Tja, dan heb je altijd Milifortic…
Er zit gewoon best veel verschil in de kwaliteit en de uurwerken die er gebruikt worden. Het is nog steeds veel bang voor je buck. Deze merken zitten nu eenmaal in het hogere Alie segment
Wat een mooie donkerroze wijzerplaat is dit? Waar en voor hoeveel is dit te koop? W/w/en voor hoeveel had jij 'm gekocht?
Ja, lekker bandje, gewoon bij ome Ali. Als je zoekt op straps voor speedmaster heb je genoeg keus.
Er zijn meerdere wegen naar China
-
Aliexpress
-
Sugess site / Sugess Horloge BB Chrono S457.P Chronograaf – Sugess Officieel Sugess Watch BB Chrono S457.P Chronograph – Sugess Official
Ik draag deze nooit en heb hem in het blauw geslingerd maar toch vind ik hem nog helemaal leuk om te zien.
Prijs die je op AliExpress ziet is zelden wat je ervoor betaalt. Ik had m voor rond 150,=.
Ik heb net ook even op Alie zitten kijken. Hij staat er nu op voor 186. Maar als je dan naar de check out gaat halen ze er inderdaad nog 32 euro vanaf. Maar dat heeft met de invoerrechten te maken. Die halen ze van de prijs af, omdat die eigenlijk naderhand nog door bv PostNL worden gefactureerd. Dus ik denk dat als je geluk hebt, hem inderdaad voor 154 hebt. Als je pech hebt, en ze facturen de invoerrechten naderhand nog heb je hem voor 186.
Aha ok. Maar is dit met duurdere horloges, invoerrechten/belasting? Want met goedkope horloges (zie boven ) heb ik daar nooit last van gehad.
Zou kunnen idd . Moet zeggen dat ik 2 van 3x geen invoerrechten hoef te betalen bij bedragen boven de 150. Mazzel gehad tot nog toe denk ik. Die keren dat ik voor AliExpress moest bijbetalen was rond 18,=.
Vraag van een leek (en best wel een nieuweling op dit gebied):*
Kun je AliExpress of soortgelijke sites eigenlijk vertrouwen als ze bij een horloge een bepaald uurwerk vermelden in de beschrijving?
Klopt dat meestal wel?
En… als je het zelf wil controleren: waar zie je dan precies welk uurwerk erin zit?
Hangt af van verkoper. Kiezen voor shop met paar duizend volgers en leeftijd op AE minimaal paar jaar oud. Ik heb ook paar keer iets met Quartz uurwerk gehad, kun je na paar maanden weggooien…
Controleer je door t open te maken (zonder doorzichtige achterkant) en vergelijken met wat je op wwww kunt vinden over t betreffende uurwerk. Maar zelfs Sea-gull uurwerken doen t niet altijd goed als ze er zomaar ingekwakt zijn zonder juiste smering…
Van de ene leek naar de andere leek dan:laughing:. Ik heb tot nu toe alleen chinese horloges gekocht waarover ik postieve dingen heb gelezen op het forum hier. Ook regelmatig uit de horlogemarkt het een en ander aangeschaft. Kijk even naar het profiel van de aanbieder. Hieruit blijkt snel genoeg het niveau van kennis van de aanbieder. Je hebt bv al wat interactie gehad met Watchlover7 en Tsuyosa. Heb van beide een horloge overgenomen en die mannen hebben er echt wel verstand van. De merken waarbij ik geen twijfel heb of de opgegeven specs ook daadwerkelijk kloppen zin: Watchdives, Addiesdive, Cronos, Sugess, Milifortic. Je kunt er ook wel een beetje vanuit gaan dat de Chinese horloges in het hogere segment toch ook wel een reputatie staande te hebben houden. Hoop je hiermee een beetje vooruit te hebben kunnen helpen. Ik ben alles behalve een expert
Bedoel je dan een Behrens van 10K of een Sugess van 200?
Misschien iets verder terug lezen haha
Ik snap niet altijd waarom Behrens horloges zo duur moeten zijn? Ze bestaan sinds 2012. Dat zegt niet veel, maar een Seagull die sinds de jaren vijftig opereert vraagt zulke prijzen niet! Waarom zo eigenlijk? Best wel vreemd.
Had er nog nooit van gehoord. Maar heb even op de site gekeken. Zo te zien zijn dat horloges die met de hand gemaakt worden in heel beperkte oplages. De echt dure zelfs in oplages van maar 11 stuks, de “goedkopere” modellen in oplages van 200 of bv 33 per kleur. Dus behoorlijk exclusief.
Maar heb je eerder gemaakte topic over je verbazing over de prijsverschillen in horloges ook gelezen. En iedereen heeft daar z’n eigen menig over. Ik zou gewoon accepteren dat het zo is en verder niet al teveel over nadenken
Handwerk, unieke eigen binnenwerken, hoogstaande afwerking,…
SeaGull vraagt ook een flink stuk meer voor de meer technisch complexe horloges of horloges met meer hoogstaande afwerking hoor. Denk maar aan rattrapante chronografen, gyro tourbillon binnenwerken,…
Mijn nieuwsgierigheid heeft me aan het werk gezet…
Hoe zal de Sugess BB Chrono eruit zien met een King Jubilee band ?
Voila…
Ze hebben ook een ontwerpafdeling hè, kost ook geld
Maar waarom zou men in Zwitserland wel 10K horloges kunnen en mogen maken maar in China niet?