Horloges van Deep Blue

Afgezien van prijs/kwaliteit en dat soort zaken, verbaast het mij waarom Deep Blue hier vaak als een (serieuze) Micro Brand wordt gezien. Het komt IMHO wel erg vaak langs op Watch2Day.

Seiko ook de laatste tijd :wink:

Beste nieuwe Potentiele nieuwe leden:

Welkom op het horlogeforum, de plek waar elk willekeurig (al dan niet horloge gerelateerd-)onderwerp tot ferme discussies kan lijden die, in meeste gevallen, vrijwel niets met het originele onderwerp te maken hebben!

4 likes

Ze gebruiken uitstekende materialen en bouwen stevige en ook aantrekkelijke horloges. Los van het gegeven dat deze modellen erg op die van Seiko lijken, zie ik geen reden waarom zij geen microbrand zouden kunnen zijn. Ik weet niet hoeveel horloges Deep Blue maakt, maar misschien zijn zij aan de andere kant van de Grote Plas misschien wel groter dan je denkt.

Wie?

2 likes

Je vriend Johan :wink:

Een leuk horloge, ik vind hem zonder dagaanduiding eigenlijk mooier dan de Seiko

Eens. Maar daar wordt Seiko niet “micro” van :wink: Vrije marktwerking, de importeur heeft het niet meer voor het zeggen

1 like

Heb wel een Air Blue.
Pilotenhorloge maar toch 200 meter waterdicht.

Vind het wel een leuk merk eigenlijk.

Ginault is American, F@ck Yeah!!!

1 like

Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik heb daar een Deep Blue op de kop getikt voor een leuke prijs. De afwerking laat op sommige punten te wensen over (roteerbare bezel, polijstwerk van de kast) maar algemeen gesproken is het een goede deal qua prijs-kwaliteit. Voor mij is er een duidelijk verschil tussen dit en een Thomas Earnshaw of Spinnaker.

De Deep Blues worden nu massaal op de markt gedumpt, maar dat maakt hun horloges niet beter of slechter. Consumenten kunnen er enkel beter van worden.

1 like

Ik zie ook niets mis. Behalve dat het niet voldoet aan de consensus van wat een microbrand* is, maar dat anderen het wel als een merk zien waar de liefde voor het horloge boven de kwantiteit gaat. Het was enkel hardop denkend, geen trollen.

*“A micro brand is indeed
.micro! Most micro brands are indeed what the words says

micro. They usually consist of a small team of people, down to two people or even a single person by itself. These are often passionate people, who dream of creating a watch and actually went through the steps to make it a reality. The vast majority of them still has a day-job, because starting a watch brand doesn’t rank very high on the get-rich-fast-scheme-list”

1 like

Die met grijze wijzerplaat is mooi rustig en vrij uniek. Voor dit geld koop je NIEUW niks met betere specs !

Dus alles wat op Watch2Day wordt aangeboden is geen serieus horloge? Vreemde beredenering aangezien Seiko en Casio ook heel vaak voorkomen.Ik hou de site altijd in de gaten er is voor ieder wat wils.

Volgens mij ben jij de enige die nog denkt dat Deep Blue een microbrand is :wink:
Wat maakt het ook uit, de horloges zijn leuk en scherp geprijsd en worden door een aantal van ons gewaardeerd.

2 likes

Volgens mij is DB nog steeds gewoon een microbrand, net als Steinhart, Halios, Crepas, Helson en Aquadive om maar eens wat te noemen. Toch heeft men voor het geld best goede horloges afgeleverd, niks mis mee als je prijs en herkomst meeneemt

1 like

D u s a l l e s
 Uiteraard niet. Poging tot onbegrijpend lezen?

zou te maken kunnen hebben met de specs enerzijds en de prijs anderzijds.

Of zelfs kan leiden
 :wink:

3 likes

Ik heb gemerkt dat in de Amerikaanse forums Deep Blue met respect wordt aangeduid. De prijzen op Ebay.com liegen er ook niet om
 En toch is het een Hong Kongees merk :wink: