Had me voorgenomen geen horloges meer uit China te kopen maar ging voor deze Longlux voor de bijl.
Kost bijna niks, draagt fijn, wijkt 9 seconden in de plus af. Kortom, ik vind hem leuk. En daar was het om te doen.
Vandaag deze mogen ontvangen. Ik moet zeggen, ik ben zeer onder de indruk. Ik begrijp nu ook waarom iedereen hier zo lyrisch is over deze Chinese horloges. Er zit natuurlijk een hoop rommel tussen maar ik vind dit echt wel een parel.
Watchdives WD0003C Elementum Silver-White Frosted Dial
Sugess S466 Review na 2 weken gebruik…
Allereerst: dit horloge ontwerp is bij elke vintage horloge verzamelaar bekend. De vraag wordt dan: voldeed de Sugess S466 aan mijn verwachtingen nadat ik hem twee weken lang dagelijks heb gedragen?
Ik ga jullie niet vervelen met alle details van het horloge, maar laten we ingaan op wat je kunt verwachten.
Pluspunten:
Het is een erg mooi horloge. De kast is goed geproportioneerd als je van deze stijl houdt. De kast is glad waar dat nodig is. Het draagcomfort is goed. De geborstelde en gepolijste delen zien er mooi uit.
Het Miyota 9015-uurwerk is een echte werkpaard. Een uitstekende keuze voor dit horloge. De rotor is voorzien van een eenvoudige gouden markering voor wat extra onderscheid.
De wijzerplaat is strak en het zwart oogt erg schoon. Ik had wel graag een datumvenster gezien. Ik dacht eraan om de BOP-versie te nemen, maar heb dat toch niet gedaan omdat ik van plan ben dit horloge dagelijks te dragen.
De Sugess opbergdoos is van topkwaliteit. Wordt geleverd met gereedschap en dergelijke om de band op maat te maken.
Minpunten:
De “28800”-aanduiding op de wijzerplaat. Echt, Sugess? Was het nou écht nodig om dit erop te zetten? Zonder die tekst was het beter geweest. Of zet er dan liever een mooi datumvenster op.
Voor een horloge van $200: waar heeft Sugess kosten bespaard? De band. Laat je niet misleiden door de foto’s. De band ziet er prima uit, maar voelt toch wat “minder” aan dan ik had verwacht. Om de een of andere reden verwachtte ik schroefpennen in de schakels, maar dit zijn pin-en-kraag (pin and collar) schakels. Ik haat die… Eén kleine fout en de pin is al krom. Het gevoel aan de binnenkant is oké, niets bijzonders. De afwerking van de band is waarschijnlijk waar ik iets in de richting van Tudor had verwacht of iets dergelijks. Het voelt alsof ze iets meer tijd hadden kunnen besteden aan het polijsten van de schakels. Hoewel hij er mooi uitziet, herinnert de band je eraan dat dit “maar” een horloge van $200 is.
Oh… en de gesigneerde sluiting die vind ik echt niet fijn. De randen voelen ruw aan. Het mechanisme voelde even vreemd aan bij gebruik.
Als ik mijn Citizen Tsuyosa als referentie neem, is dit Sugess-horloge om de een of andere reden behoorlijk luidruchtig. Ik vraag me af of er bij het vervangen van de originele rotor door de Sugess-rotor iets niet helemaal goed is gegaan. Ik hoor de rotor draaien bij vrijwel elke beweging. Sommige mensen vinden dat geluid prettig, maar ik persoonlijk niet. En vergeet niet: de Tsuyosa gebruikt een Miyota uit de 8-serie. Deze 9015 zou eigenlijk verfijnder moeten zijn.
Conclusie:
Voor $200 USD is dit een echte koop daar bestaat geen twijfel over. Maar wees je ervan bewust dat dit horloge ook minpunten heeft als je besluit het aan te schaffen. Ik ben dol op het uiterlijk van de Nautilus, en hoewel het zijn eigenaardigheden heeft, is het een mooie aanvulling op mijn horloge collectie onder de $400.
Bron: Reddit
Een interessante review om te delen met jullie.
Is het nou jouw review of een stuk wat je geknipt en geplakt hebt?
Niet heel duidelijk. Citeer stukken tekst of plaats een link. Dit is echt compleet onduidelijk. Volgens mij ook niet helemaal volgens de forumregels.
Echt waar joh, voor $200,= ?
Ik hoop dat je snel over de teleurstelling heen bent.
Maar dat komt vast goed, met de snelheid waarmee jij horloges aanschaft is deze kleine deuk in het verwachtingspatroon wat je hebt van de Chinese über uhren vast snel vergeten. ![]()
Apart. Erg mooi. Hopelijk wordt hij niet te duur.
Kwaliteit springt er uberhaupt niet uit. Kun je beter voor de “Rokatie” nautilus gaan. Kwalitatief bijzonder goed nagemaakt.
Leuke koop, geniet er van ![]()
Heb deze ook op de shortlist staan, want mij spreekt die ook zeer aan. Mocht je hem toch zat worden, stuur mij vooral een bericht ![]()
Ben blij met mijn WD en daar hou ik het voorlopig bij ![]()
Post dan ook niet zo’n slechte review van een ander.
Ziet er goed uit. De gewone stalen versie bevalt me nog steeds prima. Toffe dial ook
Gefeliciteerd met je NA. De kwaliteit van Cronos is echt geweldig, staat bij mij aan de top van mijn Middle Kingdom horloges.Groeten van zijn white birch broertje en geniet ervan!
Mij
Ja, die is wel erg gaaf. Lekker sportief ook. Jammer genoeg mag er van mezelf effe niets meer bij haha. M’n goede voornemen om in 2026 niets te kopen loopt niet zoals gepland, de teller staat inmiddels alweer op 2…