Pagani is denk ik instapniveau. Zeg maar Dacia onder de Chinezen, Watchdives is zeker meer premium. Zeker de laatste modellen zijn echt goed, en wat ik begrijp aardig in de buurt van/ gelijk aan SM. Maar Watchdives is vaak wel quartz/mechaquartz. En sinds kort ook een prima te pruimen logo!
Één ding moet me wel van het hart.
Ik heb zojuist de laatste 300 posts van dit topic na zitten lezen en het gaat hier nog méér over geld dan in de groene hoek.
Daar kan het niet duur genoeg zijn.
Hier niet goedkoop genoeg.
Geniet gewoon van je horloges en vind het gewoon een geweldig ding zonder er elke keer bij te vermelden “voor het geld”
Op de naam en de kleine lettertjes na is dit natuurlijk een één-op-één kopie van de GS SBGM221, let’s not kid ourselves. Net als met allerlei Rolex- en Omegaspul heb ik wat Chinese horloges gekocht om te zien: is het wat voor me voordat ik een sloot geld aan the real deal uitgeef. En ja, de “explorer” en de “OP” van San Martin en de “day-date” van Pagani hebben me er uiteindelijk toe aangezet om twee echte exemplaren met de kroon aan te schaffen (en de Chinese wannabes weer de deur uit te doen). De Moonwatch-clone van Pagani heeft me er juist vanaf gehouden om een Omega moonwatch te kopen, die was het toch uiteindelijk niet. Van het andere paradepaardje van de “betaalbare” luxehorlogerie, Grand Seiko, had ik deze GMT op het oog. Deze ook wel eens gepast bij Morawitz in Düsseldorf, en ja, ik was geïntrigeerd. Maar toch maar eerst eens even de Seestern (toevallig ook een wijk in Düsseldorf ) besteld om ook thuis eens op mijn gemakt langere tijd te kunnen testen. Bij nader inzien vond en vind ik de wijzerplaat toch wel erg druk, en is de vreugde van het nieuwe er vrij snel afgesleten. En, laat ik dat niet onvermeld laten, om de een of andere niet verklaarbare reden voel ik een niet te overkomen weerstand tegen het uitgeven van bedragen boven de 1500 pietermannen aan Seiko en afgeleid snoepgoed als GS en KS en Citizen (iets wat ik met Rolex, Cartier en Omega en zelfs Longines) totaal niet heb.
Dus deze Seestern, verder prima afgewerkt (jaja, ik weet het, géén zaratsu polijsttechniek), heeft mij voor een dure spijtaankoop behoed. Heel af en toe komt 'ie nog eens uit de box en mag 'tie nog eens een uurtje om de pols, zoals nu.
Ik heb een ander merk, maar zelfde horloge zeg maar, incoming. Ook puur om het gevoel te krijgen van een GS, en om een gooi en smijter thuis te hebben. Onbezorgd met de kinderen meespelen.
Zo heeft een pagani me vooralsnog van de voorliefde van een speedmaster gehouden. Faire reden? I don’t know maar ik voelde het gewoon niet. Echt wel teleurgesteld. Maar beter dat voor een te overzien bedrag dan voor een paar k.
En natuurlijk check ik nog de speedmaster plaatjes hier. Hoop stiekem dat de voorlopige afslag die ik heb genomen wellicht te voorbarig is geweest.
Haha, idd. Een man in Rijsel (Lille) droeg er eentje, stond hem erg goed, dus de PD eens besteld (79 pop inclusief verzendkosten…). Top horloge, maar uiteindelijk niet mijn ding, ik “voel” het niet. Dus geen Speedy pour moi.
Nou, ik zou zeggen, doe een goed bod. Hij is leuk maar om een of andere reden draag ik toch wat weinig. Heb m in november vorig jaar gekocht dus nog als nieuw.