Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

is ook wel netjes voor het geld. maar voor de echte liefhebbers is de WD beter uiteraard.

Weet idd niet zeker of het keramisch is, maar op reviews wel erg glimmend.

klopt. en de subdials die te raar ogen. heel simpel en niet zoals de echte. WD is gewoon simpelweg de beste op de markt. letterlijk. Ze moeten alleeeeen nog de subdials IETS groter maken. en dan klopt letterlijk alles.

1 like

@watikjebrom @Barrt de bezel van de Pagani Design is zeker keramisch

1 like

Jep, zie het net idd.

2 likes

Die Speedy ziet er echt goed uit!!
Gaaf model, maarja, ik heb al een dikke chronograaf.

T is wel zo verdomd verleidelijk om te bestellen voor deze bedragen…
Heb een heel verlanglijstje op AliExpress staan van horloges die erg in de smaak vallen. Moet mezelf echt bedwingen!

Pakketje met de groene Heimdallr SKX is volgens AliExpress vertrokken bij de douane en overgedragen aan Postnl, maar die geven al 2 dagen aan dat hij er nog niet is😑

Die zwarte ligt hier klaar, maar ik twijfel wat mooier is. Beide houden vind ik zonde, maar het begint knap moeilijk te worden hem niet te gaan dragen.

Binnenkort in het blauwe deel.

11 likes

Ik weet hoe het voelt. Heb echt al maaaaaaanden niks op aliexpress besteld. Misschien wel meer dan een jaar? Maar toen ik de v2 zag, had ik direct op de bestel knop geklikt🤣

Deze Corgeut beviel mij het best qua hommage aan de witte Explorer. Twee maanden terug vroeg ik aan de webshop of een Glide-lock mogelijk was. Het antwoord: NO.
Bij de bestelling kon je aangeven of je een vast deksel of een doorkijk wenste. Ik vroeg doorkijk.
Ik kreeg een vast deksel én wel de Glide-lock.
Een onzuiverheid op de onderste endlink kreeg ik er gratis bij.

5 likes

Ik ben best uitgekeken op homages maar deze vind ik wel heel gaaf zeg. Wat is je polsmaat?

1 like

Ik ben er ook regelmatig op uitgekeken totdat ik er weer een zie die ik wel wil proberen! Door de relatief lage prijs ga je dan toch weer overstag he…

Polsmaat is 20cm :+1:t2:

1 like

9 likes

Die “San Martin incoming…” is echt een hoofdpijndossier geworden.

Op 20 juli besteld met een vijfdaagse levering. Ik “moet” regelmatig ditjes en datjes op Ali bestellen en die garantie hebben ze altijd kunnen honoreren, sterker nog - zendingen zijn er vaak eerder, nooit later. Tot nu dus.

Nadat de zending was verstuurd werd de leverdatum niet 25, maar 29 juli. Gezien ik op 2 augustus met vakantie zou gaan was dit “spannend”, maar moest lukken. Toch niet, vertraging bij de inklaring waarop ik pas op 1 augustus de inklaringskosten kon betalen. Gezien ik de volgende dag voor 3,5 week zou vertrekken, ik niemand anders had om het pakket eventueel op te halen en ik geen alternatief adres kon opgeven heb ik de inklaring moeten weigeren en zou het pakket automatisch geretourneerd worden.

Hoewel ik meermaals heb aangetoond dat de zending retour is, is ome Ali nog altijd van mening dat de zending geleverd kan worden en is de factuur nog altijd niet geannuleerd. Ben er echt helemaal klaar mee.

Rant off.

1 like

Ik heb nu voor de eerste keer één van 37mm. Pols van 19cm, echt een perfecte pasvorm (San Martin sn0138GW), mooie vintage diver look. En het formaat draagt ook heel comfortabel. mijn Seiko 5 diver is groter en dikker, leuk om hiermee te kunnen afwisselen(zeker met lange mouwen bijvoorbeeld).
Ik denk dat de lug to lug veel meer invloed heeft op de pasvorm dan de millimeters tussen 36mm en 40mm. Ook de dikte kan veel bepalen natuurlijk.

1 like

Ja daar kunnen ze inderdaad moeilijk over doen. Heb ook eens moeten aantonen met foto’s dat ik het pakketje niet had ontvangen :upside_down_face: Heb ze dan maar 4 foto’s van een lege deurmat gestuurd en daags erop was het geschil in orde :sweat_smile:
Veel geraakt bij hen ‘lost in translation’ maar het is nog geen reden om domme vragen te stellen als verkoper, vind ik. Voor het merendeel van de zendingen loopt alles gesmeerd, maar ja tis soms huilen met de pet op in sommige gevallen.

2 likes

Ja vind ik dus ook. Het is jammer (vooral voor mezelf, het zal hun verder weinig boeien), want door deze ervaring hoef ik voorlopig geen San Martin meer.

Wel lachen verder! Gelijk even gedaan.

6 likes

Laat zeker het resultaat even weten! Ik durf erop wedden dat ze wel in actie zullen schieten nu!

Dat is knap balen!!
Hopelijk nu snel rechtgetrokken!

Ik heb besloten de zwarte te houden. De groene dial vloekte met lumed indices. Die gaat dus retour. Ik zal in elk geval voldoende foto’s maken van het pakket voordat het retour gaat.

Hier wel happy mee!!

6 likes

Ziet er top uit :+1:t4::+1:t4: