Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

6 likes

Laat dat ‘maar toch’ maar weg.:slightly_smiling_face:
Dit is volledig van de spreekwoordelijke pot gerukt.

1 like

Nice! Hoe vind je hem dragen?

1 like

Ik ben daar ook benieuwd naar. Heb ‘m in mn winkelwagen.

1 like

Lume op deze Cronos is echt :ok_hand:t2::blush:

6 likes

Ben je nu ook 3 uur snachts opgestaan om dat te testen? :rofl:

2 likes

Moet er iets voor over hebben hè :grin:

3 likes

eerste indruk is positief. Draagt lekker comfortabel om de pols (20 cm) en erg goed leesbaar. Heb hem sinds gisteren dus kan er nog niet veel meer over zeggen. Ben er tot nu toe erg blij mee.

1 like

He…nee, ben net een mol :rofl:
Ik werk alleen maar in de avond en de nacht :+1:t2::grin:

3 likes

Naast al mijn zwitserse horloges (Hamilton, Omega, Alpina), vorig jaar al eens gesnuffeld aan een “middle kingdom” horloge. Een Specht & Sohne. Ansich voor het geld een no-brainer met een miyota uurwerk. Maar op details wel wat puntjes. De case had wat scherpe randen, niet heel fijn. De afwerking op de dial was okayish, en de date had qua fonts ook niet de consistentie wat je hoopt (leek soms net een grotere of kleine date erop te zijn geprint.

Maar toch smaakte het naar meer. En tja dan kom je in een wereld vol merken met opties waar het duizelt. Maar goed wat research gedaan en uiteindelijk toch een plunge gemaakt voor de “nieuwe” watchdives WD007 NTTD. Met PT5000 uurwerk erin (plaatsje suggereert nog NH38).

watchdives-WD007-42mm-NTTD-NH35-diver-watches-NH38-men-watch_8_1220x_crop_center.jpg (1220×1220)

Ik verwacht hem ongeveer over een 5-7 dagen. Erg benieuwd.

Wel nog met en schuinoog aan het kijken naar o.a. een sugess, baltany en de Thorn “Frogmantle”. Om dit overigens weer beetje te financieren is de Specht de deur uit, en ook een Seiko SNZH gaat de kist verlaten.

7 likes

Wat vind ik van mijn Watchdives Elementum ?
De dail is heel mooi , de kast mooi afgewerkt ,
De band / sluiting prima .
Het gewicht van het horloge prima . ( Het is een kwarts )
Er zijn ook wat verbeter puntjes .
Het is een sweeping kwarts maar net niet helemaal maar liever dat als een tikkende kwarts uurwerk .
Lume kan beter maar ook dit is acceptabel.
Prijs , kwaliteit zeg ik heel goed .

4 likes

Watchdives WD5513 V2 PT5000 Vintage Subdiver een zeer geslaagd horloge wat mij betreft :ok_hand:t4:

Afwerking
Laat ik beginnen met de afwerking, die echt uitstekend is. Er is geen scherpe rand te vinden en zowel de sluiting als de horlogekast zijn netjes en glad afgewerkt. De schakels zijn bovendien verbonden met een schroefmechanisme, wat extra degelijk aanvoelt.

Draagcomfort
De horlogekast ligt prettig om de pols en dankzij de vijf micro-adjustments is het draagcomfort uitstekend af te stellen.

Het PT5000-uurwerk doet zijn werk weer accuraat. De vintage uitstraling met de gele markeringen is mooi uitgevoerd en als je van scherpe, strakke wijzers houdt, zit je met dit model helemaal goed. De lume is uitstekend aangebracht en geeft meer dan voldoende licht in het donker. Wat me ook positief opviel is de bezel: tijdens het draaien voelt deze solide en precies aan, met duidelijke, scherpe klikken. Op dit punt vind ik de Watchdives WD5513 zelfs beter dan de Thorn T023.

Kortom: ik heb eigenlijk geen minpunt kunnen ontdekken.

7 likes

Even kijken waar ik een jubilee of oyster band hier voor kan scoren…

Als iemand dat weet, let me know.

8 likes

Ben ook benieuwd, heb tot nu alleen niet helemaal goed passende voorbij zien komen.

Nou de endlinks lijken op die wat addiesdive en watchdives ook gebruikt. Heb daar nog een oyster van liggen thuis. Alleen zal de sluiting van de thorn daar niet op passen.

1 like

Past hoor :smiley: mooier zo.

10 likes

Mooi horloge ik heb 1 maar , de lume is in 3 kleuren , de pip de wijzers en indices.
Meest erg is de pearl in blauw en de rest groen .
Verder mooi horloge !
Goed bedoelde kritiek. Of ik zou dit niet leuk vinden …
Ik heb mijn San Martin nog incoming en ik denk dat de lume 1 kleur heeft …anders …

1 like

Goed om te lezen! Veel draag plezier ermee :ok_hand:t3:

@Batossai: ik heb het horloge ook sinds een dikke week. Vind het erg fijn dragen, kwaliteit is goed en kan je alleen maar aanraden om te kopen. Heb zelf overigens de stainless steel no date versie met 12 uur marker:

9 likes

Jij ook erg veel draag plezier :muscle:t4:
Die van jouw vind ik ook erg nice :ok_hand:t4:

Ik lees op Reddit dat de meeste generieke oysterbanden die op Aliexpress verkocht worden passen als je de end-links van de originele band gebruikt. Klinkt aannemelijk maar ik het zelf niet geprobeerd.

Zie deze discussie: Thorn T023 dissected. : r/ChineseWatches

1 like