Wat een hoop ‘inspiratie op bekende merken’ horloges.
Niks mis met een goede Chinees zoals een Helson, maar die Corgeut is wel een te grote kopie.
Deze duur verbouwde Cadisen heeft toch wel een leuke fonkelende wijzerplaat. Elke keer schittert er iets als je het horloge beweegt, lastig om een goede foto van te maken!
Toch leuker dan verwacht.
Al weer een paar jaar geleden deze Parnis overgenomen van een forum lid. Er was een issue: het uurwerk leek wat los in de kast te liggen. Dit was snel verholpen, op de een of andere manier zat de kunststof spacer ring er niet goed in. Als zoiets zich voordoet ‘af fabriek’ geeft dat inderdaad te denken over de CQ. Echter hierna nooit meer een probleem er mee gehad. Het uurwerk zit nu stevig in zijn huisje en loopt keurig op tijd. Enige nadeel is het hele kleine datumvenstertje met de witte cijfers op een zwarte ondergrond. Beetje raar bij een witte dial. Maar ik kan die datum zonder bril toch niet lezen, dus whatever. Ik zet 'm daarom ook bijna nooit gelijk (de datum dan).
Overigens geen idee wat er voor uurwerk in zit. Seagull?
Hier de foto’s van voor en achterkant. Bandje is uit eigen keuken.
Tuurlijk. Waarde daargelaten; Het is wel gewoon een gaaf horloge. Die wijzerplaat voegt zeker wat toe hoor!
Vandaag gaat deze Pagani Design het blauwe gedeelte in. Prima kwaliteit voor het geld, maar merk dat ik liever de groene draag.
Hij is mooi he! Voor die 65 euro,
De sluiting wordt beter, de mijne gaat nu relatief makkelijk open! Duurde wel even.
Blijft een unieke dial!!
Ik heb nog er nog 2 incoming van Alie, als ze er zijn meld ik me weer.
Zeker mooi voor de centen ben er blij mee.
Sluiting bij die van mij werkt normaal .
Ook een mooie, wat voor uurwerk zit hier in?
NH35
Gisteren binnen gekomen. Zag hem al vaker op alie langskomen en trok mijn oog wel. Was alleen groot, dus toen de 42mm kwam (met de import regels voor '21 in mijn achterhoofd) toch maar een poging gewaagd. Tot nu toe beter dan verwacht eigenlijk.
Deze is binnen, moest wel 50 euro extra aftikken voor import heffingen maar goed, snel betaald en niet meer terugkijken.
Afwerking is helemaal top!
Goede band solid links/endlinks
Goede sluiting met verstelmogelijkheid.
Giga lumen, maar dat hebben alle Steeldives
Saffier glas en NH35, vaste recept
Mooie groene dial met lichte sunburst
Mooie witte secondenwijzer
Schroefkroon met logo
Weer een leuke toevoeging aan de collectie!
Het zou ook eens niet
Ik mis de ST2130 in meer horloges!
Man, deze is heel sexy. Homage van de Halios Puck toch? Hoe dan ook, zuur van de 50€ maar ik vind Mm echt mooi!
Zo uit de doos 1s/d? nice!!