Horloges uitlenen.

Heb je niet getoeterd dan :thinking:

Er is maar een iemand die ik mijn horloges zou uitlenen en dat is @anon50762135. Die roept namelijk onder het genot van een kop koffie ā€˜wat een gaaf ding!’ en laat het horloge vervolgens bij hem thuis verstoffen in plaats dat hij hem draagt :joy:

2 likes

Je weet dat een connie straat taal is voor een condoom?

Nog niet. Kan jij voor mij zoeken? Blijkbaar ben jij heel erg goed voor de mensheid.

Mijn (lease) auto boeit me niet zoveel, neem maar mee! Mijn (ex)-vrouw is zonder mijn medeweten ā€œgeleendā€ , maar aan mijn horloges komt niemand.

Mijn zoontje van 6 begin het ook leuk te vinden, dus die mag met wat Casiootjes aan de gang, het kistje van papa is off-limits :wink:

Ik leen liever niet uit, aangezien ik er slechte ervaringen mee heb. Aan een collega een zooi blu -rays uitgeleend die hij blijkbaar als frisbee heeft gebruikt.

Iemand geld lenen doe ik ook niet. Je moet steevast zeuren om je geld en als ze dan eindelijk terugbetalen, is het alsof ze jou er een plezier mee doen. Ook ervaring mee. Is doorgaans ook de snelste manier om een vriendschap om zeep te helpen.

3 likes

Ik hou me niet zo bezig met straattaal maar het is eerder gevraagd en heb er ook op gereageerd :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat is waar zo had ik het niet bekeken.

1 like

Klik. Tuut Tuut Tuut. :joy:

1 like

De meningen lopen nogal ver uiteen inzake het uitlenen van spullen. Zelf zal ik nooit ergens iets lenen. Heb ik iets nodig dan koop of huur ik het. Spullen uitlenen had ik nooit geen moeite mee, maar door schade en schande wijzer geworden doe ik dit niet meer. Ik wil het niet eens hebben over beschadigde of niet terug gebrachte spullen. Maar enkele geldleningen met een totale waarde van een nieuwe middenklasse auto aan mensen die tijdelijk in financiƫle nood verkeerden en niet meer te innen zijn geeft me nog steeds een wrange nasmaak.
Als ik het woord lenen al hoor werkt dat bij mij dan ook als een rode lap op een stier. Wellicht een irritante vorm van obsessief gedrag? Mogelijk is dat ook de reden dat ik dit topic aangemaakt hebt om de ervaringen van anderen te vernemen. Waarvoor mijn dank.

2 likes

Oppervlakkige kennis: Nee.
Familie of goede vriend: Tuurlijk!

niet aan een kennis.voor een vriend is dat geen probleem.stuk…betalen.

Even het toppic afstoffen, want inmiddels weleens wat horloges uitgeleend aan vrienden. Momenteel een Chronograaf uitgeleent aan een goede vriend, voornamelijk omdat ik weet dat hij de ervaring van het dragen waardeert en nog nooit een Chronograaf heeft gehad. Ik heb zelfs weleens horloges weg gegeven, al waren deze doorgaans geen honderden euro’s waard.

Ik heb er zelf geen moeite mee, en iemand waarvan ik weet dat diegene er zuinig mee is durf ik gerust een (voor mij) duur en waardevol horloge mee te geven. Dat geld overigens ook voor andere waardevolle spullen (audio apparatuur, auto, samen speciale whisky drinken, luxe eten eten, etc.). Het gaat mij er vooral om samen een ervaring te beleven, kennis vergaren en hierover te praten.

Benieuwd of meer mensen vandaag de dag horloges uitlenen

3 likes

Nee! There’s nothing to it….

1 like

Jazeker, delen is het plezier ervan verveelvuldigen. Zeker voor bijzondere gelegenheden vraagt men er gewoon om, en ben ik blij dat ik kan bijdragen. Een horloge, evenals andere materiƫle zaken blijven gebruiksgoederen, dus lekker dragen en of laten dragen, daar zijn ze voor gemaakt.

Daarnaast met bijzondere ā€œflessenā€ is er samen van genieten nog mooier.

2 likes

Ach, aan vrienden zou ik er geen probleem mee hebben maar gewoon een buurman die ik drie keer per jaar spreek en geen klik mee heb niet. Ligt ook een beetje aan de reden. Om mee te pronken? Nee, dan niet maar om te kijken hoe het staat, een hele dag draagt of een paar dagen, geen probleem.

Aan de directe vrienden welke ook de waarde begrijpen heb ik er geen probleem mee. Maar iemand die het ziet als een horloge om mee te pronken en niet snapt dat ik er ook hard voor moet werken/sparen die krijgt hem niet

Mijn hele goede vrienden en familie en evt kennissen die dingen op waarde kunnen waarderen ( al is het economisch maar een tientje waard ) wel.
Hier (buren) lenen we onderling wel eens dingen aan elkaar uit.

De rest nee.
Qua horloges… ik heb nu niet bepaald horloges die bijvoorbeeld voor onder een trouwpak/maatpak geschikt zijn. :man_shrugging::grimacing:

1 like

Zie eigenlijk niet in waarom je tijdens de trouwerij een horloge om zou willen. Tenzij je natuhrlijk nog andere afspraken hebt die dag.

2 likes

Omdat het een mooi accessoire is, onder een trouwpak? En wij hier allemaal gek zijn op horloges. :face_with_peeking_eye:

2 likes