Veel spul uit China heeft ook een CE logo ![]()
Dus ik denk dat “swiss made” ook wel kan.
Mogelijk wordt het dan “swis made” vanuit de ‘swis’ fabriek.
Veel spul uit China heeft ook een CE logo ![]()
Dus ik denk dat “swiss made” ook wel kan.
Mogelijk wordt het dan “swis made” vanuit de ‘swis’ fabriek.
Dat is toch niet gek? Anders mag je het niet in Europa op de markt brengen. Waar het geproduceerd wordt heeft er hé-le-maal niks mee te maken. Echt weer een klok klepel reactie
1e check, want het HAQ uurwerk komt uit Zwitserland.
2e, check, zie 1.
3e, check, zie 1.
Zeggen dat iemand fout zit heeft niet zoveel zin. Als je dan ook aangeeft wat er precies fout is, daar kunnen mensen meer mee.
Je kunt hier misschien ook uit concluderen dat er niet zoveel waarde zit in het hele Swiss Made label
Ok, hier komt ie:
Het uurwerk is Swiss
Dat betekent:
Het horloge is in Zwitserland geassembleerd
De eindcontrole gebeurt in Zwitserland
Minstens 60% van de totale productiekosten van het horloge is Zwitsers
(inclusief onderzoek & ontwikkeling)
Komt nog best wel wat bij kijken dus. Wanneer zouden de Chinezen met Made in PRC komen? Welke eisen zouden ze daar dan aan geven?
Heel veel spul met het logo is helemaal niet gecertificeerd.
![]()
Denk dat dit vaak valt onder “de klant voert het in. Dus het is de verantwoordelijkheid van de klant”.
Ach ja, uiteindelijk wil je toch een Japanse Grand Seiko😁
Kijk. Daar hebben we wat aan. Was dat nou zo moeilijk? ![]()
Dan klopt hetgeen waar ik op reageer dus niet.
En nee, ik ga niet alles fact checken waar ik op reageer. Het is geen scriptie of wetenschappelijke publicatie. Het is maar een bericht op een forum.
Nee, en dat is dus frauderen. Logo’s gebruiken die je helemaal niet mag gebruiken. Ik heb wel eens vernomen dat Chinezen daar heel goed in zijn.
Eigenlijk wel, maar bij een hoop dat via Temu en Ali rechtstreeks uit China komt heeft dat logo ook. Onterecht, maar goed. Sommige mensen geloven ook echt dat je Seiko’s via Ali voor een habbekrats kan kopen.
Maar terug naar Middle Kingdom only: wie denkt dat er een horloge komt met Made in PRC op de wijzerplaat?
Ja, deze is gaaf!
1963 van red star in 38mm met acryl glaasje ![]()
De 40mm saffier en een bronzen staat in de finale van de mooiste <500 euro.
Ben benieuwd
Ik zeg kom maar door met die Swiss Made HAQ uurwerk ![]()
Zeker. Boeit me allemaal niet waar ze mee komen of waar het vandaan komt. Uit eindelijk zie je er toch niks van. ![]()
Juist! Wie ervoor kiest om te betalen voor geschiedenis, cultuur, ontwikkeltrajecten, dure boetieks, kantoren en marketingcircussen, moet dat vooral blijven doen. Maar kom ons hier niet lastigvallen met die zelfgekozen ballast alsof het onze tekortkomingen zijn.
Tja, hebben ze me toch te pakken denk ik😉. Morgen m’n eerste Grand Seiko SBGN013 ophalen
Neemt niet weg dat ik nog steeds achter de filosofie sta dat Middle Kingdom niet te verslaan is qua prijs/kwaliteit
Precies. Ik vind mijn GS ook veel beter afgewerkt en mooier dan mijn Seagull, maar de prijs/kwaliteit is ook helemaal scheef. De GS is niet 25x mooier.
Daarom gaat morgen richting de overdracht ook de Cronos White Birch om de pols. Kunnen we ze meteen effe vergelijken ![]()
Precies, je hebt helemaal gelijk! Waarom zou je extra betalen voor een 3235 uurwerk en de daarbij behorende afwerking als je ook kan kiezen voor een NH of een Miyota. Zelfde met de kast. Zoals jij zegt: top tier afwerking. En waar gaat het over toch? Zolang jij er maar blij mee bent!