Horloges uit "Middle Kingdom"

Ik meende het echt oprecht: vind hem leuk.
Maar kon de woordspeling gewoon niet laten.

Heb er ook een gehad maar die doet 't nu ailang niet meer…

7 likes

Je was me voor :joy: zie ik nu

Tja haha, volgende keer je versnellingsbak in “sport” zetten.

Snap ik, maar denk dat er veel mensen zijn die wel 1 of meerdere horloges van een merk hebben dat bij aliexpress te koop is. Normaal zul je die niet snel posten. een topic zoals dit waarbij je gewoon een foto plaats van dat horloge zou gewoon moeten kunnen, zonder dat het plat gegooid word door mensen die niks toe te voegen hebben. En dat gebeurt hier vaker op het forum helaas, en niet alleen over Chinese horloges.

4 likes

Deze vind ik nochtans een absoluut sublieme dresser:
Dongfeng

https://watchunique.com/nl/product/dongfeng/?v=d3dcf429c679

8 likes

Ik heb het even opgezocht voor je. Het betreft hier een samenvoeging van Look-a-like en Rolex.
Lo + lex = Lolex.

Mooi ding inderdaad! :ok_hand:
Seagull vind ik trouwens ook leuke horloges maken. Zo’n ding bijvoorbeeld, vind ik tof!

16 likes

Een leuk horloge met een eigen gezicht. Niets mis mee.

Dit vind ik een heel leuk horloge. Ook een eigen gezicht. Geen imitatie of lookalike.

1 like

Ah, dat wist ik niet. Ik nam automatisch aan dat het een soort van Gordoneske ‘grap’ was.
Lolex totally makes sense.

Mijn prachtige Helson is eigenlijk ook een Chinees horloge… merk komt uit Hongkong maar de productie wordt schijnbaar gedaan in dezelfde fabriek als Armida etcetera. Boeiend, het is een goed afgewerkt horloge met een zeer eigen look (die Helson al 10+ jaar volhoudt met allerlei modellen)

Helaas bleek ie gisteren ineens veel sneller te lopen… +97 en dat terwijl ik half juli nog 1.3 mat… aiii

8 likes

Gemagnetiseerd?

2 likes

Dit topic is er toch al?
Show your Chinese specials?

2 likes

Nee, je vertaling klopt niet. De correcte vertaling is Centraal Koninkrijk om daarmee hun superioriteit te benadrukken. Superioriteit als in het centrum (“midden”) van de beschaving of zelfs het centrum van de wereld. Door dit sentiment, wat collectief door alle chinezen werd (wordt?) gedragen, was china gevoelig voor isolatie door de rest van de wereld.

3 likes

Yep, moet haast wel. Gelijk maar zo’n apparaat besteld…

1 like

Toch nog steeds mijn favoriet in de verzameling, van een Italiaans “merk” dat er schijnbaar moeite mee heeft om gewoon Made in China op de deksel te zetten :rofl:

5 likes

San Martin

7 likes

Beetje lompe band zit op die san martin pilot zeg…

Tapering :+1:

1 like

Die is helaas gesloten, doordat bepaalde mensen niet konden stoppen met alles uit China belachelijk te maken. Was mijn topic helaas…

3 likes

Idd zo jammer, leven en laten leven toch? Bevalt het topic je niet, scroll lekker verder. Topics zat waar je Rolexjes kan kijken en aan je puddingbuks kan trekken.
De drempel om een foto te plaatsen word steeds hoger met dit gezeik. Het zou toch raar zijn als bijvoorbeeld alle niet rolex eigenaren zouden reageren in het rolex topic om de boel even lekker op te naaien.

9 likes