Ben benieuwd, mijn eerste Chinese horloge is onderweg.
Heeft dit horloge een schroefkroon?
Jazeker en 10 bar wr.
Nice ![]()
Mooi ding! Gelijk op zoek gegaan naar een eigen exemplaar, maar kennelijk onder druk van IWC niet meer te koop ![]()
Nee, ik denk idd dat die niet meer verkrijgbaar is.
De mijne heeft helaas een defect. De datum switcht niet automatisch om 12 uur. Manueel werkt ie wel. Perfect dus voor een dag, maar voor langer loopt ie helaas vast.
Er zit een pt5000 in.
altijd de vraag ( of geluk ) of je ver komt met een pt5000…
Gelukkig heb ik maar een stuk of 8 PT5000 in de collectie ![]()
Nice
hoe is je ervaring? bijvoorbeeld met hoelang loop je er al mee, en of je problemen hebt ervaren? of zijn het horloges die je in totaal nog geen jaar hebt. ben ook erg benieuwd hoe sterk deze uurwerkjes zijn voor de dagelijkse bumps etc. dat ze accuraat zijn is een feit. Heb is een keer per ongeluk een nh35 van iets meer dan een meter afstand laten vallen zonder problemen daarna. kan daar zelf niks over vinden online van mensen die ervaring daar mee hebben met het echt DRAGEN op lange termijn.
Heb ze allemaal korter dan een jaar dus misschien nog te kort om erover te oordelen. Qua nauwkeurigheid ben ik dik tevreden. Maar ik zoek dus eigenlijk speciaal naar pt5000 uurwerken omdat ik had begrepen dat ze best degelijk zijn. Maar daar zijn de meningen dus blijkbaar over verdeeld haha. Als jij kan kiezen tussen een Miyota 8215, NH 35 OF PT 5000, welke heeft dan jouw voorkeur?
Mijn SH met PT5000 heeft echt al wel stevige klappen gehad en tot nu toe nog geen probleem.
Voor mij dan toch maar een NH35. De rotor van de Miyota maakt me gek. Misschien is de 9000 series daarin wat beter?
Die pt5000, pfft ik heb natuurlijk de pech om een halve defecte te hebben ontvangen, want verder loopt die wel prima.
De eerste optie van de verkoper was om hem (op zijn kosten) te laten servicen door een juwelier hier in België, ik heb er twee geprobeerd en die wilden er allebei niet van weten. Intussen is hij netjes terugbetaald en kan ik er alsnog een beetje van genieten, maar het blijft jammer voor zo’n mooi ding. Al ben ik niet heel gek van het geprinte logo.
Die Ixdao Warrior ziet er overigens erg tempting uit…![]()
lastig. ben geen fan van luide rotors. dus valt Miyota af. dat zijn net helikopters hoe hard en luid ze draaien. PT5000 staat op nummer 2 want die hoor je ook best goed. NH35 vind ik het stilste van alle 3. maar nh35 is dan weer ontzettend slecht qua accuratie. dan ga ik toch voor pt5000/SW200
hahahah erg he
nou PT5000 kan er ook wat van hoor… wat een gerammel zeg… NH35 heeft een veel beter en steviger as waardoor de rotor veel fijner draait.
Oké, dat is inderdaad pech hebben. Maar het is gelukkig niet zo dat ie er na 2 jaar ineens mee op is gehouden. Daar maakte ik me een beetje zorgen over, dat ik een hele collectie horloges heb die er binnen een paar jaar mee op houdt. Dat de rotor van de PT 5000 veel geluid maakt was me nog niet opgevallen. Als ik ze bij m’n oor houd hoor ik ze wel tikken. Heb nu een Agelocer met een door hun ontworpen A4910 movement, deze rotor hoor je gewoon draaien als je je arm naast je lichaam houdt. Dus daar hoeven jullie dan al helemaal niet aan te beginnen😆
Blij dat ik slechthorend ben, ik hoor niks aan mn horloges:)
Ben met jullie wel eens dat de rotor van de Miyota 9015 duidelijk hoorbaar is, sterker nog het is zelfs voelbaar, terwijl Watchingjames beweert dat hij met zijn Erebus het niet voelt, nou ik voel het wel met dezelfde Erebus.
Het is wel een feit dat vele micro brands zoals KUOE Kyoto die in Japan worden gemaakt kiezen voor de Miyota 9 serie uurwerken.
Geef 'm snel hier. Dat ding is zooooo mooi. ![]()