Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Bijna 3 maanden mijn daily, heb een mooie dresser maar dit voelt stukken relaxter in het dagelijkse leven.

10 likes

Deze op katoenen nato van CNS gezet. Kleurt voor mijn gevoel wel aardig bij kleur van de cijfers.

14 likes

8 likes

Mijn enige

18 likes

By close inspection zag ik dat ze bij Parnis de structuur van de links van de bracelet hebben aangepast van brushed naar’blasted’…terwijl de mannelijke endlink wèl brushed is…

In zonlicht lijkt net of de links zilver zijn,geen mooi aanzicht ten opzichte van mijn vorige Parnis van vorig jaar waar de bracelet volledig brushed was.

Ook jammer is die vlindersluiting die er standaard op zit, zit nèt iets te los of (vooral bij warm weer) net tè strak…

Bracelet maar gelijk veranderd voor èèn mèt vrouwelijke end links en een volledige brushed look…

Ook de clasp ziet er nu stukken beter uit, deze heeft een meer ‘vintage’ look vind ik persoonlijk en heeft tenminste micro adjust

Toch jammer dat ze bij Parnis niet gewoon aanpassen…. Links zien er niet uit zo als dat de standaard van nu moet zijn…

7 likes

Deze ziet er ook goed uit!

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

4 likes

Watchdives timmert wel aardig aan de weg, niet alleen in samenwerking met San Martin, maar ook onder eigen naam. Deze kon ik niet laten liggen voor 61 euro…Keuze uit twee wp’s en twee soorten banden (met een metalen apparaatje om in te korten meegeleverd), K1 bolle hardlex, Seiko VH31 meccaquartz (4 tikken per seconde) en gepolijste en gesatineerde vlakken die er stukken beter uitzien dat wat Pagani Design voor elkaar krijgt…en daar dan nog geld op verdienen?

16 likes

Vandaag deze Plagiani design turtle lookalike.

9 likes

M’n Parnis flieger die al jaren trouwe dienst doet en waar elk bandje goed op staat.

18 likes

Heel mooi horloge, ik dacht dat hun horloges bij Steeldive vandaan kwamen.

1 like

Ja is echt enig.

Nog niet, wel besteld vandaag dus zal me benieuwen.:wink:

Gaaf! Welke kleur?

De zwarte met gele cijfers.
Lijkt me wel een makkelijke grab&go zo met een quartz uurwerkje.

10 likes

Heel mooi! Die wil ik misschien ook wel hebben, maar ik ben wat huiverig voor het bestellen via aliexpress oid (gedoe met btw, inklaringskosten en wat als het pakket onderweg verloren raakt etc).

Misschien wacht ik tot ze tweedehands aangeboden worden (dus mocht je er binnenkort toch weer vanaf willen… :wink:).

1 like

Dat valt allemaal best mee.

Inklaringskosten heb ik met m’n Pagani niet gehad. Kosten op t scherm waren de uiteindelijke kosten.

Check de betrouwbaarheid van de verkopende “winkel” op AliExpress, check de reviews en dan komt t wel goed.

Als er iets mee is, kun je t vrij gemakkelijk (kosteloos) retourneren

Ik heb al wel eens een pakketje geretourneerd wat niet naar wens was, wat onjuiste artikelen,en dat is allemaal keurig afgehandeld!

1 like

Ik heb al vaak iets bij Ali besteld, ook horloges. Ik heb nog nooit inklaringskostrn hoeven te betalen . Meestal staat bij het artikel ‘vat included’ en dat betekent dat de btw al is afgehandeld.

Klopt, meestal is het inclusief BTW, of worden ze vanuit een magazijn in Europa verstuurd.
Eén keer pech gehad met een San Martin, daar moest ik € 26,- invoerrechten op bijbetalen.

Het hangt vooral af aan de waarde van het horloge. Vziw is het via AliExpress betalen van btw/invoer zolang het object €150 excl. btw is. Zodra de waarde hoger is, haalt AliExpress de geschatte btw van de aankoopprijs af, zodat de koper die zelf kan betalen. Dat had ik bijv. met die San Martin duiker, ik kreeg €40 terug van ze. Echter hadden ze de waarde van het horloge lager op de documentatie gezet (uit eigen overweging, ik heb er niks in besloten), waardoor ik €16 aan btw moest afleggen.