Daar komt bij dat je er iemand anders onwijs happy mee maakt!
Haha zeker, hij staat je goed!
Bij mij gaat een horloge de deur uit als ik hem zéér weinig draag.
Soms zie je foto’s terug van je ex, en denk je shit.
Ik had em toch niet weg moeten doen.
Het is ergens gewoon een vorm van hebberigheid en consumptiedrang, hebben maar niet dragen is niet echt logisch imho.
Of het moet iets zeldzaams zijn zoals een erfstuk of een vintage die stijgt in waarde.
Het liefst hou ik mijn collectie ook klein, zodat het overzichtelijk blijft.
Draag je echt iets niet meer dan is dat ook zonde.
Spijt is een groot woord, maar er zijn drie horloges die ik achteraf best wel eens een klein beetje mis. Gelukkig zijn twee van deze horloges makkelijk te verkrijgen, dus mocht de sellers remorse te groot worden, dan koop ik het weer opnieuw.
Bij mijn een na laatste aanschaf had ik dat wel. Het ging hier om een Tudor BB58 die ik al meer dan twee jaar prachtig vond. De enige manier om dit horloge te kunnen realiseren was door andere horloges te verkopen. Ik had toen 9 horloges, waarvan ik er maar 2 echt vaak droeg. De rest lag vooral mooi te wezen in de horlogebox. Dat vond ik ook zonde en ik wist zeker dat ik de BB58 ook vaak zou dragen. Dus de rest is verkocht haha.
Grappig, ik ben niet zo erg van het verkopen, ik koop er meer dan ik verkoop
Soms vind ik het jammer dat ik bepaalde horloges heb laten gaan, b.v. om een veel kostbaardere ‘holy grail’ te verkrijgen
Maar later koop ik de horloges die ik het meeste mis terug, zoals recent een Tag Heuer Monaco CS2111
En ook mijn Longines Legend Diver, daar is een Alpina Seastrong Heritage voor in de plaats gekomen, die nog mooier is (voor mij) dan het ‘origineel’ de LLD
Ik heb een redelijke collectie, doch draag ik maar een beperkt deel daarvan
Daarentegen mag ik er graag naar kijken, in de hand nemen en er een poetsdoek overheen halen, ze staan geëtaleerd in een watchroll en een standaard of doos op een tafeltje in mijn 'Mancave zodat ik er mooi naar kan kijken en zeer genieten
Ook omdat al mijn horloges in 95 - 100% staat zijn en indien niet breng ik ze naar mijn horlogemaker om ze in die staat te herstellen😎
Een enkele keer.
Maar niets onvervangbaars gelukkig.
Helaas wel. Flipperitus noemen ze dat.
… @Daffie kan wel uitleggen wat de symptomen ervan zijn. 
Mijn stelregel is vaak, bij twijfel niet inhalen. Oftewel als je twijfelt niet verkopen. Eenmaal verkocht is weg. Dan kun je wel weer wat anders kopen of wellicht het verkochte weer terugkopen, maar of dat lekker voelt kan alleen jij beoordelen. Ik heb zelf een collectie van 20 gehad en ben terug naar hooguit twee, die ik dan ook draag. Horloges in een doosjes of kluis is meer meer iets voor een juwelier. Vind ik … 
Succes met je afwegingen!
Gaat in zijn geval nog 235 “dagen bezocht” duren.
Dus als het nu al kriebelt, lekker losgaan op Marktplaats/C24/eBay etc. er zijn genoeg mogelijkheden om van je horloges af te komen.
Ja, de Crepas Cayman 3000 had ik nooit moeten laten gaan. Als ik die nog zie op plaatjes dan heb ik spijt.
Ik heb regelmatig ge- en verkocht, ik speel eerst een periode met het idee alvorens ik er afstand van doe.
Ik heb nog nooit horloges verkocht. Wel heb ik er twee in de verkoop nu, en dat zijn beide nieuwstaat horloges die ik in dezelfde toestand nooit meer ga vinden voor dezelfde prijs. Dus wat dat betreft wel enige twijfel. Maar ik zou het niet erg vinden als ze verkocht worden. Er komt wel weer iets anders voor in de plaats én ook doe je de koper een plezier met het horloge, dat is ook veel waard! En zoals hier eerder gezegd, ontspullen kan een goed gevoel geven.
Verkopen is kopen en kopen is verkopen.
Hear hear!

Enkel horloges waar een emotionele band aan zit mag je nooit verkopen… al de rest is fair game 
Ik verkoop nooit horloges. Verkopen bezorgt me te vaak rompslomp en daar heb ik geen zin in.
Af en toe geef ik eentje weg, wanneer ik weet dat de ontvanger er blij mee zal zijn.
Houden en sparen. Ik heb eigelijk veel spijt van de horloges die ik verkocht heb. En soms draag ik jaren horloges uit de collectie niet en die vind ik dan opeens weer plezierig om te dragen.
Persoonlijk heb ik wel wat spijt van sommige horloges die ik heb verkocht. Mijn eerste automaat bijvoorbeeld. Kwalitatief gezien misschien niet het meest geweldige horloge, maar oh wat vond ik het geweldig dat ik het uurwerkje kon zien. Het was nu wel leuk geweest als ik het had gehouden, maar eigenlijk ook niet meer dan dat. Het zijn uiteindelijk maar spullen.
Het is een ander verhaal met erfstukken of met horloges waar een heel persoonlijk verhaal achter zit. Die doe ik nooit meer weg.
Als het modellen zijn die nog te koop zijn, gewoon verkopen. Bij erge spijt kun je ze nog terugkopen in het nieuw.
Zelf ook weleens een paar keer spijt gehad van verkoop en dan toch weer terug gekocht. Sommige modellen zelfs 3x.
Ook hier intussen een collectie van zo’n 15 horloges.
Verkopen? Nee verkoop niks.
Vindt het gedoe allemaal, en het is mijn hobby.
Alle in de kist ook hier lang niet allemaal gedragen, of weinig gedragen.
Wel blijft het gevoel om te upgraden, echter geeft het mij geen lang aanhoudend euforisch gevoel als het horloge dan eindelijk is bemachtigd, en geeft bv een Rolex mij hetzelfde gevoel en beleving als een Hamilton.
Wel de erfstukken van mijn pa, die draag ik wel en geven mij een ander soort beleving wat ik eigenlijk niet goed kan uitdrukken.
Hoop dan maar dat mijn zoon er ook plezier aan beleeft na mij.
Nu geniet ik op mij manier.
Klinkt stom maar als ik weet dat ze bij iemand terecht komen die ze echt weet te waarderen. Dan verkoop ik met minder moeite. Ik heb wel eens wat verkocht aan HF leden en soms zie je ze nog voorbij komen met wat dragen we vandaag…
Ik verkoop nooit een horloge en hoor dus bij de groep 100+ in de collectie. Zitten zeker 50-60 bij die nooit gedragen worden maar wegdoen kan en of wil ik niet.
Ik geniet net zoveel van een horloge als ik hem draag of niet, ik heb een dedicated collectie kamer waaraan ik refereer als mijn museum ( mijn collectie is niet beperkt tot horloges alleen ).
Kortom het bezit is voor mij net belangrijk als het dragen
Bij mij worden ze gedragen. Allemaal gaan ze eens in de zoveel tijd om de pols. Als ik er dan geen warm gevoel bij krijg dan begin ik verkoop te overwegen. Probeer zo nu en dan te testen of het gevoel echt weg is en indien dat zo is ga ik over tot verkoop:
In totaal nog maar een paar horloges verkocht:
Seiko monster met oranje plaat
Omega planet ocean met oranje bezel
Explorer II polar
Tissot PRC200 met witte plaat
Conclusie? Mijn stijl is saai en zwart, want de witte en opvallende kleuren moeten iedere keer wijken 
Ik heb hetzelfde als @Urbangentleman. Maar ben ook niet bang om ze dan weg te doen. Ik wil ook niet al te veel geld in horloges hebben zitten dus dat is okk een reden om iets eruit te doen als ik kets nieuws wil.
Van de week weer 2 vertrokken: heerlijk!
Maar nu heb ik in mijn collectie alleen nog blijvers natuurlijk