Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Dit ziet er allemaal verdraaid goed uit.
Jammer van de merknaam… Klinkt een beetje als futanari…

Maar met name die zwarte dial met kleine seconde erg mooi. Die kast dan weer niet… Eén “traptrede” minder of zelfs helemaal niet was mooier geweest imo

4 likes

Ik las parachute.

Ik heb gemini gevraagd om de steps te verwijderen

Aye yo?

5 likes

3 likes

Wat jammer, vooral die bovenste van gemini had ik gelijk gekocht

Met de extra secondewijzer :sweat_smile::rofl:

15 likes

We gaan het zien…

2 likes

Je hebt 2 vragen gesteld, en ik ga er vanuit dat hij alleen antwoord heeft gegeven op jouw eerste vraag :joy: die chinezen kunnen nooit 2 vragen beantwoorden. Altijd maar 1

3 likes

AI weet toch niet hoe een horloge werkt… Die ziet klok en denkt oeh moet secondewijzer

Ben benieuwd inderdaad. Zijn nu met de spacewalker bezig :sweat_smile:

7 likes

Zelfde grootte subdials als de watchdives? Jammer dat ze die niet groter maken. Al meer bekend wanneer deze uberhaupt uitkomt? Die homage merken zijn goed bezig de laatste tijd zeg… slecht voor de portemonnee :joy:

1 like

https://www.reddit.com/r/ChineseWatches/

Hier kan je dat volgen @Watchlover7

2 likes

8 likes

1 like

NA, vers uit het verre oosten. Wel direct ander bandje op, want zit niet heel lekker op nato.

Ik heb deze gehaald om te kijken wat ik van een zwart horloge vind. Tot noch toe geen directe liefde :sweat_smile: (deze stijl maar dan staal vind ik wel heel gaaf).

7 likes

Militado watches zei “We Made The Most Closely Sinn Homage” uitdaging aangegaan en op de bestelknop gedrukt.

Mijn ervaring na 2 dagen om de pols;

Horloge is van stainless steel, maar doordat hij gecoat is voelt het als titanium. Sapphire glas prima. 120 klik bezel draait een richting en voelt solide aan. Waterdichtheid 200meter en beschikt over een schroefkroon. Micro adjustment met 5 standen erg handig. Geen pushpins maar schroef pinnen met een schroevedraaier die wordt geleverd. Onder de motorkap zit een Zwitserse Ronda Quartz uurwerk, hij tikt niet exact op de indices, maar daar staat Ronda bekend om.

Tot slot een prima horloge als je niet gaat ergeren wat ik net beschreef over Ronda uurwerk.

Om de pols :camera_flash:

Lume :camera_flash:

13 likes

Ziet er mooi uit. De ontspiegeling van het glas is hier wat mij betreft wel cruciaal; deze moet erg goed zijn.
Maar even tussendoor…
Feit dat het niet op de indices tikt ligt toch niet aan het uurwerk maar aan de afstelling door de fabrikant?
Ik vind intussen de quartz uurwerkjes die 4x per seconde tikken veeele malen aantrekkelijker dan de ‘normale’. Hierbij valt het ook niet zo op als ze evt niet perfect op markers tikken…:wink:

Deze mag mee op vakantie, robuust en geen ramp als er iets mee gebeurt tijdens het snorkelen

4 likes

Wie bedoel je eigenlijk met de fabrikant ?
Ronda ? of Militado ?
Heb een andere horloge van Swiss Military Hanowa met een Ronda 515 quartz uurwerk exact hetzelfde.

Ik stoor me er niet aan, maar ik wou het aangeven.

Mocht er mensen zijn die het irritant vinden, hebben ze de sweeping second met een Seiko VH31 uurwerk variant maar dan zonder datumvenster.

1 like