Horloges van modemerken

Horloges van mode merken, links laten liggen of zijn er ook met goede uurwerkjes in en goede kwaliteit horloges.

Zoals Versace, Micheal Kors, guess, guess Collection, Hugo Boss enz enz.

Want ze hebben soms voor het oog mooie horloges.

Vrijwel iedereen op HF gaat je antwoorden met:

Kijk maar … :sunglasses:

• Links laten liggen.
  • Haute horlogerie, goeie kwaliteit. Doen!
  • Ik durf er eigenlijk niet voor uit te komen, maar het is prachtig spul.

0 stemmers

10 likes

Er zijn uitzonderingen, deze Gucci’s met microrotor en optioneel tourbillon vind ik best gaaf.

Aan de andere kant van het spectrum zijn de horloges van Calvin Klein best prima. Deze worden gemaakt door de Swatch group en zijn in feite gewoon Tissots met een ander merkje op de wijzerplaat.

Bij het gros van de modemerken betaal je echter vooral voor de merknaam. Productie is vanzelfsprekend meestal uitbesteed aan een fabriek in China, daarnaast is vaak ook het ontwerp gelicenseerd, waardoor je je zelfs af kunt vragen in hoeverre je met een echt ā€˜Hugo Boss’ product van doen hebt.

5 likes

ā€œWaren best primaā€
Helaas is CK sinds dit jaar geen Swatch Group merk meer. Het is nu net zoals bijvoorbeeld Hugo Boss en Tommy Hilfiger onderdeel van de Movado Group. CK’s waren naar mijn mening voor een modemerk prima horloges onder de Swatch Group, met Zwitserse uurwerken. Ik ben bang dat het nu een Tommy 2.0 merk wordt met fabrieken in Azië…

2 likes

Eigenlijk maakt het me niet uit. Ik was en ben niet de doelgroep van CK. Om op TS te reageren met mijn mening:
Modemerken hebben bestaansrecht. Hun marketing is veelal dik in orde en ze hebben vaak verschillende producten met kwaliteit. Hierdoor zijn er mensen die het merk graag ook op de pols willen hebben, na een goeie ervaring van een mooie broek of trui. Echter horloges van deze merken zijn vaak niet van denderende kwaliteit. Mijn advies zou zijn links laten liggen. Maar als je per se een Armani of Hugo bos om wilt hebben omdat je het merk tof vindt dan mag een ieder dat zelf weten van mij.

2 likes

Ik heb er een paar, allemaal cadeau gehad. Kan je vertellen dat een Micheal Kors horloge van €300,- vergeleken met een Seiko van dezelfde prijs, gewoon veel goedkoper aanvoelt. Op zich prima afgewerkt maar kwalitatief voelt het minder aan.
Ik denk dat je bij dat soort horloges vooral betaalt voor marketing/merknaam en minder voor wat je uiteindelijk echt krijgt. Ik zou zelf m’n geld dan ook eerder besteden aan Tissot, Seiko of iets vergelijkbaars.

1 like

Ik zou dit soort horloges links laten liggen. Ik weet niet wat voor uurwerk erin zit maar als ik dan een modemerk horloge moet kiezen zou ik voor Versace gaan. Deze horloges liggen qua prijs hoger dan een Hugo Boss of Guess en ik vind ze netter afgewerkt

Wederom bedankt voor de input, ik leer steeds meer.

1 like

links laten liggen
je koopt immers ook geen rolex spijkerbroek, dus waarom wel een diesel horloge?

2 likes

Ik heb vroeger een horloge van Tommy Hilfiger en een Armani horloge gehad. Zo’n horloge gaat ongeveer twee batterijwissels mee. Dan is het wel klaar. Op zich plezier van gehad en was er toen ook blij mee. Bijvoorbeeld bij Seiko krijg je natuurlijk wat meer kwaliteit voor het geld. Maar niet iedereen maakt dat wat uit. Als je een horloge als mode accessoire draagt en na een paar jaar weer wat anders koopt wat dan in de mode is, is het prima.

Als je (ook) rekening wilt houden met doorverkoop als je eens wat anders wilt zou ik ze links laten liggen want een goede gebruikte Seiko, Citizen, Casio, Tissot o.i.d. is meestal gemakkelijk weer voor een redelijke prijs te verkopen, zeker op dit machtige en prachtige forum. Of dat met een ā€œmodemerkā€ ook lukt is maar helemaal de vraag.
Als doorverkoop niet aan de orde is en vooral een strakke vormgeving telt zou ik ook eens naar Danish Design kijken. Ik heb een Titanium DD die na 18 jaar nog steeds prima functioneert. Skagen wordt ook vaak genoemd en geroemd, maar daar heb ik geen ervaring mee.

1 like

Dus de vrouw geen Michael Kors meer kopen :grin:

1 like

Michael Kors is een designer merk, geen horloge merk. Tassen, schoenen, kleding, horloges… Dan weet je genoeg.

Je betaalt bij hun horloges vooral voor het design, niet voor het uurwerk dat waarschijnlijk niet meer dan een paar tientjes waard is.

Als je het mooi vind gewoon kopen als je maar in gedachten houdt dat je teveel betaalt en dat het bij verkoop weinig waard is.

1 like

Gucci maakt wel mooie horloges vind ik

Sommigen mogen er best zijn. Een Hugo Boss zou ik om principiƫle redenen altijd weigeren.

1 like

Chanel is geaccepteerd in de horloge wereld.

Waarom?

Omdat Hugo Boss een nazi was die bekend is geworden vanwege de door hem ontworpen SS uniformen.

1 like

Niet helemaal correct.

In het derde kwartaal van 1932 werd het volledig zwarte SS uniform, bedoeld om de bruine hemden van de SA te vervangen, ontworpen door SS-Oberführer Karl Diebitsch en grafisch ontwerper Walter Heck.[2] Het bedrijf van Hugo Boss produceerde deze zwarte uniformen samen met de bruine SA-hemden en de zwart-bruine uniformen van de Hitlerjugend.

2 likes

Duidelijk, bedankt. Nooit te oud om te leren…

1 like