Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Er is veel spul uit China waar wél CE op staat maar niets met het Europese keurmerk te maken heeft.
Daarbij staat CE dan voor Chinese Export en denken wij brave Europeanen dat die Ali stekkerdoos van € 0,89 veilig is.:wink:
Daar doelt @herman ook op denk ik.

785130

5 likes

Exact.

Dit is natuurlijk puur toeval :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

Dat is toch slechts een mythe? Er bestaat geen verifieerbaar officieel Chinese Export logo. Dat neemt uiteraard niet weg dat niet alle CE logo’s conform aangebracht worden of voldoende onderbouwd zijn…

1 like

thestylishwatchguy(…)com(/)the-swiss-watch-scandal-are-your-luxury-timepieces-actually-made-in-china/

1 like

Klopt.

3 likes

Wat is dit?

Alles om te verkopen. :joy::rofl:

Mijn vrouw kocht laatst iets op ali, stond er “Made in Spain” op. :astonished:

Dat snap ik. Dat is een voorliefde voor en vertrouwen in vakkennis en ervaring. Wat ik vooral wou duidelijk maken is dat je daarvoor niet zomaar op Swiss Made of Swiss Movement kunt vertrouwen, omdat die labels te ruim zijn opgezet daarvoor.

Je hebt gelijk, met die ‘rebadged’ ben ik te kort door de bocht gegaan. CL-888 had toegevoegde waarde als ik het zo lees tegenover een ST16 puur door de “Zwitserse” aanpak.
Maar ik lees ook dat 't in de basis twee uurwerken waren waarvan alle onderdelen identiek uitwisselbaar waren. Iemand die een op en top Zwitsers uurwerk verwacht à la ETA, zou zich vermoedelijk wel wat bedrogen hebben gevoeld met de CL-888. Los van of dat uurwerk nu goed of slecht is, idem de ST16.

Wordt weer tijd voor een plaatje hier😜.

14 likes

Net de Watchdives Elementum met Blue Agate dial op maat gemaakt. Toch altijd effe spannend bij zo’n natuurstenen dial. Hoe gaat die van jou eruit zien? Ik vind hem erg geslaagd, gaat het vooral in de zomer erg lekker doen. Geprobeerd het zo goed mogelijk op de foto’s vast te leggen. Viel niet mee.

16 likes

Jaaaaa altijd spannend.
Elke keer weer…
Mooie tekening dat zeker.

5 jaar geleden alleen denkbaar bij retedure horloges.

2 likes

Helemaal gelijk in!

8 likes

Gefeliciteerd Ron, eindelijk met natuursteen, het is altijd een verrassing met wat voor patroon je krijgt, draag hem met plezier.

1 like

Hoe gaat het eruit zien over 5 jaar :wink:

1 like

Tnx, maar hou me nog steeds aanbevolen mocht die koraal rode van jou ooit het nest verlaten hoor :grin:

1 like

Ik doe met jullie mee.

6 likes

Blijft toch ook een plaatje met ongekend draagcomfort👍🏻

Ik houd je zeker in gedachten en neem contact met je op zodra het zover is.

1 like

Fijnste stalen horloge die ik heb gehad zonder twijfel