Horloges van Deep Blue

Waar ligt het omslagpunt van microbrand naar brand?

Volgens mij gewoon Amerikaans toch?

Geen flauw idee maar begrijp dat microbrands ook met name alleen zelf verkopen. Dus niet of nauwelijks via secundaire verkoopkanalen.

Maar goed, er zijn diverse richtlijnen maar niks is echt wettelijk vastgelegd mbt microbrands
:wink:

1 like

Nou, ze worden allemaal compleet gebouwd in Hong Kong, waarschijnlijk is het merk Amerikaans.

Hong Kong hoort bij China. Vandaar wellicht dat kopieergedrag.

Sorry voor deze kritische noot. Er zitten mooie modellen bij. Ik denk dat de meerderheid hier toch liever wat meer betaalt voor een Seiko, of een tweedehands.

Die uitlijning bij Seiko is een probleem. En schrikt veel Seiko adepten af. Ik hoop, en ik denk dat Seiko dit beseft.

Niks micro-brand dat Deep Blue. Worden gewoon masaal geproduceerd in China (HQ zit in HK district, fabrikage is gewoon uitbesteed aan FULLSWING).

Aangezien Deep Blue gewoon adverteert op de (Amerikaanse) TV en te koop is bij crap2day.nl is er echt geen “micro”-brand meer.

Dat klopt, Fullswing maakt ook voor o.a. Halios, Helson, Armidas en Obris Morgan horloges. Niet de eerste de beste, en op zich toch geen probleem als een merk goede prijs/kwaliteit biedt en niet te veel op de borst gaat kloppen hoe goed ze zijn?

2 likes