten een paar maanden lang en nu heb ik het hele fluted bezel verhaal gehad en afgesloten voor nog geen twee tientjes afschrijving.

Precies dat dus. En na 2 jaar ligt hij in de prullenbak want niemand laat een horloge van een paar tientjes servicen.

Prullenbak???

Er komt een tijd dat een aantal van deze merken zich een vaste plek verwerven in de horlogewereld. De Japanners werden met hun auto’s ooit ook met argusogen bekeken, en hebben nu een zeer goede reputatie opgebouwd.

Veel van wat uit China komt, is van prima kwaliteit. Wen er alvast maar aan, dit zijn blijvertjes :innocent:

5 likes

Ik denk dat er een verschil is met een quartz horloge van €12 uit China, of een Pagani/Sugess/San Martin en dergelijke merken.
Allemaal prima uurwerken en de kwaliteit is dik in orde. Dit zijn geen kermisklokjes.
Ik zou eerder een dergelijke hommage kopen, dan een fossil of ander mainstream modemerk voor een gelijk of soms zelf hoger bedrag. De kwaliteit van het uurwerk is daarbij een heel ander verhaal.

6 likes

Ik vind een GMT bezel zonder GMT uurwerk wel origineel, ja… :man_facepalming:t4:

3 likes

Inderdaad. Keek net even op Ali en die Cadisens hebben een Miyota uurwerk, prima kwaliteit, hoop duurdere merken die precies dat uurwerk gebruiken. Je kunt ook goedkoop het hele uurwerk vervangen als je geen zin hebt in servicen. En het horloge kost maar 70€. Het origineel, een Rolex Datejust, kost ongeveer 140 keer zoveel, maar is het ook 140 keer zo goed? Ik denk het niet. Dus wat je er verder ook van vindt, dat het goedkope rommel is is gewoon niet waar.

7 likes

De horloges van Sugess en San Martin (geen idee wat voor uurwerken) is ook absoluut geen rommel :innocent:

1 like

Ik heb een Heimdallr, ook China, een kloon van de Seiko SKX007. Alleen is de Heimdallr beter dan het origineel. Moderner uurwerk met hacking en handmatig opwinden. Saffier in plaats van glas. En voor de helft van de prijs ongeveer.

13 likes