Ik geloof er geen drol van. Maakt niet uit wat voor een horloge je hebt, die miyota’s hoor en voel je gewoon. Net zoals die uurwerkjes die in de sugess daytona’s zitten. Als je een beetje goeie oortjes hebt weet je gewoon dat dit een probleem is
Maar niet Chinees.![]()
Wat bedoel je ?
Dat het niet een Chinees ‘middle kingdom’ horloge is.
Australische merk met een Japanse uurwerk die in China wordt gemaakt. Wat mij betreft kan het hier prima!
zo ken ik er nog 543…![]()
Prima toch dan zijn ze allemaal welkom wat mij betreft. Made in China ![]()
İn principe wel ![]()
![]()
Vraag me af of alle 9 uurwerken van Miyota geluid maken?
Ja, wat je hoort is typisch voor binnenwerken die maar in 1 richting opwinden. In de andere richting kan de rotor dan vrij rond zijn as draaien en dat kun je soms horen en voelen. Dat is ook zo bij veel duurdere binnenwerken met een dergelijk opwindsysteem zoals o.a. de Valjoux 7750 en de daarvan afgeleide Valgranges reeks die o.a. Longines vaak toepassen. Ook bepaalde Patek Philippe binnenwerken hebben dit “probleem” overigens.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg ![]()
Wordt gewaardeerd!
Wat is jouw ervaring/mening betreft Miyota 9 uurwerken?
Hoe ze het kunnen maken voor die prijs, niet te geloven. Heb hem 6 dagen geleden gelijk gezet op datum en de maan op de actuele maanstaand. Na 6 dagen een plusje van 7 seconden, schiet mij maar lek. Zit ik met al die dure meuk ![]()
Ik vind het prima uurwerken, duidelijk een flinke stap omhoog in vergelijking met bv. de Seiko NH35 en de Miyota 82xx familie. De Miyota 9-reeks is beduidend dunner en heeft betere specificaties wat accuraatheid en precisie betreft. In mijn persoonlijke ervaring lopen ze ook prima. Ik heb zelf niet zoveel last van de unidirectionele rotor maar dat heb ik bij al dat soort binnenwerken. Hoe vervelend die vrijdraaiende rotor is hangt sterk af van hoe vaak je bewegingen uitvoert die dit veroorzaken, en als bureauwerker voor het grootste deel van de dag is dit voor mij persoonlijk geen groot probleem.
![]()
![]()
![]()
Ik heb dat rotorgeluid altijd charmerend gevonden op m’n Traska en Lorier. Soms schud ik gewoon wat met m’n pols om het geluidje te horen. Als je echt hard doet voel je 't horloge zelfs een beetje wiebelen op je pols.
Maar ik vind die horloges in zijn geheel ook gewoon heel erg tof dus misschien eerder associatie.