Horloges van Deep Blue

Op de wel bekende website worden op dit moment interessante Deep Blue horloges verkocht.

De specs liegen er niet om dit keer. Saffierglas en een kloppend hart van Sellita :heart_eyes:

Het model wordt in 8 versies aangeboden. Ze doen mij wel erg aan de modellen van Seiko denken :confounded:

Toch net even anders :wink:

2 likes

Paar jaar geleden hebben we hier massaal Deep Blue Sea Ram’s gekocht. Zijn ook massaal weer verkocht

Goede specs voor de prijs idd wel
 jammer genoeg zijn ze bij Deep Blue wel aan het kopieeren geslagen.

Eens. Zowel Deep Blue en CW (iets duurder) maken mooie horloges voor dat geld, maar als je ze vaker in de sale ziet dan reguliere verkoop haak ik af

1 like

Ja, leuke specs inderdaad. Maar bij zulk schaamteloos jatwerk haak ik toch echt af. Zeker omdat het origineel ook nog eens prima te betalen is.

2 likes

Ik vind het mooie klokjes voor het geld, met betere specs dan de srp van Seiko. Heb je ook geen problemen met de uitlijning van je chapterring!! Sapphire glas erbij
 Kortom mooie aanbieding.
Ik ben zelf niet ingegaan op het aanbod omdat ik nog een srp had liggen, die wachtte op diverse onderdelen.
Anders wist ik het wel,

1 like

Toch vind ik dat DB hele leuke klokjes maakt voor het geld. Draag 'm eigenlijk nooit, maar mijn Sea Ram is echt netjes afgewerkt, loopt nauwkeurig, heeft saffier en kost de wereld niet.

Dat geklooi met namaakmodelletjes (al dan niet ‘hommage’) blijft gewoon goedkoop jatwerk.
Krijg er een beetje Steinhart gevoel bij, maw een naar gevoel. Gelukkig werkt DB zijn klokjes wel netter af en blaast minder hoog van de toren dan GĂŒnther met z’n rotzooi.

Waar baseer je dit op? Ik hoor niets dan lof voor de QC (en CS) van Steinhart, iets dat ik ook persoonlijk kan bevestigen!

1 like

Op twee eerder aangeschafte modellen (Ocean One en Apollon) met een -voor de prijs- matige afwerking:
-kroon met speling
-inconsistent polijstwerk
-niet goed uitgelijnde chapter ring
-onnauwkeurig aangebrachte lume op wijzers
Allemaal kleine puntjes die het principe ‘assembled in Germany’ but ‘made in China’ benadrukken.
Is niet erg, maar er wordt wel rond de €400 voor gevraagd.

En weer on topic:
Niks mis mee, maar de interpretatie van het ene merk is daar beter in dan het andere.
Maw: naar mijn mening koop je met DB gewoon een erg goede klok voor weinig geld.

2 likes

Flexofiel zegt niet dat het “jatwerk is, en goedkoop”, maar “goedkoop jatwerk”. Dat is een groot verschil.
Wanneer iemand namaak verwerpt is het is opmerkelijk hoe vaak er wordt tegengeworpen “ja maar de kwaliteit is zo goed”.

Niet bloeddrukverhogend bedoeld verder.

Wat mij vaak verbaast is de selectieve verwerping. Of dat nu met Europees nationalisme te maken heeft (Steinhart is Europees, Deep Blue niet) of met een irrationeel gevoel, weet ik niet. Ginault, Steinhart, de complimenten zijn vaak niet te tellen, Deep Blue is dan opeens weer taboe.
Verder stop ik er maar mee deel te zijn van een discussie die al loopt zo lang ik al lid ben van het forum (10+ jaar).

1 like

Ik heb niet de indruk dat dat (die selectieve verwerping) veel voorkomt (helemaal niet eigenlijk) maar ik hoor graag van het waarom van iemand met die opvatting.

Ga de likes maar eens tellen bij NA van Steinharts, etc. Zeer populaire horloges hier, en zelden een negatieve opmerking. Geen likes momenteel (behalve van mij) bij deze horloges, die nog beter zijn dan hun origineel. en onmiddelijk negatieve reacties.

De opvattingen zijn vaak ongeuit, maar gezien het verschil in reacties duidelijk zichtbaar, lees ook de andere topics over deze aanbieding.

edit: en nou ga ik toch door met de discussie. :frowning:

Ik denk dat Steinhart gewoon een veel grotere “fanbase” heeft dan DB, dan krijg je veel meer likes. Tudor krijgt ook meer likes dan Chronoswiss, en G Shock meer dan Raymond Weil. Maakt me sterk dat die “Steinhart fanbase” grote bezwaren hebber tegen DB omdat ze horloges kopiĂ«ren.

Beschaafd gesprek toch?

Zeker :slight_smile:

Maar soms zou ik het fijn vinden als we kunnen laten leven. Gewoon, niet meteen iemands smaak de grond in boren met opmerkingen als goedkoop jatwerk, zeker niet als je dat dan nog selectief doet. Vandaar mijn reactie.

Het is dat ik weet dat ik hem na een paar keer niet meer zal dragen, anders schafte ik zo’n DB aan. Vooral de PVD vind ik mooi.

2 likes

Een hekel aan namaak is doorgaans primair niet zozeer een smaakkwestie, maar principieel.

kan me voorstellen dat het doorgaans niet selectief is, indien principieel.

Zo denk ik dat niemand het een probleem vind wat jij of wie ook “mooi vind”.

Verder blijft het natuurlijk asymetrisch:

A Je kunt een hekel hebben aan namaak.

B Je kunt géén hekel hebben aan géén namaak. De namaak “endorsers” kunnen alleen een hekel hebben aan een hekel aan namaak.

Over en uit trouwens, ik heb er ook weer genoeg van :slight_smile:

Het is niet mijn bedoeling iemands smaak de grond in te boren. Het enige dat ik wilde aankaarten is het verschil tussen bijvoorbeeld een Steinhart (wordt op handen gedragen) en DB (dat redelijk afgedaan lijkt) ondanks ze in essentie hetzelfde doen en ik (toevallig?) een minder goede ervaring heb bij het eerstgenoemde merk waardoor mijn mening eerder tegenovergesteld is.

Ieder moet gewoon lekker kopen waarbij hij (m/v) zich prettig voelt en naar mijn mening is DB gewoon waar voor je geld.

Even psychologie van de koude grond over selective verwerping.

Ik denk dat dit een algemeen menselijk psychologisch verschijnsel is en veel voorkomt ook op dit forum!!

We zijn namelijk allemaal graag “bijzondere mensen”, anders dan anderen en graag ook beter, slimmer, interessanter, etc etc.

Wat doe je als je zegt dat een product dat iemand anders interesant vind, volgens jou niet deugt?

Je degradeert de keuze van de ander en plaats jezelf in een betere positie.
Je gooit er wat “objectieve” argumentensaus overheen en hup.

“I am the man”, Ik ben superieur, voortreffelijk en dus beter dan de ander!!
O heerlijk superioriteitsgevoel

Is allemaal helemaal niet zo heel erg, als je het maar weet of ziet.
En ik doe er natuurlijk zelf ook aan mee! En heel veel anderen op dit forum ook

1 like

Dit is het hele mechanisme van negatief over anderen praten. We maken ons er allemaal schuldig aan, ik ook. Je zet je af op de schouders van een ander, drukt de ander naar beneden en jezelf omhoog. Zoals Hieronimus zei, nogal primair.

Precies, het begint met inzicht, en zelfkennis. Dan moet je hierom glimlachen en ga je verder met andere zaken

Kan niet tippen aan mijn speedmaster. Is rotzooi voor arme mensen. Zo voel me vandaag weer superieur. Voelt goed
Wat een onzin, laat iedereen lekker kopen wat hij leuk vindt.

3 likes