Mee eens ![]()
Welkom bij de club ![]()
Pff zeg dat wel, ik heb 2 schroevedraaiers gebruikt rechts en links tegelijk ![]()
Haha ik ook. Ik kwam er uiteindelijk achter dat het het beste werkte om de band op een boek te leggen, de linkerkant van de schroef met een schroevendraaier te blokkeren, en dan voorzichtig met een tweede schroevendraaier de rechter schroef los te draaien.
Ik zag overigens op Reddit dat de volgende batch (eind december) een andere band krijgt, ivm de feedback over het moeilijke inkorten en de onbruikbare microverstelling.
Bedankt voor de info ![]()
Ben wel benieuwd naar de Thorn V3
Net als Watchdives is Thorn ook heel goed bezig en via Reddit hebben ze een luisterende oor naar verbeterpunten/feedbacks van horloge fanaten wat heel slim is.
Ja, maar dus kennelijk niet zo slim dat ze zelf even hebben geprobeerd of die band op alle verstelpunten ook nog goed werkt.
De Watchdives elementum is binnen!
Om heel eerlijk te zijn is het niets voor mij. Het is een prachtig horloge, maar het doet mij niets.
Qua afwerking, plaat en band is het bizar netjes voor de prijs. Alleen ik mis de beleving. Ik ben heel erg van de kleine merken en niet per se een watchsnob, maar deze voel ik gewoon niet.
Ondanks dat dit model heel eigen is en geen kopie, blijft er toch de zweem van makkelijk scoren omheen hangen. Het is een kwestie van veel populaire elementen samenvoegen en dat betaalbaar aanbieden.
Helemaal goed natuurlijk en ik wilde het een keer proberen, maar voel meteen dat ik hem niet ga dragen.
Dus hij gaat weer weg!
Ik werd benaderd door de verkoper omdat de Frogmantle die ik eigenlijk besteld had niet meer leverbaar was. Ik kon kiezen tussen een maand wachten op de volgende batch of een V1 die ze nog hadden liggen. Uiteindelijk dus voor de V1 gegaan. Wel een beetje sketchy, ik zie online dat ze geleverd horen te worden met een mooie pouch en een garantiebewijs, deze zat gewoon in een plastic doosje zonder verdere documentatie.
Dat zwart is ook wel echt gaaf. Ik heb getwijfeld tussen zwart en ‘tropical’ omdat ik normaal niet zo van fake patina houdt maar ik vind het op dit horloge wel echt mooi.
Ik neem even pauze denk ik, ben nu toch afgeleid ![]()
Haha inderdaad! Het is wel letterlijk een gevolg van deze manier van werken. Deze Chinese microbrands brengen vaak iets uit wat nog niet helemaal ‘af’ is zodat er voldoende ruimte is voor verbetering en laten de markt de ontwikkelrichting bepalen door te sturen op vraag en feedback. Ze beginnen met een V1, die n.a.v. feedback aangescherpt wordt in opvolgende generaties. Een traditioneel merk zou veel meer tijd besteden aan het ontwerpproces waardoor gekke dingen zoals onbruikbare verstelpunten niet voor komen. De manier van werken van de Chinese microbrands is slim omdat het de kosten laag houdt doordat ze hun R&D eigenlijk deels uitbesteden aan hun klanten wat tegelijkertijd betrokken fans creëert die de horloges kopen.
Weinig reactie van Watchdives, ondertussen bestelde ik de upgrade clasp voor 12.53 euro https://a.aliexpress.com/_EubG9LA
Dat is jammer, maar voor een paar euro ook een prima oplossing lijkt me
Er kwam reactie, ze geven 8 euro refund, dus ze zijn van goede wil.
Dat kun je wel zeggen vandaar mijn minpunt.
İk vind het een geslaagde model van Thorn
Hij zit lekker om de pols en de afwerking is goed.
Mooi dat logo op de gesp
Mooiste en beste vintage diver op de markt. Spijt dat ik de zwarte van mij had verkocht voor een ander model. Zou hem zo weer halen ![]()