Horloges uitlenen.

Beetje wel ja. Aan de andere kant zijn de etiquette er vooral om te zorgen dat gasten zich op hun gemak voelen. Niet dat een smoking gewenst is en er iemand in spijkerbroek komt bijvoorbeeld. Sommige details zijn vandaag de dag misschien iets te, al heeft het wel mijn voorkeur om de etiquette strikt na te leven.

Misschien is dat aan de hand dan :laughing:

Een van de volwassen kinderen ging naar een jaren 60 party…Die liet zijn moderne horloge hier en leende een jaren 60 horloge van mij. Vond ik een prima reden.:slightly_smiling_face:

3 likes

TS noemde Parijs maar goed, om je vraag te beantwoorden, voor de dag zelf ja, voor een aansluitende meerdaagse stedentrip naar een willekeurige stad niet.

Etiquette is ook je gastheer kennen.
Het zou een belediging zijn om zonder horloge op zijn huwelijk aan te komen.

4 likes

vergeet de uitzondering voor de ceremoniemeester niet :wink:

Inderdaad, altijd wel weer zo’n flapdrol die in een spijkerbroek met smoking jas en strik, overhemd uit de broek en witte sneakers aan komt zetten. :confused: Een beetje eigen stijl of een horloge als je ervan houdt kan altijd, van mijn part leen je een setje diamanten oorknoppen van Memphis. Maar een spijkerbroek en witte gympen is wat mij betreft een uitstekende manier om nooit meer een uitnodiging te krijgen.

Inderdaad, maar het helpt natuurlijk om de gedachten erachter te kennen. Dan is het vaak makkelijk vertalen naar vandaag de dag.

leen regelmatig horloges maar puur beroeps matig
( als iemand zijn horloge laat maken en heeft geen andere mag hij een leen horloge mee nemen wat ik particulier heb gaat echter nooit om een andere pols dan mijn pols ( zijn ook niet zo veel mensen die weten dat ik een verzameling heb loop er niet mee te koop voor meerdere redenen

Klopt helemaal en juist de gedachte erachter kennnen veel mensen niet. Dat is wel jammer.

1 like

kek-laugh

4 likes

4359832

1 like