Ik zit naar een Baltany te kijken, maar maakt het nog uit of je die via de Baltany website koopt of via AE? Je zal bij beide te maken krijgen met invoerkosten en belasting vermoed ik. Bij Amazon heb je dat niet, maar of het dan onder streep goedkoper is betwijfel ik.
Er staan er hier ook 2 te koop, tenminste als je een DJ zoekt
Als je bij de Baltany of AE prijs 25% optelt, kom je ongeveer op de prijs waarvoor je hem hier hebt. Het voordeligste zou inderdaad zijn om hem hier uit het blauw te halen, mocht dekleur van de dial etc je aanstaan.
Ik overweeg de S4084 met ST2130. In het blauw zie ik enkel een S4102.
ik zie nu ook dat die op 4 jul zonder verkocht melding naar het archief gegaan is.
ik heb dezelfde met NH35 mocht er interesse zijn dan kan pb altijd. ik had hem gekocht voor een mod maar weet niet zeker of ik dat nog ga doen.
Wist niet dat dat nodig was!
Beetje klaar met het lowballen van TL1’s dat was de reden ![]()
Is 25 euro geen net bod?![]()
Nee op zich niet nodig denk ik maar nu waren we ernaar opzoek lol
Wat is dit voor bandje?
Eentje van oom Ali.
Nylon met folsing clasp.
De clasp is overigens niet geweldig, maar het werkt.
Ik had deze:
I just found this on AliExpress:
Canvas Nylon Watch Strap 18-20-22mm For Omega X Swatch MoonSwatch For Seiko Men Women Sport Waterproof Folding Buckle Watchbands
Thanks!
NA Beater / Zwemhorloge voor in de wekelijkse roulatie en voor vakanties en alles. Bedoeld om de collectie duikers / toolwatches uit te dunnen, om op een niveau hoger iets specifieks terug te kopen als GADA-toolwatch.
Perfect maatje dit en ondanks dat het een hommage is, is het er wel eentje die goed aansluit bij wat ik leuk vind. Met een originele vintage 50 Fathom kan ik tenslotte niet zwemmen en die kost me ook nog een nier…
Ik wist niet dat Watchdives deze maakte. Gaaf ding! Heerlijk utilitair.
Doet me meer denken aan een Bulova Mil Ships, dan aan een FF.
Dat is het ja. De originele FF!
Nu moet ik ook even hier een horloge posten. Ik ben eigenlijk sinds het begin van mijn horlogehobby gefascineerd door de Omega Speedmaster Moonwatch. Ik kwam hier op het forum een leuke hommage (eigenlijk een kloon) tegen van Watchdives. Ik draag 'm sinds de aankoop vorige week, en ben aangenaam verrast.
Elk imititatiehorloge wat niet lijkt op een Rolex, daar vraagt niemand naar. Dus ik geniet er heerlijk anoniem van.
Juist, dat is ook een beetje het idee van een kloon/hommage: je leeft vandaag, dit is laaghangend fruit, waar je snel plezier aan beleeft. Sparen voor een echte kan altijd nog, als je daar zin in hebt.
Eenmaal verder op je horlogereis ga je nog meer ontdekken en je eigen smaak ontwikkelen. Ik kom dan al snel uit bij horloges die meer kosten dan mijn hele collectie waard is. Maar ik wil dat dan wel dragen, zorgeloos. Zo’n kloon kun je altijd houden als beater / vakantiehorloge, of weggeven als je iemand anders er blij mee wilt maken. Maar je hebt niet de nadelen van een fake Rolex syndroom (ook al heb je een hommage, dat is toch iets anders), waar zelfs bezitters van een echte Kroon
weleens mee kampen.
Ik had een Seiko 62mas Mod in 38mm. Daar was ik heel blij mee, als zwemhorloge. Maar je kunt daar op Hf geen wristshots van posten, omdat de wijzerplaat aftermarket / fake is, dat werd meteen gevlagd. Heel anders dan op Amerikaanse horlogeplatforms. Dat haalde bij mij de lol eraf, want ik begon me zelf ook te storen aan de wijzerplaat. ![]()
Nu is een vriend er blij mee en hij post toch nooit iets online, maar gebruikt het ding wel voor alles, inclusief golf. Waarvoor ie bedoeld was…
Omdat ik in de eerste plaats naar vintage kijk, vallen qua beaters die ook in het water moeten overleven vrijwel allemaal af. Ik heb een Seiko 7a28 uit 1981 die waterdicht is, maar ik heb nu 3x halverwege een meer gedacht: “o nee, ik hoop dat ie niet gaat lekken”. Niet het ideale moment om me druk te maken over bijzaken. Dat stukje paniek heb ik niet met een hommage/mod. Dat versterkt het zorgeloze gebruik, mét vintage vibes, waar ik wat aan heb. Ik ga geen Chinese hommages verzamelen, maar het is wel bangs for bucks in de gloria.
Inderdaad! Mooi verwoord!
Inderdaad mooi verwoord. Lekker zuinig zijn op de horloges waar je een band mee hebt of veel centen in hebt zitten. Leuke hommage om de pols om lekker mee te raggen en zorgeloos te dragen