Horloges verzekeren?

Beste Mede leden,

Ik ben zelf al een tijdje verzekerd bij mijn huidige verzekering voor sieraden tot 7000. Bij mijn huidige verzekering gaat hij alleen niet hoger dan dit bedrag, maar zou wel graag voor meer willen verzekeren.

Nu zou ik graag mijn horloge willen verzekeren voor de “dagwaarde” van het horloge. Weet iemand hoe dit zit? Keren ze bij diefstal alleen de aankoopwaarde uit of de dagwaarde van het horloge? En voor welk bedrag zou ik hem dan kunnen verzekeren?

Dit is geen topic over waarde van horloges maar ik heb hard gewerkt voor mijn horloge en wil hem graag verzekeren omdat ik er niet zo snel nog 1 zou kunnen Kopen.

Nu mijn vraag zijn er mensen verzekerd voor hun horloge? En waar zijn jullie dan verzekerd? Moesten jullie dan ook het serie nummer etc. Doorgeven?

Hoor graag van jullie!

2 likes

Dit is al veel besproken. Bijvoorbeeld:

5 likes

Tuulk.

Assurantiekantoor.

:joy:

Je moet hem dan laten taxeren en taxatierapport inleveren. En ja. Als je een goede te pakken hebt staat er zelfs een serienummer op. :smirk:

5 likes

:joy::joy::joy:

Ah, je hebt een woordje weggehaald.:+1::+1::joy:

1 like

Niet iedereen is een helder licht :sunglasses:.

2 likes

Had ook een reactie van jou verwacht uiteraard. Niet gek toch als je je horloge wilt verzekeren?

Nee.

Mijn advies is vraag het aan je tussenpersoon of verzekeraar. Het verschilt per polis en per verzekeraar, dus beter even controleren. Boven een bepaalde waarde kan je verzekeraar aanvullende eisen stellen inzake preventie. Je inboedelverzekering dekt ook niet altijd de volledige waarde maar bijvoorbeeld een maximum van 10k.

Heb je unieke stukken? Laat je dan adviseren over een kostbaarhedenverzekering. Dit is iets prijziger maar de voorwaarden vaak gunstiger.

(voor de zekerheid, dit advies geef ik op persoonlijke titel).

2 likes

Top dankjewel, hier kan ik wat mee!

1 like

@Alphons
Goede herinneringen aan dit topic.
Lag lekker in de clinch met je. :yum::sunglasses:

1 like

Gewoon een goede kluis kopen is goedkoper :sunglasses:

1 like

Rechtstreeks vanuit mijn Interpolis polis:

Diefstal van je sieraden en horloges is verzekerd tot € 15.000. En diefstal van je edelmetalen, edelstenen en munten tot € 7.500. Liggen je sieraden, horloges, edelmetaal, edelstenen en munten in een afgesloten, goedgekeurde kluis? Dan is diefstal voor maximaal € 200.000 per object verzekerd. Als deze spullen worden gestolen uit losstaande bijgebouwen, garages of openbare ruimtes, ben je niet verzekerd.

Ik heb hier destijds speciaal voor geïnformeerd en duidelijk in mijn polis op laten nemen.

2 likes

Echt? Gezien onze meningen kan ik het me voorstellen. Ik kan het me niet herinneren, en ga niet terugkijken. :sunglasses::tumbler_glass:

1 like

Zorg dan dat de kluis voldoet aan de norm die de verzekeraar stelt, anders geldt de verzekering niet.

1 like

Is dekking vd horloges ook een buitenshuisdekking @Thijs_Kremers ?

1 like

@Just_Date nee! Niet via de inboedelverzekering.
Maar ik heb separaat een ‘buiten de deur’ verzekering waar horloge tot €3000 verzekerd is met een e.r. van €150.

1 like

Thx :+1:t2:

200.000 per object? Dan zullen de specificaties voor de kluis onhaalbaar zijn voor een gewone sterveling met wat horloges lijkt me.

1 like

@HorlogeOpa inderdaad!

1 like