Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Weer wat geleerd :grin:

Nooit te oud! Haha

1 like

Kwestie van smaak Stef vind ze echt geweldig :ok_hand:t4:

1 like

De naam komt van een oude metaalbewerkingstechniek (engine turning).
Een engine turned bezel is een lunette met een gegraveerd patroon van fijne groeven of inkepingen rondom de rand.

1 like

Lekker :sunny:

9 likes

Geen idee, ik gok 80er jaren.
Komt van Vinted. Het analoge deel zou het niet doen om dat de kroon niet werkte, maar in de kroon zit een pin die je moet indrukken om de analoge tijd in te stellen.

1 like

6 likes

Even een schaamteloze plug in het topic waar de meeste forumleden zitten die deze horloges waarderen: Iemand nog op zoek naar een Thorn T023 V1? https://www.horlogeforum.nl/t/tk-thorn-legacy-diver-v1-tropical/615379?u=stefanmol

8 likes

Ah, gelukje dus dat de vorige eigenaar niet wist hoe die werkte, leuk om ook wat vintage horloges uit China te zien!

1 like

5 likes

Daar ben ik het mee eens.

7 likes

ik ben opzoek naar een BB54 hommage. Nu heb ik de nieuwe San Martin gehad met de ST2130 (SN0138B). Deze vond ik wat te gelig. Zeker de bezel. Dus zoek op dit moment naar wat anders.

Mensen ervaring met de Cronos BB54 (L6033)?

İk heb hem gehad, prima horloge!

@Raymoi5 kan naar mijn mening beter vertellen want hij heeft na de Cronos de Tudor aangeschaft.

1 like

7 likes
1 like

Een wijzerplaat met een woestijnachtige textuur

14 likes

12 likes

Na vele kritiek op de stijgende verkoopprijzen van San Martin zijn ze met een verklaring gekomen

Mededeling over prijsaanpassing bij San Martin Watch

1. Horloges met binnenlandse uurwerken:
    prijzen blijven ongewijzigd.
  2. Modellen met Japanse ingevoerde uurwerken (NH35, NH34, 9015, 90S5):
    prijzen zijn redelijk bijgesteld. De inkoopkosten van deze uurwerken zijn in eigen land flink gestegen, en die bijstelling compenseert alleen de hogere kosten van de uurwerken.

Extra toelichting:
Veel klanten merken dat de prijzen die op de pagina staan ineens behoorlijk omhoog zijn gegaan. Dat komt door bijgewerkte regels voor douaneverzending. Voor bepaalde landen worden belastingkosten nu direct op productpagina’s getoond. Die belastingen zijn altijd van toepassing geweest; alleen de manier van weergeven is veranderd. Dat betekent dus niet dat het horloge zelf ineens drastisch duurder is geworden.
Wat betreft de komende August Big Sale: de promoties zijn ongeveer hetzelfde als bij onze June Anniversary Celebration en de 11.11 Big Sale. We nodigen je uit om rond te kijken en te shoppen.

Statement over de ontwikkelingsvisie van San Martin:
San Martin bestaat tien jaar. Onze oorspronkelijke ambitie is nog steeds hetzelfde: hoogwaardige horloges leveren tegen toegankelijke prijzen, waar we consistent naartoe hebben gewerkt en waarmee we erkenning hebben gekregen van horloge-liefhebbers.

Dit jaar hebben we onze eigen metaalarmbandenfabriek gebouwd om ons merk te ondersteunen. Er is grote vooruitgang geboekt in de armbandconstructie en de afwerking. We zijn ervan overtuigd dat onze armbanden beter presteren dan die van concurrenten in dezelfde prijsklasse, en dat het vakmanschap zelfs kan wedijveren met horlogemerken die tientallen keren duurder zijn. Veel subtiele details kun je alleen waarderen als je in het vak zit.
Als het gaat om andere onderdelen van horloges, is San Martin in China’s horlogefabrikantenwereld goed bekend vanwege strenge kwaliteitsnormen. Veel binnenlandse en buitenlandse concurrenten gebruiken onze kwaliteitseisen als maatstaf voor hun leveranciers. We geloven er heilig in dat onze kwaliteit ongeëvenaard is bij hetzelfde prijsniveau.
We richten ons op duurzame, langetermijnontwikkeling in plaats van snelle winst. Prijzen verlagen om de verkoop op te jutten en de markt te verstoren is niet ons plan. Een redelijke winst stelt ons in staat om kwaliteit steeds te blijven verbeteren, de klantenservice te upgraden, fysieke verkooppunten te ontwikkelen en horloge-liefhebbers beter te bedienen.
We blijven ons richten op het maken van topproducten binnen een redelijke prijsklasse, en we denken dat de meeste mensen onze drive kunnen begrijpen.

Dank je.

San Martin Watches

( Bron Reddit )

2 likes

Ik zag het op Reddit inderdaad, ik vond de commentaren redelijk pittig. Ik ben benieuwd of het San Martin lukt zich staande te houden nu ze in dezelfde prijscategorie zitten als populaire betaalbare microbrands als Zelos, Traska en Baltic.

Komt er nog btw over die AliX prijs?

In dat geval zitten ze idd bijna op hetzelfde niveau. Maar ik verwacht dat veel micro’s de prijzen dan ook op gaan voeren als dit zo doorgaat.