Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Heel gaaf deze! :ok_hand:

1 like

8 likes

Ik weet het nog niet zo goed met deze. De bezel vind ik helemaal niks en op deze dial is het logo te groot IMO. Wel denk ik dat het een goede basis is voor een ‘‘eigen’’ horloge.
2026 gaat een mooi jaar worden denk ik, waar de grotere Chinese Ali merken meer met hun eigen design gaan komen. Ik heb er met de San Martin al een incoming… :grin:

1 like

De aanbieding is inderdaad zojuist ingegaan.

Ik heb 'm net besteld, ben benieuwd!

4 likes

Dat is zeker! Alleen de prijzen van San Martin gaan wel omhoog.

Net binnen. Kwaliteit echt heel netjes alleen de lugs
zijn naar mij mening wat te lang en te scherp. De kleur is wat meer in your face dan gedacht.

9 likes

Nu net 1 jaar in mijn bezit (Google Foto’s herinnerde mij eraan zojuist :wink:)
Naar volle tevredenheid!

7 likes

14 likes

De kikker :frog:.

15 likes

Vandaag de Sanda op een roze mozaïek rubberen band.

9 likes

9 likes

8 likes

9 likes

Ik heb zelf paar maanden de panda en ik deel je mening over de te lange lugs. De afwerking kon verfijnder, maar ik had het slechter verwacht.
Ik heb de 40mm en die is mij in bepaalde opzichten fors.

Ben zelf geen fan van leren banden, maar voor de liefhebbers…

The Specht & Söhne Contour 7.5 mm ultra thin

11 likes

Ik vind ze mooi. En mogelijke upgrade van mijn Sanda. (Mooier en eleganter, minder clone).

Maar … ik kan niets vinden op de website over welke movement erin zit. Enig idee?

Japan Quartz Movement

Exact welke caliber staat er niet

1 like

Ik las parasite.

1 like

WD0016 Premier Musou Black Recensie

Allereerst wil ik zeggen dat ik erg sceptisch was over dit horloge toen ik het kocht. Ik ben een hobby-horlogemaker en eerlijk gezegd heb ik tot nu toe alleen Watchdives-horloges (WD1863’s) gekocht voor MoonSwatch-modificaties (ik weet het, heiligschennis). Maar WAUW, dit is een fenomenaal horloge. Ik heb er letterlijk niets negatiefs over te zeggen. Ik ben er helemaal van ondersteboven.

Afwerking - Het eerste wat ik wil aankaarten is de “Zwitserse afwerking”. Ik zeg je, de afwerking is echt ZO goed. Ik heb tien keer zoveel betaald voor een Zwitsers horloge dat niet de kwaliteit van afwerking had die dit horloge (naar mijn mening) heeft. De geïntegreerde armband glinstert in het licht en de afwerking is van topklasse, zowel van de kast als van de armband.

De kast - Met een quartz uurwerk is de kast mooi dun, slechts 9,8 mm! De afstand tussen de bandaanzetten is aan de grote kant omdat de kast is gemaakt voor de geïntegreerde armband, dus de afstand tussen de bandaanzetten is 44,2 mm. Dit is geen probleem voor mijn pols van 18 cm (7 inch).

De armband - Ik ben dol op geïntegreerde armbanden en deze is van topkwaliteit. Deze armband is qua comfort en afwerking tien keer beter dan een Tissot PRX. Deze armband is net zo comfortabel (zo niet iets comfortabeler) dan mijn vintage Rolex Jubilee-armband in mijn 16220 Datejust. Ik zag ook dat mensen klaagden over de dikte van de sluiting, maar dat is absoluut geen probleem en is verre van “dik”. De sluiting werkt ook zijdezacht.

Wijzerplaat - Het “99% lichtabsorberende Musou Black” is de belangrijkste reden waarom ik dit horloge heb gekocht. Ik ben altijd al gek geweest op onyx wijzerplaten, en deze is misschien nog wel mooier, omdat het zo’n diep donkerzwart is dat het lijkt alsof het een leegte op je pols vormt. Ik vind het geweldig dat er alleen een logo op de wijzerplaat staat, zonder tekst of zelfs een datumvenster. Deze wijzerplaat krijgt een 10/10.

Uurwerk - VH60 met een vloeiende secondewijzer. Omdat dit een vloeiende secondewijzer heeft, vind ik het helemaal niet erg dat het een quartz uurwerk is. Ik vind het fijn dat ik het horloge snel kan pakken zonder me zorgen te hoeven maken over de tijd. De secondewijzer tikt 4 keer per seconde, wat het een vloeiende secondewijzer geeft. Het loopt met een afwijking van +/- 15 seconden per MAAND. Geen klachten.

Bezel - een geborstelde, bolvormige bezel. Vrij eenvoudig, maar het zorgt ervoor dat de Musou-wijzerplaat het middelpunt van het horloge is. Ik zou echter graag een geribbelde bezeloptie zien voor dit horloge.

Conclusie - Ik heb tien keer zoveel betaald voor een horloge dat niet zo goed was als dit. Dit is echt een tophorloge en voor slechts $239 is het zo goed als het maar kan. Ik ben een zeer tevreden klant, dat wil ik even kwijt (mocht het nog niet duidelijk zijn).

(Bron: Reddit)

12 likes

6 likes