Horloges van automerken


Oh ja… deze ook nog gehad…

4 likes

Ondanks geen Audi staat deze Sinn nog steeds op mijn verlanglijstje.

IMG_1503

3 likes

Ik kwam dit horloge net nog tegen en ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Het lijkt allemaal een beetje te veel van het goede.

2 likes

https://www.zenith-watches.com/skin/frontend/zenith/landrover/medias/new/block1.jpg

Zenith en Land Rover (Range Rover) kunnen natuurlijk niet ontbreken.

Is ook nog een RR Velar versie van:

https://images.autowereld.com/high/136365-02-range-rover-velar-zenith-horloge.jpg

3 likes

Zijn er nog meer mensen die de hobby’s combineren?

:slightly_smiling_face:

In het verlengde van het horlogevraagstuk… gaan er nog mensen naar de International Amsterdam Motor Show aankomende maand?

Tip!

2 likes

Deze een paar maanden in bezit gehad maar inmiddels verkocht.
Maar ik twijfel of Jaguar horloges iets te maken hebben met het automerk.

3 likes

Ferrari by Cartier. Horloge uit 1985, compleet afgedragen, kast is zwaar aangevreten door zwemmen in zee en zweet. Hij doet het overigens nog prima.

3 likes

Als ik het internet moet geloven, is er inderdaad geen connectie, maar dat mag de pret niet drukken.

“Eerst even een misverstand uit de weg ruimen: het Zwitserse horlogemerk Jaguar heeft niets te maken met het Britse automerk! Sterker nog, het horlogemerk is ouder dan het automerk, in 1938 opgericht door Peter Haas.”

1 like

Deze dan, met extra verzonken kroon tegen beschadiging bij hevig schokken van de automobiel.

l_zastava_car_logo_leather_watch

9 likes

Recentelijk overgenomen van gewaardeerd forum lid @Lasalle deze EDOX Alfetta.

.
Er zijn door EDOX diverse modellen van de Alfetta gemaakt. Ik heb geen idee of er een relatie is met de Alfetta die gemaakt werd door Alfa Romeo. Van de Alfa Alfetta bestaan vele modellen en varianten.
Deze: (foto ‘geleend’ van het Internet)

leek me wel wat. Ik bezit of bezat zelf nooit een Alfa, maar als jarenlang enthousias Citroen BX rijder sprak dit model me wel aan. De laatste BX die ik bezat is overigens ook alweer ruim twaalf jaar geleden ter ziele gegaan… :frowning:
Ik rijd nu een saai, maar technisch prima Ciroen C4’tje. Daar heb ik nog geen passend horloge bij gevomden… :slight_smile: Ik hou me aanbevolen voor een interessant exemplaar.

6 likes

Christopher ward C4. :wink:

image

6 likes

Ik bedacht zojuist dat ik ook nog een ander ‘automerk horloge’ bezit. Deze:

Een Detomasso Savona.

Of er echt een relatie is met het beroemde Italiaanse sportwagen merk weet ik niet, ik denk eerlijk gezegd van niet.

In het horloge zit een mooi afgewerkte Chinese Unitas 6497 kloon, waarschijnlijk gemaakt door Seagull. Er is een Seagull model wat er exact op lijkt behalve dat daar gewoon 12 op de dial staat i.p.v. het Detomasso logo.

Overigens zijn de logo’s van het automerk en het horloge merk niet het zelfde:

Logo_DETOMASO_Uhren Horloge

De-Tomaso-Logo Automerk.


Het uurwerk.

Ik heb het horloge al enige jaren geleden aangeschaft via e-Bay bij een Duitse handelaar die ze voor een lage veiling startprijs aanbood, ver onder de ‘officiele’ verkoopprijs. Ik ‘won’ er destijds een met een bod van €60,-- euro en gezien de kwaliteit heb ik daar geen spijt van gekregen. Fraaie verpakking, garantiekaart voor 2 jaar, keurige afwerking, mooi bandje en het klokje loopt uitstekend tot op heden. Ik draag het met enige regelmaat.

Voor zover ik weet is dit het enige mechanische horloge dat het Chinese(?) merk met de Italiaanse naam op de markt heeft gebracht. Al hun andere modellen, die allemaal Italiaanse steden namen hebben, zijn quartz horloges. Mijn Savona is voor zover ik kan nagaan niet meer nieuw op voorraad te vinden, Amazon heeft ze nog wel in zijn aanbod staan, maar met de vermelding ‘not available’.

De modelnaam ‘Savona’ vind ik wat minder gelukkig. Savona is een havenstad in Liguria, ten westen van Genua. Het woord roept bij mij echter toch ook associaties op met het Franse ‘savon’ hetgeen ‘zeep’ betekent.
Niet zo gek gezien het feit dat de omvang van het horloge (44mm) aardig overeenkomt met de maat van het gemiddelde hotelzeepje…
Al met al wel een stoer horloge met ook nog een heel klein beetje eigen uitstraling. Een leuke en zeer voordelige aanschaf, waar ik al weer vele jaren plezier van heb.

En verder…
Alhoewel doorgaans geen fan van Breitling, zou ik deze best wel willen hebben:

Breitling Premier -Bentley British Racing Green (foto ‘geleend’ van het web).

Maar daar zal waarschijnlijk, nee ik weet het wel zeker, Mevrouw Lexaf wel een stokje voor steken… :slight_smile:

9 likes

Voor wie niet geweest is: wat mij betreft was het een succes.

Overigens had Schaap & Citroen ook nog een stand. Stelden een aantal horloges tentoon, waaronder Hublot, IWC, Rolex en Tag Heuer.

3 likes

Zeker een fraaie automobiel, alleen geen alfetta. Dit is zijn (coupe) opvolger de gtv, ook niet verkeert natuurlijk

2 likes

Volgens mij is dit wel degelijk een alfetta. :wink: Zie hier:

2 likes

De eerste serie klopt het, de afgebeelde auto is de tweede serie en daarbij is de alfetta weggelaten. Aan de motorkap te zien is het een gtv6 (v6) 2e serie (plastic bumpers)

3 likes

Je hebt gelijk dat het er niet meer opstond, maar afgezien van wat plastic was het gewoon dezelfde auto, dus ik schaar het onder het kopje Alfetta.

2 likes

Ze hadden de display van TagHeuer voor een AMG GTR gezet. Vergissing, daar had natuurlijk een (Red Bull) Aston Martin moeten staan! :smile:

4 likes

Daar heb je ook gelijk in, en nu weer ontopic want dat ben ik niet geweest :shushing_face:
Mooie edox, hopelijk heeft hij niet zoveel “karakter” als een alfetta uit die tijd :+1:t3:

2 likes