Horloges uitlenen.

Ik kan me voorstellen dat je om iemand te helpen wel eens dingen uitleent zoals gereedschap, keukenmateriaal of misschien wel je auto.
Hoe reageren jullie als een oppervlakkige kennis voor de deur staat en zegt dat hij volgende week gaat trouwen. En vervolgens zegt hij: " zou ik dat mooie Rolex duikershorloge van jou voor deze gelegenheid mogen lenen, die met die gouden band waar iedereen het over had tijdens het wijkfeest van vorige maand? Qua kleur past die perfect bij mijn kostuum. En over vier dagen krijg je hem terug want na afloop van mijn feestje ga ik nog drie dagen naar Parijs."

Oppervlakkige kennis mag vervangen worden door neef, broer goede kennis, vriend etc. En voor Rolex mag u uiteraard elk ander lievelingsmerk benoemen wat u in bezit heeft.

7 likes

Ik zou wel minimaal een duurdere terugvragen om die dag zelf te dragen. Plus het hangt ervan af hoe goed ik die kennis ken… :sunglasses:

6 likes

Komt meestal ellende van

Niet uitlenen mijns inziens

10 likes

source (1)

14 likes

Hangt van de persoon af. Een liefhebber geef ik die graag af, bij iemand die gewoon mooi wil staan met een bepaald merk niet.
Tijdens een gtg van horloge liefhebbers wordt er regelmatig elkaars horloge vastgenomen en gepast.

4 likes

Even uit handen geven vind ik wel iets anders dan uitlenen en er geen zicht meer op hebben. Ik druk mensen ook altijd van alles in handen (nieuwe phone, horloge, etc.) maar echt uitlenen toch liever niet.

3 likes

Ho ho, dat is heel wat anders.

Als een oppervlakkige kennis het vraagt zeg ik op de meest nette manier die ik ken dat hij de tyfus kan krijgen.

Als @SwedishChef mij opbelt en zegt dat hij ontzettend graag de Onyx DD wil dragen dan zeg ik; “wacht even een paar maanden, de nieuwigheid moet er voor mij even van afslijten”. :sunglasses:

Fun fact; ik heb zelfs aan Siedo gevraagd of hij de Onyx DD wil dragen op zijn bruiloft volgend jaar. Maar het antwoord was; alleen als hij dan van mij is.

Dat snap ik.

Een duikhorloge voor de bruidegom mag altijd geleend worden. Dan kan hij de rest van zijn leven terugkijken op zijn wansmaak.

21 likes

giphy-1

7 likes

Zekers niet. Zelfs niet aan mijn aanstaande. Gek geworden?! Haha. Mijn auto (Audi A3 uit 2013) mag je (lees :vriend(in) zo meenemen maar mijn horloge(s) gaan alleen om mijn pols.
Ps. Heeft niks met waarde te maken maar met emotie.

2 likes

Gewoon afgeven dat ding. Hoef ik geen seconde over na te denken. Zelfde met mijn auto als een vriend dat ding wil lenen mag die hem zo mee. Uiteindelijk zijn het maar spullen

8 likes

Ik leen helemaal niemand mijn horloge uit. Nooit. Punt.

3 likes

En dat vraagt hij om de patser uit te hangen en niet omdat het zo goed bij zijn kostuum past… NOT :-1:

1 like

Ik vind een horloge te persoonlijk om uit te lenen, althans niet aan een kennis, vriend of neef.
Mijn broer is getrouwd, anders had ik daar een uitzondering gemaakt. Mijn vrouw vindt mijn horloges te groot voor haarzelf. Ik hoef me daar dus gelukkig geen zorgen om te maken.

Directe familie of goede vriend: volmondig ja.:bride_with_veil:t2::man_judge: Anders: nee.

2 likes

Als het ook een horlogeliefhebber is die met horloges om weet te gaan, geen probleem. Maar iemand die erom vraagt omdat ‘‘een Rolex dragen cool is’’, NO WAY :wave:

3 likes

Broer: altijd.
Goede vriend: altijd.

En daar stopt het.

8 likes

Uitlenen wil ik het niet noemen, wisselen van horloge met mijn zoon klinkt beter. Samen een beetje dezelfde voorkeur en dan het liefst een lederen band aan de kast.

Kennis : Nee. Zoek het lekker uit.
Goede vriend : Tuurlijk, geen enkel probleem.
Familie : allemaal oprotten, en hoe kom je aan mijn nummer :face_with_raised_eyebrow:

24 likes

Nee. Punt.

Zo denk ik er ook over. En die drie dagen Parijs lijken me ook geen noodzaak.

1 like