Horloges uitlenen.

Neen. Nooit gehad ook en geen interesse. Ik heb er zeker geen problemen mee als iemand een horloge om heeft tijdens een bruiloft maar om als vage kennis een Rolex te lenen voor zijn bruiloft en dan ook nog een paar dagen naar Parijs gaat, is in mijn ogen not done. Goede vriend en horlogeliefhebber, zou het voor mij geen probleem zijn.

Vraag me wel af waarom u denkt dat ik een smartwatch zou bezitten. :grin:

Tuurlijk. Ga ik wel een garmin zoeken om mijnstappen te kunnen tellen die avond.

1 like

Als je vrouw zich laat uitlenen is er sowieso al iets mee aan de hand volgens mij.

Dan doe je het precies goed

:heavy_check_mark: en :heavy_check_mark:, maar nee geen horloge als bruidegom voor mij. Maar eerlijk is eerlijk, echt belangrijk is het niet. Alleen een duiker is wel weer het andere uiterste…

On topic: nee natuurlijk niet. Als die vage kennis wil doen op z’n bruiloft alsof hij een een dure Rolex heeft koopt 'ie maar een nepper net als de rest van de pretenders.

Goede vrienden en familie mogen alles lenen, zeker voor zo’n dag. Maar voor ik iets mee geef, krijgen ze wel eerst even gratis wat opvoeding m.b.t. etiquette en horlogesmaak van me.

Maar wat ik me dit hele topic al afvraag; was TS uitgenodigd voor de bruiloft eigenlijk?

1 like

Wat gezellig!

Ik kan hem wel tien minuten missen.

Ik neem aan dat jij ook in het goud komt? Dan doe ik die wel om.

3 likes

Zijn genoeg mensen die daar anders over denken.

https://parenclub.startpagina.nl/

Staat recht tegenover

Ik denk dat elke liefhebber het tof vindt om bij zijn mooie trouwpak een passend horloge te dragen.
Jij zegt hierboven van niet. = geen liefhebber dus wat resulteerd in een smart watch.

sorry @flowert en @Drebin

3 likes

Die kans is groot, tenzij ik in smoking ga. Dan past die Santos Dumont beter denk ik.

1 like

Groetjes,
Geen liefhebber.

1 like

Horloge uitlenen? Ja leuk! Dat zou betekenen dat iemand in mijn kring zich zou interesseren voor horloges!:sweat_smile:

4 likes

Alleen m’n broer, die draagt wel eens een horloge dat ik sowieso niet zou verkopen.

Mijn motto is. Ik leen alleen dingen uit die ik eventueel niet zou missen. Ik geef liever dan ik uitleen. In mijn geval heb ik natuurlijk geen Rolex. Maar als ik iets weggeef mag het wel een beetje een emotionele waarde hebben.
Erfstukken zou ik nooit uitlenen

4 likes

Als de bruidegom met een Rolex duikershorloge de show wilt stelen dan is hij vergeten dat de bruid het stralende middelpunt behoort te zijn.

4 likes

Van ruilen komt huilen en van (uit)lenen komt wenen

Buiten dat, er is werkelijk geen enkele reden te bedenken om een horloge te lenen.
Als je dan zo beslist op een bepaalde dag een horloge nodig hebt omdat je geen telefoon bij mag hebben oid dan ga je maar naar het kruitvat. €5,95
Zal het toch wel minstens een paar dagen doen.

1 like

Tja, zo kan je het ook opvatten. Dat ik het nut er niet van inzie om een horloge te dragen tijdens een bruiloft, wil niet zeggen dat ik het afkeur als iemand dat wel wil. Ook ik kan genieten van een mooi horloge hoor en iedereen moet vooral doen wat hij of zij graag wil. Wellicht is je conclusie iets te voorbarig. :grin:

1 like

Ik voel teleurstelling opkomen.

1 like

Een vriend altijd, voor de dag zelf. Meenemen naar Parijs, 3 dagen lang, dat dan weer niet.

2 likes

En een andere stad?

Wel een liefhebber.

Maar:

Geen horloge om op dit soort gelegenheden. Ook niet als gast. Wellicht als de gelegenheid zich aandient om het avondprogramma informeler gekleed te gaan wel. Maar tijdens ceremonie, receptie en diner, nee.

Recht in m’n etiquettekruis.

1 like

Soms denk ik soms dat wij horlogeliefhebbers vergeten hoe weinig niet-liefhebbers om horloges geven :grin: een skeleton of flitsend digitaal horloge zal voor veel mensen veel meer de show stelen dan een gouden Rolex denk ik. En in elk geval zeker niet opgaan tegen een bruid of bruidegom op hun mooiste dag :grin:

1 like

Daar ligt voor mij ook een veel groter verschil dan om wie het gaat.
Dat gezegd zijnde, ik heb niet het soort horloges die zo gegeerd zijn dat mensen ze zoude willen lenen. Moesten ze het willen is het ook weer niet zo’n ramp als ze het niet halen. Niet dat ik niet graag zuinig ben op mijn spullen natuurlijk.

1 like