Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Heeft er iemand de Merkur 70s crosshair in het wit of rood?

Iemand die ook een foto van dit model om de pols kan trekken en je polsomtrek delen?

Is die horloge ook nog verkrijgbaar met die BOR bracelet?

Ik heb een tijd geleden al mijn Chinezen (behalve de Seagull 1963) van de hand gedaan omdat de juwelier weigerde hier een onderhoud op los te laten.
Zijn er op het forum mensen die deze merkur onder handen zouden kunnen nemen als dat nodig zou zijn?

Dankje!

7 likes

Probeer het eens bij dulci int. Heb ik erg goede ervaringen mee

2 likes

Het getoonde mooie horloge kost ongeveer € 100 bij ome Ali, hoeveel wil je waaraan uitgeven?

Ik ben niet voor wegwerpitems, dat is slecht voor de afvalberg en slecht voor mijn nachtrust.

Als ik iets koop dat ik leuk vind, dan mag het voor mij ook lange tijd meegaan. Een onderhoudsbeurt na een aantal jaren moet toch kunnen? Maar de juwelier is stellig en komt er niet aan.

Bovendien is 110 euro ook niet niets.
Een horloge kopen dat niet geserviced kan worden is het equivalent van geld in de vuilnisbak smijten. Daar zou ik ook ongeveer evenveel plezier aan beleven.

Deze Merkur is een leuk model. Ik heb interesse maar enkel als dit ding een tijdje mee kan. Dat lijkt mij niet zo bizar, toch?

2 likes

Mooie woorden, maar zijn die van toepassing op dit horloge? Koop dan één kwalitatief wat beter horloge dat jarenlang meegaat en goed geserviced kan worden.

1 like

Een NH35 kan toch 10 jaar mee zonder service? Zeker als je hem niet altijd draagt… Je kan er ook voor kiezen het uurwerk zelf te vervangen ipv te servicen. Waarschijnlijk goedkoper en tutorials genoeg op YT.

3 likes

Daar zit toch een SS7 of iets dergelijks in? Daar lepel je niet zomaar een NH35 in.

Zijn er reparateurs die zich wagen aan een Chinees handwinderuurwerk?

1 like

Deze is binnengekomen de reis duurde 7 dagen , het was besteld bij Watchdives.com geleverd door DHL .
Mooi horloge !
Misschien de dail wat kaal ?
Bracelet makkelijk in te korten is met schroefjes , schroevendraaier meegeleverd.

4 likes

echte foto’s zijn leuker :smiley:

1 like

8 likes

In dit geval niet :shushing_face::face_with_peeking_eye:

10 likes

:rofl:

1 like

nee

Vandaag zijn broertje binnengekomen :wink:
Ben echt fan van dit type titanium model geworden. Had eerder dus de grijze gmt uitvoering gekocht en nu zwarte NH35 versie gekocht.

7 likes

Die zijn zo simpel dat je het zelf kunt als je wat youtube filmpjes bekijkt.

1 like

Ik weet het , dat is lastig voor mij , ik moet nog advertenties maken voor 6 horloges maar moet even iemand vragen die foto’s wilt maken , komt goed :innocent:

2 likes

Ik heb al moeite met het bekijken van die filmpjes, laat staan met dat gepriegel van radertjes en zo :sweat_smile:

Maar goed; ik meende hier al eens te hebben gelezen dat men er zich niet graag aan waagt :man_shrugging:t3:

2 likes

Als je in staat ben om wijzers over te zetten dan hoef je geen service te laten doen dan kan je het hele uurwerk omwisselen. Of je vraagt aan iemand of deze even het nieuwe uurwerk kan plaatsen .

Laat ik hier ook eens maar wat posten :wink:

12 likes

Nou… In en uit elkaar zal wel gaan maar schoonmaken en juiste hoeveelheid olie geven… Is weer een kunst op zich

1 like