Omdat je als actief lid van een horlogeforum naar alle waarschijnlijkheid houdt van mooie horloges?
Ik zou keihard een gouden Rolex Day-Date rocken tijdens mijn bruiloft.
dat is: ik had hem om tijdens ondertekenen van ons geregistreerd partnerschap
Omdat je als actief lid van een horlogeforum naar alle waarschijnlijkheid houdt van mooie horloges?
Ik zou keihard een gouden Rolex Day-Date rocken tijdens mijn bruiloft.
dat is: ik had hem om tijdens ondertekenen van ons geregistreerd partnerschap
Nou voor mij geen probleem heb ook weleens mijn destijds splinternieuwe auto uitgeleend aan familie voor een weekend omdat hun auto pech had wat niet a la minuut gerepareerd kon worden.
Terwijl ze een weekend naar Duitsland op vakantie zouden gaan dus gewoon mijn auto meegegeven.
Ik zie niet waarom ik dat dan met een horloge niet zou kunnen.
Als je zo iemand kan helpen helemaal geen problemen mee.
Ik geef ze weg, aan mijn zoons. En die zijn er heel blij mee.
In zou hem doorverwijzen naar de AD
.
Ik vind het ook nuteloos om met een ander zijn horloge herinneringen te maken
.
Alleen aan mijn vrouw en dochters als ze dat zouden vragen. Verder aan helemaal niemand!
Buiten dat, vrijwel geen hond is tegenwoordig nog geïnteresseerd in echte horloges in het Apple Watch en Garmin tijdperk.
Volgens de etiquette draag je tijdens je bruiloft geen horloge. Tijd is die dag niet belangrijk.
Maar eerlijk: ik droeg bijna 30 jaar geleden ook een horloge tijdens mijn bruiloft, was nog geen HF lid en verzamelaar en niemand die mij dat ooit verteld heeft.
Ik draag enkel een net pak als ik naar een begrafenis of trouwerij ga want al staat het me goed (volgens anderen), ik voel me er ongemakkelijk in. Maar dan draag ik wel een mooie dresser op leer.
Doh. Ik had mijn 1940s Tavannes om. Een chrono, no less.
![]()
Ik mijn enige horloge dat ik bezat: een Casio W35 Marlin ![]()
![]()
Omdat dat je laatste mogelijkheid was,
daarna kan je het vergeten
![]()
Heb ik niet eens. ![]()
De laatste keer dat ik een net pak aanhad, was op mijn eigen bruiloft 15 jaar geleden. Met een Fossil horloge die ik nog steeds in bezit heb.
Goed punt ![]()
![]()
Snap ik helemaal en is ook helemaal top. Als actief forumlid/horlogeliefhebber ga je natuurljjk meteen naar een vage kennis om zijn dure horloge te lenen voor deze speciale gelegenheid. Als liefhebber/forumlid heb je er zelf geen die goed genoeg is voor je bruiloft.
Lees veel opmerkingen over show maken met andermans spullen die je zelf niet kan betalen of zo. Maar hier in de omgeving is het heel gebruikelijk om een mooie auto te huren voor de mooiste dag. En zo worden er wel meer dingen geleend of gehuurd. Vind die opmerkingen totaal onzinnig. Dat gezegd hebbende, mijn motto: Er zijn 2 dingen die je niet moet uitlenen, je vrouw en je auto. Want als je die terug krijgt is er altijd wat mee aan de hand. Als ik een horloge uitleen schrijf ik die voor mezelf af. Het uitlenen moet het dus waard zijn. Ik kan daar dus pas over oordelen als de situatie daar is.
Even en Rolex afschrijven gaat hard ![]()
Als iemand en de situatie het waard is, dan is het maar zo.
Mijn zwager heeft een horloge geleend toen hij met mijn zus trouwde. Zijn eigen horloge was weg voor een service. Geen probleem mee, leuk zelfs.
Een oppervlakkige kennis die aan mij een horloge vraagt heeft een steekje los en kan een volmondig nee verwachten.
=/=
U draagt zeker een smartwatch?
Ik heb in december een huwelijk (niet van mezelf). Zou ik jouw DD daar even mogen lenen?