Ik denk dat er andere vragen voorafgaan aan jouw vraag.
Ten eerste; heeft iemand het budget om the real deal te kopen? En heeft die persoon het ervoor over natuurlijk.
Als tweede: wat is de meerwaarde om the real deal te bezitten?
Natuurlijk is dat voor iedereen anders dus ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik heb met veel plezier een vergelijkingstest van Ben’s Watch Club bekeken waarbij hij een Rolex Explorer 1 en Ali hommages vergeleek. De twee winnaars kwamen wat hem betreft zeer dicht bij het origineel. Omdat ik ook hier goede verhalen las, gecharmeerd ben van het ontwerp én het budget voor de Rolex niet heb, wilde ik het testen.
Met het idee; mocht het bevallen komt de real deal op de lijst plus hoe goed is zo’n homage nu echt?
Ik heb het horloge nu bijna 1,5 jaar en het is mijn favoriete horloge om te dragen qua draagbaarheid. Plus het kan bij alles.
Ik heb sindsdien drie keer een Rolex Explorer 1 om de pols gehad. Ik vind het natuurlijk een mooi horloge, maar het geeft mij niet het wauw effect dat ik verwacht bij een horloge van dat bedrag.
Dan kom ik bij vraag 1:
Ik heb er momenteel niet het budget voor dus een homage past beter. Mocht ik het budget wel hebben, dan zou het een optie kunnen zijn. Ik heb de Explorer 1 wel op “de lijst” gezet, maar hij heeft concurrentie.
Maar wat ik wel weet en dat is mijn antwoord op vraag 2:
Voor mij is er weinig meerwaarde puur gekeken naar value for money. Persoonlijk vind ik de Rolex niet 39 keer de prijs van mijn homage waard.
Daarbij snap ik dat er goede argumenten tegen homages zijn, maar er zijn ook goede argument voor imo.
Waar het dan bij mij op neerkomt; hoeveel waarde hecht iemand aan een merknaam… in mijn geval: niet echt veel.
Lang verhaal kort is mijn antwoord op jouw vraag;
“Nog niet en gaat misschien ook nooit gebeuren”