Leven in het Westen wordt duur en in de rest van de wereld een stuk goedkoper. Dat is kort door de bocht waar econoom Andy Xie voor waarschuwt. De wapenwedloop in AI is daar een sterk voorbeeld van. Kijk de hele video op het YouTubekanaal van Tegenlicht.
Dit komt volgens hem doordat de markt in China als uitgangspunt heeft om kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs aan te bieden. Het Westen daarentegen heeft de neiging om veel geld te vragen met de gedachte dat mensen over te halen zijn om er voor te betalen. Opkomende economieën zullen dus voor China kiezen, wat op lange termijn ervoor zorgt dat het Westen een dure muur om zich heen bouwt terwijl de rest van de wereld een economie kent waarin de laagste prijs het uitgangspunt is.
Niets te klagen. Stevige en mooie band en kast. Kroon werkt goed en de Seiko NH35A doet zijn werk. Ik heb er 2 sinds 3 jaar. Clasp zoals een Seiko duiker.
Nu ongeveer 135€, destijds meer dan 200€. Qua dial zie ik liever de Tactical Frog, maar de Seestern wordt iets beter beoordeeld. De Pagani vind ik niet zo mooi.