Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Ach ja! De beste manier om ze hier te omzeilen is door het via het blauwe gedeelte te kopen en dat is je in ieder geval gelukt met SH Watch :joy:

2 likes

12 likes

16 likes

9 likes

En hoe draagt die nu na een paar dagen @Tsuyosa?

Is het trouwens een homage of toch eigen ontwerp?

Hij draagt erg comfortabel, zal mijn bevindingen hier straks beschrijven.

Volgens mij is het een homage van Rolex ref. 1501

1 like

Nieuwe 0144 met 4 enamel dials:

11 likes

Zwinees vandaag

6 likes

Ik heb onlangs de Baltany S4102 met linnen wijzerplaat toegevoegd aan mijn collectie en wilde mijn ervaringen even delen.

Het horloge heeft een kastdiameter van 36 mm, een lug-to-lug van 43,5 mm en is 11,5 mm dik inclusief glas, wat het wat mij betreft een hele fijne, klassieke maat maakt.
Binnenin tikt het bekende en betrouwbare Seiko NH35 uurwerk, een echt werkpaard waar je eigenlijk nooit omheen kunt als je gewoon zorgeloos wilt dragen.

Wat me direct opviel is het saffierglas: dat is echt super helder. Het aflezen van de tijd is daardoor erg prettig, bijna alsof er geen glas op zit. De linnen wijzerplaat is ook een groot pluspunt. Die geeft het horloge echt die retro vibes uit de jaren ’60 en ’70, wat perfect past bij het geheel.
De “B” op 12 uur vind ik persoonlijk een erg leuk detail, misschien ook een beetje omdat mijn naam met een B begint :smile:. De datumweergave is netjes uitgevoerd met witte cijfers op een zwarte achtergrond, en gelukkig zonder cyclops. Bij een 36 mm kast vind ik dat echt de juiste keuze.

De jubilee band draagt comfortabel en voelt goed afgewerkt aan, nergens scherpe randjes. De clasp is voor mij echt een highlight: 6 micro-adjustments is gewoon super praktisch. Ook hier komen de vintage invloeden terug met de druksluiting, en dat kleine lipje om je nagel onder te zetten maakt openen een stuk makkelijker.

Al met al ben ik erg tevreden met dit vintage model van Baltany. Er zijn ook andere varianten beschikbaar, zoals een witte dial en verschillende two-tone uitvoeringen. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een horloge met een vintage en chique uitstraling.

22 likes

Moet dat kosten?

Rond de 200

THORN T028 37mm PT5000 Automatisch Duikhorloge – 200M Vintage Duikhorloge – Officiële Thorn Horlogewinkel THORN T028 37mm PT5000 Automatic Dive Watch – 200M Vintage Diver – Thorn Watch Official Store

1 like

Ben erg benieuwd hoe die bevalt. Ik twijfel er ook over, mijn pols is 16,5cm dus zou een mooi maatje kunnen zijn.

1 like

Nieuwe camera testen (Fujifilm X-T50)

Na 2 uur youtube en instellingen met Films en Recipes toch maar wat geschoten. Mag er zijn, vind ik.

9 likes

Echt wel geinig gedaan! Ik vind die 11,5 en nh35 wel echt een dealbreaker. Los van het gegeven dat het mij te veel hommage is.

Maar verder echt charmant gedaan.

12 likes

De Sugess GMT Pepsi, wat een plaatje!

18 likes

Mooie foto :wave:

7 likes

Sugess Chrono Racing S473 gelanceerd :fire:

9 likes

Prachtig! Kreeg hier te weinig draagtijd, maar is in goede handen nu :grin:

2 likes