Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Echt wel…zeer blij mee :blush: Thanks!

1 like

Mooiere foto :grin:

7 likes

Heel erg mooi horloge! Gefeliciteerd :+1:t4:

1 like

Dank je wel :+1:t2::blush:

Vandaag ook binnengekomen. Ziet er goed afgewerkt uit. Fieldwatch type horloges hebben altijd wel mijn aandacht :nerd_face:

8 likes

Heel mooi :ok_hand:t2: Gefeliciteerd! Is een vintage stijl? Leuk dat de kleine wijzers dezelfde vorm hebben als de grote :+1:t2:

1 like

Potje drie, mooi hoor!

1 like

Net binnengekomen.
Eerste indruk: mooi afgewerkt, mooie kleur, de aluminium bezel is mooi “verouderd”, als dat een correct woord is. De band is een minpunt, voelt goedkoop aan en de sluiting springt los bij de minste spanning. Geen invoerkosten dus voor 145 euro hoor je mij niet klagen.

13 likes

Ik denk soort van vintage look voor een fieldwatch.

1 like

Deze weer terug op staal gezet.

8 likes

Yes! It’s my Thorn T023 :frog:
Eerste indruk :white_check_mark:

21 likes

O wauw ziet er strak uit!

Ziet er gaaf uit! Gefeliciteerd :+1:t2::smiley:

1 like

Respekt the mantle of the frog.

1 like

Update: de Thorn T023 heeft 5 micro adjustment
Stand 1, 2, 3 kun je gebruiken
Bij stand 4 botst de schroeven aan de zijkant waardoor je het niet kan gebruiken. :x: minpunt.

5 likes

Bij de Watchdives kan ik ze alle 5 gebruiken, maar de sluiting springt voortdurend open, ook een minpunt.

4 likes

Thorn heeft aan de zijkantjes schroefsluitingen die uitsteken wat best een leuk effect aan de horlogeband geeft a la Tudor style. Met die 3 standen kan ik het prima gebruiken, maar het is wel een minpunt dat je stand 4 en 5 niet kan gebruiken.

Als ik jouw was zou ik een melding maken bij ze.
In ieder geval kun je vragen om een nieuw goed werkende sluiting. Die kunnen ze eventueel opsturen wat ze ook met extra schakels of half links doen.

3 likes

Het past niet! Of althans niet zomaar. Ik denk dat het met wat buigen van de holle end link wel gelukt was, maar ik wilde niet riskeren het lugs te bekrassen, het is namelijk een supergaaf horloge. Ik post morgen een foto (op de originele band) het is nu te donker.

Als je de jubilee wilt proberen stuur ik 'm graag kosteloos naar je toe, anders gaat ie hier de prullenbak in en dat vind ik zonde van de lange reis uit China.

EDIT: Ok, een foto in het plastic dan :sweat_smile:

6 likes

Het op maat maken van de band was wel even een klusje :sweat_smile: Ik moest er echt even voor gaan zitten en ben zeker een half uur bezig geweest om 4 schakels te verwijderen, en er uiteindelijk weer 1 terug te plaatsen. Ik heb op mijn gemak gedaan en de tijd genomen om een beetje Loctite op de schroefjes te doen die ik terugplaatste, maar het was absoluut meer werk dan bij gewone schroefjes of zelfs pin and collar.

1 like

Ik weet niet of je op Reddit zit maar Watchdives is daar erg actief, als je het vraagt krijg je ongetwijfeld een nieuwe sluiting opgestuurd. https://www.reddit.com/r/watchdives/

1 like