Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Het mooie aan dit onderwerp is dat je zo duidelijk ziet hoe verschillend ervaringen kunnen zijn: de één vindt het storend luid :wink:, een ander vergelijkt het met een helikopter, terwijl weer iemand anders er juist door gecharmeerd is.

Ik kan me goed vinden in wat @Oldheritage zegt: “De Miyota 9-serie is aanzienlijk dunner en beschikt over betere specificaties op het gebied van nauwkeurigheid en precisie.” Dat is naar mijn idee ook een belangrijke reden waarom veel microbrands voor dit uurwerk kiezen en hun horloges positioneren in een prijsklasse van ongeveer 400 tot 950 euro.

San Martin lanceert nieuwe model met Miyota 9

6 likes

In mijn Borman 3882 ligt een eenvoudige ST2130 van Seagull, ofwel een 2824 kloon. Qua afwerking en nauwkeurigheid op papier minder verfijnd, maar het valt me helemaal niet tegen.

À propos: boven alle genoemden zou de Miyota 9 serie mijn voorkeur krijgen.

7 likes

Zou je er geen SW200 in kunnen zetten? Geen idee wat deze kosten, maar zou toch niet het einde van de wereld moeten zijn. Je hebt je geld toch al terug en het horloge zelf is het zeker waard.
Of anders een nieuwe PT5000 via Ali bestellen en deze laten plaatsen.

Mijn PT5000 loopt ±1 sec en springt op exact 12 uur van datum.

Dat zal vast kunnen als ik iemand vind die het voor mij wil en kan doen…maar ik moet eerlijk bekennen dat het horloge mij niet helemaal gelukkig maakt en ik niet weet of ik er nog geld tegenaan wil gooien.

Wat mij betreft is het geprinte logo een beetje storend en had de witte MOP ook mooier kunnen zijn. Soms denk ik dat het op slecht gekleefd behang lijkt.

Misschien ben ik er gewoon boos op, omdat die stuk is. :sweat_smile:

Mijn droomhorloge zou een 36mm Erebus op een jubilee zijn.
San Martin komt binnenkort (?) met iets erg gelijkaardigs, dus ik ben in blijde verwachting.

1 like

De Warrior die je noemde komt binnenkort ook uit met andere dials. Misschien is dat ook een optie.

Die zijn zeker goed bezig, maar de prijzen voor eigen design liggen nu ook wat hoger.

1 like

17 likes

Vandaag nog een dagje m’n Chinese flieger om.

10 likes

Wanneer the Frog :frog: de mooiste bracelet Jubilee gaat dragen :dizzy::star2:

19 likes

9 likes

Staat hem zeker goed, is dit nog die band van een San Martin? (Zo ja welke?)
Passen die end links nou goed of buigen ze nou iets buiten de kast?

1 like

Rij voorzichtig Ron :articulated_lorry::wink:

1 like

Het is van San Martin SN0133-G
Hij past er op, maar niet haarfijn.
Hierbij wat foto’s

8 likes

Is bij dat oude Rolex/Tudor spul ook vaak niet.

2 likes

Iemand een idee waarom deze Addiesdive met PT5000 maar liefst 758 euro kost?

1 like

image

:slight_smile: hier heb je genoeg redenen hahah. pure scam dit

Bij mij doet hij het gewoon hoor:

@Ron013: betere afwerking kost nou eenmaal meer geld.

1 like

Ben je serieus of…

geloof mij maar dat dit gewoon verkopers zijn die hopen op onwetende kopers. Heb dit al 10x voorbij zien komen in de afgelopen jaren. voor een addiesdive (prijsklasse tussen 50 en zo 150) met een simpel pt5000 en een 2 euro leren band kan dit niet anders dan een grap zijn

1 like

Ik heb dat ding nog nooit in mijn handen gehad, maar de kast ziet er redelijk strak uit. Ik weet niet of dat irl ook zo is. Maar met alle respect: sommigen hier hoor ik af en toe zeggen dat afwerking top notch is, maar ik heb wel eens zo’n Explorer kloon in mijn handen gehad en die matcht qua look and feel naar mijn mening toch echt niet met het origineel. Wellicht dat deze weer een step up is?

2 likes