Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Zal ik zeker doen! Thanks :facepunch:t4:

1 like

1957 was het jaar waarin Omega drie “professionele” horloges onthulde elk met een eigen doel: duiken (Seamaster 300), precisie onder extreme omstandigheden / antimagnetisch gebruik (Railmaster), en chronograaf/race-/tijdmeting (Speedmaster).

Deze drie modellen “Trilogy” zijn sindsdien iconen geworden. Als je een “Omega Trilogy set” tegenkomt dan is dat meestal de special 60th. anniversary limited edition uit 2017 (of kort daarna) waarin alle drie horloges samen werden uitgebracht.

Voor verzamelaars heeft het een hoge waarde: zeldzaamheid (maar 557 sets wereldwijd), historische betekenis en combinatie van vintage look + moderne mechaniek.

Medio november maakte Thorn hun nieuwe model bekend: THORN T026 ‘1957 Tribute’ collection”

Veel kopers vinden dat de T026 “vintage-gevoel” goed raakt: het is een 38 mm kast (compact voor hedendaagse horloges), met domed saffierglas en klassieke proporties.

Bouwkwaliteit en afwerking krijgen geregeld lof.

Na 5 dagen om de pols mijn ervaring:

Een horloge die je niet wilt af doen van je pols, omdat de draagcomfort door de hoge afwerking erg lekker zit. Zo kan ik de Thorn T026 beschrijven!

Hou je van vintage vibes uit de jaren 60 dan zit je bij Thorn op het juiste adres. Alles is heel goed en zorgvuldig afgewerkt. De PT5000 hi-beat uurwerk is nauwkeurig en doet zijn werk uitstekend.

Logo van Thorn vind ik een van de beste logo’s uit China en met het plaatsen op de caseback, kroon en sluiting vind ik het een geslaagde keuze.

Het toepassen van een OTF clasp is voor mij kers op de taart. Kortom een zeer geslaagde model van Thorn zonder enige minpunt.

18 likes

Tja nu de WD007 binnen is jeukt het om toch nog iets erbij te nemen… zucht :smiley:

• Sugess S465 is en optie.

Maar wat zijn een beetje de must-have horloges, of moeite waard om te checken. Ook qua kwaliteit.

Qua opzet die ik interessant vindt:

1. Witte dial of blauwe dial
  2. Mooi automatisch uurwerk
  3. Chronograph (geen must have, maar nice to have)
  4. Niet duurder dan 400,-

Ik vind zelf de Sugess panda een erg mooie chronograaf erg mooi. Voldoet aan de eisen op je lijstje, zit alleen wel aan de bovenkant van je budget

Die “Speedy” ziet er ook geweldig uit

1 like

Leuk informatie om te weten. Vind sowieso uurwerk/horloge geschiedenis interessant.

De Thorn drietal zien btw nice uit :ok_hand:t4:

1 like

Horloge is binnen , eerste indruk : zeer goede kwaliteit , band verkleinen met schroefjes o.t.f. sluiting , lume 1 kleur groen , bezel draait soepel met hele mooie inlay .
Kortom heel mooi horloge.

7 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Blijft een mooi horloge. Heb deze nu een jaartje of vier en nog steeds content mee.

1 like

Hier inmiddels een merkur crossdial en een 600t homage onderweg :sweat_smile:

Ik ben benieuwd naar het uurwerk van de merkur en bij de andere of ik een diver überhaupt trek om te pols.

Plaatjes voor de sfeer.

9 likes

Deze besteld.V3 Explorer .

5 likes

Vandaag deze, denk dat ik toch voor de blauwe ga :thinking: heb ik al onderweg ook :smile:

9 likes

Die Seestern vind ik persoonlijk een erg mooie horloge. Had ik ook op mijn lijstje staan, uiteindelijk toch voor een andere gegaan.
Maar toch elk keer als ik hem zie :ok_hand:t4:

1 like

Eerste foto’s van IXDAO The Warrior :heart_eyes::star_struck:

11 likes

O wauw ziet er goed uit :ok_hand:t3:. Neem aan dat dat blauwe op de kroon een beschermfolie is?

1 like

Dit merk is Wauw. Yes beschermfolie.

1 like

Iets bestellen bij een Chinese webshop wordt zeer binnenkort duurder. Het kabinet wil begin januari een pakkettoeslag invoeren voor pakketjes van buiten de Europese Unie, waardoor een gemiddelde bestelling zo’n 6 euro duurder wordt.

Als je bestelde horloge € 6,- duurder wordt wat betekent dit voor jou?

• Ik zal hierdoor minder bestellen
  • Boeit me niet, ik ga gewoon door
0 stemmers

Als het 6 euro duurder gaat worden stop ik er mee !

Eerst al het bier, toen de koffie, bij mijn favoriete raam in… vraagt ze ook al een tientje meer en nou dit ?

We gaan er aan kapot man. :wink:

4 likes