U doet uw forumnaam eer aan
Als multi-interpretabele reactie zal ik het maar als licht complimenteus opvatten
Mooi! Is dit de nieuwste op basis van de FOiS? Ik dacht dat die een beetje een blauwachtige wijzerplaat heeft? Ik zie dat niet terug op je foto.
Ik heb de grijs/gouden versie. Blijft een leuk ding, zeker voor het geld.
Vond alleen de band vrij waardeloos. Denk dat die FOiS ook mooi op leer zou staan.
Ik heb trouwens nog iets geleerd over bestellen en belastingen op AliX. Als de waarde van de bestelling minder dan 150 euro is, dan draagt AliX de BTW af en loopt je geen risico op importkosten. Echter, als de waarde 150 euro of meer is, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het afdragen van de BTW bij invoer. Echter betaal je dan niet alleen de BTW, maar ook nog inklaringskosten a 16 euro. Een horloge van 150 euro ex. BTW kost dus 150 + 21% + 16 = 197,50 euro. Dit terwijl een horloge van € 149,99 ex. BTW uiteindelijk ‘maar’ 181,49 euro kost. Tot zover de theorie. In de praktijk ben je voor bestellingen boven de 150 euro heel erg afhankelijk van de waarde die de verkoper vermeldt op het pakket. Uit ervaring weet ik inmiddels dat dit enorm mee kan vallen.
Dit klopt niet helemaal. 150 euro is misschien een beetje een grijs gebied, maar als je bijvoorbeeld een horloge van 300 euro zou kopen, dan betaal je geen btw via AliExpress en verlaagt AliExpress wat je moet betalen tot bijvoorbeeld 240 euro. Daarna ben je dan wel zelf verantwoordelijk voor het betalen van de btw na de inklaring, maar je betaalt de btw dus niet zoals in jouw voorbeeld dubbel.
İs er geen HF lid die bij de Douane werkt die hier een duidelijke uitleg over kan geven😂?
Dit kan je zelf heel makkelijk controleren toch.
Stel ik voeg dit horloge toe aan mijn winkelmand. Op de site kost deze €242,99.
Bij het afrekenen is het horloge €180,27. Dit komt deels door de kortingscode (“bespaard”) en deels door de “prijswijziging” wat voor de btw is.
Er is geen pijl aan te trekken !
De ene keer heb ik alleen BTW betaald, de andere keer BTW + invoerkosten, laatst invoerkosten en afhandelingskosten ( 18€ ?!?) en soms staat de postbode in een keer voor de deur zonder enige kosten. Dus zeg het maar…
Vet!
Hahahaha, mijn andere hobby heeft ook wat aandacht nodig….
Begrijpelijk, terugsturen is ook een optie, volgens mij binnen 30 dagen
Klopt helemaal ja , maar dit is een leuke aantrekkelijke prijs voor als iemand hier op HF er interesse in heeft….
Dat doe je goed
Misschien als jij op de verjaardag bent, anders niet hoor.