ik ben opzoek naar een BB54 hommage. Nu heb ik de nieuwe San Martin gehad met de ST2130 (SN0138B). Deze vond ik wat te gelig. Zeker de bezel. Dus zoek op dit moment naar wat anders.
Mensen ervaring met de Cronos BB54 (L6033)?
İk heb hem gehad, prima horloge!
@Raymoi5 kan naar mijn mening beter vertellen want hij heeft na de Cronos de Tudor aangeschaft.
Na vele kritiek op de stijgende verkoopprijzen van San Martin zijn ze met een verklaring gekomen
Mededeling over prijsaanpassing bij San Martin Watch
- Horloges met binnenlandse uurwerken:
prijzen blijven ongewijzigd. - Modellen met Japanse ingevoerde uurwerken (NH35, NH34, 9015, 90S5):
prijzen zijn redelijk bijgesteld. De inkoopkosten van deze uurwerken zijn in eigen land flink gestegen, en die bijstelling compenseert alleen de hogere kosten van de uurwerken.
Extra toelichting:
Veel klanten merken dat de prijzen die op de pagina staan ineens behoorlijk omhoog zijn gegaan. Dat komt door bijgewerkte regels voor douaneverzending. Voor bepaalde landen worden belastingkosten nu direct op productpagina’s getoond. Die belastingen zijn altijd van toepassing geweest; alleen de manier van weergeven is veranderd. Dat betekent dus niet dat het horloge zelf ineens drastisch duurder is geworden.
Wat betreft de komende August Big Sale: de promoties zijn ongeveer hetzelfde als bij onze June Anniversary Celebration en de 11.11 Big Sale. We nodigen je uit om rond te kijken en te shoppen.
Statement over de ontwikkelingsvisie van San Martin:
San Martin bestaat tien jaar. Onze oorspronkelijke ambitie is nog steeds hetzelfde: hoogwaardige horloges leveren tegen toegankelijke prijzen, waar we consistent naartoe hebben gewerkt en waarmee we erkenning hebben gekregen van horloge-liefhebbers.
Dit jaar hebben we onze eigen metaalarmbandenfabriek gebouwd om ons merk te ondersteunen. Er is grote vooruitgang geboekt in de armbandconstructie en de afwerking. We zijn ervan overtuigd dat onze armbanden beter presteren dan die van concurrenten in dezelfde prijsklasse, en dat het vakmanschap zelfs kan wedijveren met horlogemerken die tientallen keren duurder zijn. Veel subtiele details kun je alleen waarderen als je in het vak zit.
Als het gaat om andere onderdelen van horloges, is San Martin in China’s horlogefabrikantenwereld goed bekend vanwege strenge kwaliteitsnormen. Veel binnenlandse en buitenlandse concurrenten gebruiken onze kwaliteitseisen als maatstaf voor hun leveranciers. We geloven er heilig in dat onze kwaliteit ongeëvenaard is bij hetzelfde prijsniveau.
We richten ons op duurzame, langetermijnontwikkeling in plaats van snelle winst. Prijzen verlagen om de verkoop op te jutten en de markt te verstoren is niet ons plan. Een redelijke winst stelt ons in staat om kwaliteit steeds te blijven verbeteren, de klantenservice te upgraden, fysieke verkooppunten te ontwikkelen en horloge-liefhebbers beter te bedienen.
We blijven ons richten op het maken van topproducten binnen een redelijke prijsklasse, en we denken dat de meeste mensen onze drive kunnen begrijpen.
Dank je.
San Martin Watches
( Bron Reddit )
Ik zag het op Reddit inderdaad, ik vond de commentaren redelijk pittig. Ik ben benieuwd of het San Martin lukt zich staande te houden nu ze in dezelfde prijscategorie zitten als populaire betaalbare microbrands als Zelos, Traska en Baltic.
Komt er nog btw over die AliX prijs?
In dat geval zitten ze idd bijna op hetzelfde niveau. Maar ik verwacht dat veel micro’s de prijzen dan ook op gaan voeren als dit zo doorgaat.
Ik ben van mening dat San Martin zijn merk steeds hoger in de markt positioneert met een prijssegment van ongeveer €300 tot €700. Voor modellen onder de €300 hebben ze met Watchdives een goed alternatief binnen hun eigen merkenportfolio.
Nee, aliX is inclusief btw.
Als het boven de 150 euro uitkomt dan gaat er zelfs initieel nog btw van de prijs af omdat je deze zelf moet betalen aan postNL bij invoeren. Gaat heel soepel overigens.
Vandaag op Insta kwam ik een ‘nieuwe’ microbrand tegen. Aeromat. Ik moest erg lachen over deze glass caseback om een simpel quartz uurwerkje te tonen haha
In dat geval is een merk als Traska nog fors duurder… Daar moet wel btw overheen
Bij Undone kan je ook kiezen voor een dichte stalen achterkant.
Ik heb er zelf ook een van Undone waarbij ik een foto van mn kinderen op het glas kon drukken.
Mooi om te zien hoe de Chinezen hun producten steeds verder blijven ontwikkelen en verbeteren. Het resultaat mag er zijn: een tolerantie van slechts rond de 0,03 mm!
Hahah grappig, je horloge in emoji style:
Rechts 🫲🏽 Links 🫱🏽 = ![]()