Horloges uit "Middle Kingdom"

12 likes

Elke dag eigenlijk😂

12 likes

Op het Duitse Uhrforum is men in de ontwikkelingsfase om een Relax Explorer samen te stellen.

Hier mijn Relax Sub.

9 likes

39 euro in de sale een tijdje geleden. Met saffier glas en VK64.

6 likes

Voor de geïnteresseerden. Staat in het blauw :yum:

Neh dankje, ik wil liever geen look alike :stuck_out_tongue:

7 likes

Vandaag weer de saaie duiker

9 likes

Late reactie maar ik denk dat van de meeste microbrands die als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten in de afgelopen 10 jaar. Jarenlang stonden merken als Omega op de rand van de afgrond, maar nu lukt het velen om van de ene op de andere dag een complete collectie ‘swiss made’ horloges op de markt te brengen.

Ik vermoed dat een Steinhart volledig in China wordt gemaakt, inclusief de plaat met ‘swiss made’ erop. Dan een off-the-shelf Sellita erin en klaar.

3 likes

Swiss made is een definitie, en daarbinnen kan je best veel in china laten maken.

Natuurlijk zijn er genoeg Swiss made horloges wel helemaal Swiss, maar zeker aan de onderkant van de markt durf ik mijn hand er niet voor in het vuur te steken, ongeacht welk merk dat betreft.

Most often associated with watches or timepieces made in Switzerland, Swiss law considers a watch to be Swiss made if its technical development is carried out in Switzerland, its movement is Swiss, if its movement is cased up in Switzerland, if the final inspection of the watch is conducted by the manufacturer in Switzerland, at least 60 per cent of the manufacturing costs are incurred in Switzerland. These legal criteria are stated in the Ordinance on the Use of «Switzerland» or «Swiss» for Watches.[3]

Aldus wikipedia. Dat laat iig ruimte.

1 like

Ja dat klopt, er is al veel kritiek op de regels voor dit label. Vorige week kwam ik op dit topic op WUS:
Genuine Omega parts made in China? | WatchUSeek Watch Forums

Het blijkt dus dat Omega ook in ieder geval schakels voor stalen banden maakt in China. Dit roept toch de vraag op of ook de rest van een stalen band en zelfs de kast ook daar vandaan komen. En daarmee of merken als Tudor, Longines etc dit ook doen. In principe kun je de kast, band, wijzerplaat en doos in China laten maken en in Zwitserland in elkaar zetten. En er dan nog steeds Swiss Made erop zetten.

Doordat productie van staal veel uitstoot produceert, kan ik me voorstellen dat dit een reden is om productie van de stalen onderdelen daar te laten plaatsvinden.

1 like

Neh dankje, ik wil liever geen look alike

Ik heb er geen probleem mee dat een Rolex lijkt op mijn Relax.

5 likes

Dan toch maar een look alike :innocent:

Ik zie dit toch als ‘reclame maken’ voor fakes. Zou ik liever niet op HF zien.

1 like

Och och kom nou, om een bezel insert? Komt gewoon vanuit ali express hoor. Dit ding is in zijn geheel al een “fake” ga je nou niet druk maken om een bezel insert aub😂

2 likes

Ja. Fake = fake.

Op dit ding staat sucker oid. Dat mag.

Noob = fake fabriek. Vind t gek dat je daarmee loopt te adverteren op hf.

Wees gerust. Heb even voor de zekerheid gecheckt. Het is geen NOOB. Ik dacht dat NOOB gelijk stond aan hoog kwaliteit etc bla bla bla. Deze komt uit china. Net zoals de mensen die de sugess horloges verkopen :slight_smile: maar heb hem wel even verwijderd voor je. Chagrijn.

3 likes

:ok_hand:

De mindset van de echte horloge liefhebber :joy:

FakeWatchlover7 is nog beschikbaar denk ik.

1 like

Sorry maar ik kan iemand met zo’n profiel foto niet serieus nemen. :face_with_diagonal_mouth:

Nu weet ik nog steeds niet wat noob betekend behalve in de gaming wereld.

Tijd voor een plaatje! :slight_smile:

5 likes

Da’s nog altijd niet 100% duidelijk. Er zijn ook al schakels opgedoken in eenzelfde verpakking met “Taiwan” erop en met “Italy” erop. Een horlogemaker die Omega gecertificeerd is, vond op de door hem aangekochte schakels geen land van oorsprong. Andere horlogemakers hebben dit bevestigd. Beetje onduidelijk allemaal.

Wil zeker niet zeggen dat Omega geen Chinese onderdelen gebruikt, maar dit voorbeeld is op zijn minst met een korreltje zout te nemen.