Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Hij ziet er mooi uit, vintage look met meerdere micro adjustment, heb er 1 van 20mm in mn winkelwagen geplaatst.

Had hem eerder voorbij zien komen met jubilee, erg gaaf!

7 likes

12 likes

Lijkt veel op een Ketelaar.

2 likes

Vind ik leuk om te lezen hoor! Ik vind de “frogmantle” juist een meerwaarde hebben. Heerlijke Chinese cult. De pt5000 houd me echter tegen… Geen van van dit uurwerk

1 like

Heb een aantal PT5000 uurwerken en het bevalt me uitstekend.

Grappig, De PT5000 lijkt me juist wel interessant. Het is een ETA 2824-2 kopie (geen probleem omdat het patent is verlopen).

Ik heb tig horloges bij uncle Ali besteld, meestal met Seiko movements, ook 1 of 2 Pagani’s met een Pearl GMT. Allemaal probleemloos. De enige PT5000 die ik had zat in de Ixdao engineer en net die had natuurlijk problemen.

Een heel gedoe om hem te retourneren en het heeft me nog een flinke duit gekost ook. Geen Ixdao of PT5000 meer voor mij. Mooi zijn ze wel.

1 like

Het schijnt dat de Seestern “SeaQ” V2 (S435) met de PT5000 niet meer wordt gemaakt juist vanwege de vele problemen met het uurwerk, terwijl het de mooiste versie is. Ik heb het horloge nu zo’n jaar of twee en de PT5000 doet het prima, ook in een aantal andere horloges (o.a. een Hruodland flieger).

1 like

3 likes

Pt5000 is opzich een leuk uurwerk. Meestal hebben die horloges een plat profiel (dunne rehaut) door de lagere as waar de wijzers op zitten. Enige nadeel is, je hoort de rotor vaak draaien, en je mag hem zeker niet handmatig opwinden. Heb liever een NH35. Echte werkpaarder en erg shock resist.

Had nog een jubilee liggen, toch even proberen maar past helaas niet.

Al lijkt het op de foto misschien van wel.
Weer op de oyster bracelet gezet.

3 likes

Ai dat is jammer, hopen dat die jubilee van @Stefanmol past. Maar eerlijk gezegd hé… hij geeft de Thorn wel een boost :wink:

2 likes

Nieuw: San Martin SN0113W Mother Of Pearl Dial :star_struck:

8 likes

De seestern Seaq is met de seagull st2130, ook een eta kloon. Wel een betere imho, ik heb ook een pt5000, maar de seagull is beter.

1 like

Haha, dat is idd wel erg handig om te weten… Tnx for info!

Zijn daar de problemen mee dan?

Heb een Proxima onderweg met een PT5000 maar las toch veel dat het prima uurwerken zijn :face_with_peeking_eye: …Heb liever een Miyota…het liefst de 9000 serie maar dat was geen optie bij dat model :grin:

1 like

Ja handmatig winden zorgt ervoor dat 1 of 2 tandwieltjes snel slijt… daarom altijd schudden als je hem wilt laten lopen

2 likes

Ah… Thanks voor de waarschuwing :+1:t2: …ik wind ze in het begin altijd op om te starten :face_with_peeking_eye:

2 likes

Het PT5000-uurwerk begrijpen: precisie en waarde

Een waardevolle informatie over de PT5000 uurwerk + vergelijkingen met andere uurwerken ETA, Sellita, Miyota

Interessant om te lezen :point_down:t4:

Understanding the PT5000 Movement: Precision Meets Value - Geckota Understanding the PT5000 Movement: Precision Meets Value - Geckota

2 likes

Daar zijn ze er dan weer wel positief erover :grin:

2 likes