Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

In afwachting van 2 Alie horloges. Een Steeldive, Seiko Turtle lookalike, en een bruine Red Star bullhead van Seakoss. Ben benieuwd!

3 likes

Mijn eerste horloge welke ikzelf in elkaar heb gezet. Moet nog heel veel leren en oefenen. Maar vind het wel erg leuk.
Bij deze horloge heb ik drie seconden wijzers gemolesteerd…het lukte maar niet. Nu wachten op een nieuwe voorraadbestelling seconden wijzers :rofl: Dan nog een keer proberen en hopelijk dat het wel lukt. Denk dat ik voor een oranje seconden wijzer ga…heb een kleine twijfel over een zwarte.
Nu afwachten op mijn bestelling :yawning_face:

5 likes

Maar is het een Seiko, of heb je een wijzerplaat gekocht waar Seiko op staat? Maakt wel verschil met of het mag of niet hier op het forum namelijk…

Je hebt helemaal gelijk. Dacht er niet bij na. Heb alle onderdelen los besteld. Zo ook de wijzerplaat.
Ik haal de post er vanaf.
Evengoed bedankt voor heads -up :+1:t4:

2 likes

Verstandig. Zou zonde zijn als je trustlevel straks wordt teruggezet.

1 like

Heb de foto aangepast. Nu wel toelaatbaar denk je?

We gaan het meemaken. :wink:

1 like

Binnen, Steeldive, Seiko Captain Willard lookalike, NH35 uurwerk, 44 x 46,7 mm, geleverd op stalen band (tijdelijk vervangen door nato strap in afwachting van een bijpassende kleur band). Lugmaat 20 mm. Voelt solide aan. Kleur wijzerplaat is top.

10 likes

Iemand ervaring met deze?
Kost in promo nog 88eur

Nh35, saffier, 40mm, 200m
Why not?

3 likes

Why? NH35 plus saffier.
Why not? Ordinair OP jatwerk.

Genoeg leuke Chinese horloges te koop.

Klopt!
Maar wel tof voor op vakantie denk ik dan?

Denk ik wel, Pagani Design schijnt best ok te zijn.

Voor vakantie zou ik voor dat geld liever b.v. een Casio Edifice kopen dan hoef je niet steeds uit te leggen dat het geen echte Rolex is.

Gisteren kwam de Rmalti binnen na een paar dagen oponthoud bij de douane. Dit is een “hommage” aan de GS Evolution reeks met de afgeknipte urenwijzer. Op plaatjes stoorde ik me aan die urenwijzer. En in het echt moet ik zeggen dat het snel went.

Voor dit geld is het best veel horloge. Zelfs het glimmen van de indices hebben ze knap nagedaan. En (beperkte) micoverstelling in de sluiting. De sluiting zelf is wat fors. En de schroefjes in de schakels vrij klein. Nu heb ik een tooltje met aan de ene kant een vorkje voor pushpins, en aan de andere kant een sleuf-schroevendraaier. Laat die nu net precies passen. Omdat mijn fijne motoriek niet zo fijn is, was het toch nog een hele klus om 3 schakels te verwijderen.
En @Fate_Amenable_To_Change : ziet u het dopje op de secondewijzer? :stuck_out_tongue_winking_eye:

17 likes

9 likes

Na de Rmalti is nu ook de Pagani Design afgeleverd. Deze werd vanuit een warehouse in Spanje geleverd en is zo’n 4 werkdagen na bestelling bezorgd.

Als ik de blauwe Pagani Design vergelijk met de witte Rmalti kun je wel merken dat de Rmalti 2x zo duur is. Beter afgewerkt, comfortabelere band, zwaarder. Wat ik bij de Pagani jammer vind is dat er ik de band net niet goed krijg afgesteld. Of net te strak, of net te los. Nu dacht ik dat er in de sluiting microverstelling mogelijk was (zie foto) maar dat lijkt kennelijk maar zo. Ik krijg de pin waarmee de band vastzit namelijk niet los. Dus ik vermoed dat het een vaste pin betreft. Jammer want dan kon ik hem net wat strakker stellen. Ook zijn de zijkanten van de band wat scherper wat het draagcomfort niet bevordert. Maar goed, voor nog geen € 95 en een NH35a automaat mag ik niet klagen, ziet er verder echt netjes uit.

5 likes

Zit er aan de andere kant ook niet zo’n inkeping?

Heb zelf ook ooit een Pagani gehad, zelfde probleem, te strak of te los, drama om te verstellen helaas.

2 likes

Nee, aan de andere kant niet.

Het zou wel fijn geweest zijn, want de ruimte tussen die micropunten is 5,1mm en een schakel is 7,4mm. Dus dan kan ik met 2,3 minder stellen. Maar helaas.

Overigens heb ik fors duurdere Seiko’s waar het ook moeilijk is om de maat goed te krijgen vanwege de afwezigheid van microverstelling. En dan is het gepuzzel met hele en halve schakels om het goed te krijgen. Gelukkig zijn m’n polsen vrij consistent in omvang.

Dus op dit front scoort de Rmalti toch echt bovengemiddeld goed. Ik kan niet anders zeggen.

2 likes

Amai straf, dacht echt dat ik me herinnerde dat ik op de PD DJ van mijn huisgenoot dat heb aangepast (1j geleden fz), maar zal me dan wel vergissen zeker. Je moet is op YT kijken of ze dat allemaal hebben maar langs één kant, want lijkt me eerlijk gezegd straf. Een Quality Control fout langs PD zijn kant lijkt me realistischer.

1 like

Is dit wat, ik vraag het voor een vriend :grimacing:

1 like

€ 58,33 91%OFF | OLEVS Mechanical Watch for Men 43.5mm Dial Rotating Second Wrist Watch Luminous Star Moonswatch Hombres Mecánico Superficie 9923

Het kan nog goedkoper! Reviews zien er goed uit. In-house movement als ik het goed begrijp…

Gewoon kopen voor dat geld. Die “originele” honderden euros prijs is ie natuurlijk niet waard…

1 like