Horloges uit "Middle Kingdom"

image

2 likes

8 likes

İXDAO :fleur_de_lis: die voor een aardbeving zorgde hier :joy:
Na de MOP :purple_circle: dial is de Black :black_circle: dial binnen :partying_face:
Wat een goed gebouwde horloge is dit zeg :+1:t4:

10 likes

Altijd handig bij een aardbeving :wink:

1 like

Jij snapt het :wink: İ like it :+1:t4:

1 like

Best wel triest eigenlijk, maar, om het model eens te testen… ik zeg doen.

Degene die lyrisch zijn over ‘de afwerking’ van deze Chinezen: zorg voor een defibrillator als je een echt horloge van dichtbij gaat bekijken! :joy:

8 likes

En toch vraag ik me dat af, is dit gewoon roeptoeteren of heb je zelf al eens 2 identieke modellen langs elkaar gezien?

Leg dan geen Pagani langs een Rolex, maar leg de Octopus Kraken Explorer eens langs een Rolex Explorer.

1 like

Sommige merken, zoals bijvoorbeeld San Martin, leveren echt wel erg mooi afgewerkt spul zelfs los van de aankoopprijs. Niet onlogisch gezien ze meestal op achtergrond ook de assemblage van heel wat bekende microbrands uitvoeren. Is mijn San Martin even goed afgewerkt als mijn Seamaster? Nee, dat nu ook weer niet. Maar heel wat Zwitserse middenklassers (Oris, Certina, FC, …) steken er toch echt niet bovenuit wat kast, band en wijzerplaat betreft.

2 likes

Ik denk niet dat we de kant op moeten gaan dat een Octopus Kraken identiek is aan een Rolex :sweat_smile:

2 likes

Zijn die veel minder dan een Octobussy Krakeling?

@Lampenkap90 heeft het over de afwerking, niet dat ze als horloge identiek zijn.

2 likes

Oke dan heb ik het verkeerd begrepen :+1:

1 like

Rolex :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik heb geen oordeel en maak me er ook schuldig aan. Maar uiteindelijk is het gewoon jatwerk en piraterij in 90% van de gevallen. Daar kan je al purist lekker moeilijk over doen en je punt over willen maken… Diegene die Chinese kopieën koopt van met name in Zwitserland ontwerpen horloges heeft daar geen enkele boodschap aan. Tegenstander; je standpunt is duidelijk en wordt gehoord.

Stoor je je aan Chinese fabrikanten welke ongelimiteerd ontwerpjes kopiëren; sluit dit topic. (hier bedoel ik dus; Negeer dit topic voor diegene die dat niet helemaal begrijpt…). Dat geeft rust. Er is niemand, maar dan ook echt niemand die lering trekt uit jouw mening. Uiteindelijk jatten Zwitserse merken ook design element van elkaar en geven er een twist aan. Die twist kost minstens een paar duizend euro. Iemand heeft dat er voor over en heeft daar de middelen voor… Of niet. Een ander heeft geen boodschap aan het feit dat zijn horloge een kopie is en ook niet aan jouw mening.

9 likes

:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ja eens hoor

Hij bedoelt negeren. :wink:

Dit gezeur … Dat zou top zijn.

3 likes

Heb het maar even aangepast cq aangevuld… Voor diegene die de context niet helemaal begrijpt :face_holding_back_tears: :face_with_hand_over_mouth: