Ik bezit geen Pegagos slechts een " slap aftreksel een schaamteloze kopie en dat maakt mij tot een triest en slecht mens die niets op dit forum te zoeken heeft ".
Zo, dat hebben we gehad.
Ik heb wel een Watchdives horloge wat enige kenmerken vertoont van een gerenomeerd Zwitsers horlogemerk. Die draag ik als werkhorloge.
Gisteren een kras opgelopen op de zwarte bezel bij de 40 minuten marker.
Nou heb ik in het verleden wel eens een horloge gemod dus ik dacht : André het is zondag, pak een fles Chloor, een schuurblokje en maak er een mooie dag van.
Dus heb ik die Chinees lekker laten weken in Chloor en na een half uur uit zijn badje gehaald.
Nee, ik heb niet de moeite genomen om de bezel insert te verwijderen. Gewoon kopje onder met dat ding.
Vervolgens met wattenstaafjes de resterende zwarte verf er af gehaald en afgespoeld.
Even een paar uurtjes laten drogen en andere zondagse dingen gedaan. ( niets dus, wel met een biertje erbij, dat dan weer wel )
Vervolgens de bezel gebrushed met een gariflex blokje uit mijn goede oude Mod tijd en Voilà een " originele Chinees " of zoals ze hier in Drenthe zeggen: Ah heij schier doan, die kras zug ie niks van weer.
Wat vet dit. Met welke lunettes kan dit wel en met welke niet? Ballen als je het met een echte pelagos doet. Vind het mooier dan hoe die origineel geleverd wordt! Mijn horloges zijn blank staal of keramiek, verwacht dat het daarmee niet kan.
Thanks, met aluminium bezel inserts kan het wel.
Ik raad wel aan die uit de bezel te halen.
Ik heb dat nu niet gedaan omdat ik er geen zin in had en het “slechts” een werkhorloge is
Bij keramische inserts werkt het niet.
Brushen van een stalen insert kan wel gewoon, dat kan ook met kasten, banden en bezels om een matte finish te krijgen bijvoorbeels.