Heb je weer prachtig beschreven allemaal.
Je geeft op deze manier een vrij helder beeld over de huidige evolutie van de Chinese industrie.
Heb je weer prachtig beschreven allemaal.
Je geeft op deze manier een vrij helder beeld over de huidige evolutie van de Chinese industrie.
Ik kon deze niet zo gauw vinden op Ali, wel deze hieronder. Lijkt een homage op de Oris Rectangular.
Ik vermeende te lezen dat jij hier constant loopt te roepen dat de Chinezen zelf al top kwaliteit maken die niet onderdoet voor Zwitserse kwaliteit.
Dan zou dit toch eigenlijk vloeken in de kerk zijn, dat ze toch toegeven aan de Zwitserse uurwerken?
Je zou boos moeten zijn ipv blij.
Ja hoor, schande! De Chinezen hadden natuurlijk uit principe hun CNC machines moeten saboteren zodra er “Swiss” op een uurwerk staat.
Dat ze prima zelf topkwaliteit kunnen maken, betekent uiteraard dat ze voortaan alleen nog uit morele superioriteit mogen produceren. Marketing, merkwaarde en klant verwachtingen? Details.
Zwitserse uurwerken gebruiken is geen knieval, het is gewoon meespelen in hetzelfde theater. De ene verkoopt precisie met geschiedenis voor de hoofdprijs, de ander precisie zonder sentiment voor een vriendelijke prijs en soms huur je dat sentiment even in.
Boos worden? Nee man. Dit is geen religie, het is horloges maken.
Ftfy
Prima toch? Volgens mij leert de mensheid door dingen na te doen ![]()
Volgens mij kopieren ze vooral schaamteloos de idee-en van Erebus, Jody dus van JOMW. Die is tot 2x strak uitverkocht met een HAQ in zijn horloges. Ik ben trouwens ook zeker ge-interesseerd waar ze ingaan, ajb niet in die doodsaaie GADA watches met rare dials. Leuk als je het leuk vindt, ik begrijp daar echt de lol niet van. Klassieke dressers, field/pilots en divers, that’s more like it.
Maar net waar je van houdt inderdaad, 3 van de 4 types die je op noemt heb ik helemaal niks mee😉. Alleen de dress in dat rijtje kan me wel bekoren
Dit is voor de tweede keer dat je mijn woorden aan het verdraaien bent ! Dat is ongepast !
Volgens mij was @junior hierover heel duidelijk geweest.
Munkel, doe een Munkeltje. Bederf de pret nou niet voor anderen. Laat het los en verwijder jezelf uit dit topic.
Komt er ook Swiss Made op de wijzerplaat te staan?
Eens! Het sentiment is het enige waar je grof geld voor betaald. Uurwerken zijn net zo goed!
Is het grootste deel van de kosten in Zwitserland gemaakt ? ![]()
Het antwoord is niet perse nee ![]()
![]()
![]()
Ja weet je dat zeker? In China wordt alles voor een grijpstuiver geproduceerd. Als een horloge 120 euro kost, wat denk je dan dat de productiekosten zijn?
Verkoper uit Zwitserland die het verkoopt en alle Chinese horloges zijn in 1 klap swiss made ![]()
Ok, ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt ![]()
Zitten toch wel bepaalde voorwaarden aan om het label Swiss Made te mogen gebruiken
PRODUCTIE: Minstens 60% van de totale waarde van het horloge moet in Zwitserland zijn geproduceerd
UURWERK: Het uurwerk moet in waarde (niet in hoeveelheid) minstens 60% Swiss made-onderdelen bevatten
TECHNISCHE ONTWIKKELING: De technische ontwikkeling van een Swiss made-horloge en -uurwerk moet in Zwitserland plaatsvinden
Oké, oke. Dan een Zwitserse technicus die even een blik werpt of een handtekening zet.
Het uurwerk (HAQ) komt al uit Zwitserland, dus die voldoet ook.
En dan is dat horloge dus Swiss Made, ook al is deze volledig in China in elkaar gezet.
Ik denk dat je de reactie boven jouw reactie nog even moet lezen, want je begrijpt het nog steeds niet.