Horloges voor kinderen

Vandaag was ik bij een welbekende horlogemaker/juwelier op Rotterdam zuid en zag daar erg leuke horloges voor kinderen. Waterbestendige duikertjes van het merk Ice Watch met quartz uurwerkje in allerlei kekke kleurstellingen. De prijzen liggen tussen eur 70 en eur 100. Sommige te beschouwen als een hommage :grinning_face_with_smiling_eyes:

afbeelding afbeelding afbeelding

5 likes

Dit merk moet je echt laten liggen, ze zijn het geld absoluut niet waard. Je kan beter een leuke Casio kopen voor je kind. :+1: Bijvoorbeeld de F91W:

Tijdloze (hehe) klassieker!

8 likes

Soort moonswatch?

Dat heb ik hier vaker gelezen. Wat maakt Ice Watch zo slecht?

2 likes

Helemaal mee eens. Pas voor mijn zoon (13) aangeschaft, hij is er helemaal wijs mee.

3 likes

Is wel een andere categorie qua uiterlijk. Mijn dochters van 9 willen geen ‘rekenmachine’. :see_no_evil:Misschien andere leuke ideeën?

1 like

Swatch. Altijd goed en zoveel leuke modellen.

1 like

Laatst voor mijn dochter (4 jaar) een Flik-Flak bij de Swatch winkel gehaald. Zijn voor kinderen leuke horloges. Zit ook een heel pakket bij om te leren klokkijken enzo.

Onze eerste wristshot samen! :sunglasses:

31 likes

Prachtig! En die van jou is ook wel aardig :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Oud werkneemster van Hodinkee is tijdje geleden een horlogemerk voor (kleine) kinderen gestart. Lekker kleurijk

1 like

Ik ben voor Casio en flikflak

1 like

Kom op. Je wilt je kind toch in goede smaak opvoeden, en niet met die plastieken rommel die iedereen hier noemt? Die wegwerp reut zou mordicus verboten moeten worden.

Ik zeg:

Ga om 11 uur Japanse tijd in de aanslag zitten.

Zorg dat je even 1300 ballen na belasting uit kunt geven aan zo’n verhaal.

En koop dan één van deze 80 exemplaren:

Lume :white_check_mark:
Bombproof automaat :white_check_mark:
34mm groot :white_check_mark:
Waterdicht tot 50m :white_check_mark:
Kleurrijk :white_check_mark:

En zo leer je je kind nog eens dat je beter wat fatsoenlijks kunt koesteren, en tegelijkertijd haal je een verzamel-object in huis.

Hopla.

Stelletje paupers met een fokking flik flak. Tssssssss.

19 likes

Ik vind dat plastic zeker leuk, maar deze zijn ook de moeite waard.

Het gaat mij om een aardigheid voor kinderen zonder stress over merk of waarde. ‘1300 ballen’ is wat aan de ruime kant qua begroting voor dit doel.

6 likes

Dit is echt het beroerdste advies wat ik ooit las denk ik. Vast goed bedoelt hoor. :wink:
Of is het kind 18 oid?

7 likes

Ik geloof dat mensen de knipoog missen.

Niet dat @Fate_Amenable_To_Change het niet meent trouwens.

Die Parchie is best aardig. Is er nog meer op de markt?

3 likes

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Edit: en eigenlijk nog goedkoop ook gerelateerd aan de totale kosten van een kind tot volwassenheid :grin:

1 like

2 likes

Daarom geef je die dingen ook aan kinderen nadat je ze hebt geleerd zuinig te zijn op hun spullen. :slight_smile:

Dat is voor mij een weet. Geloof ik, nochtans.

Seiko 5je kopen als ze mechanieken leuk vinden, of een stalen quartz horloge scoren als ze gewoon een leuk horloge willen.

Plastic… Ik heb er een hekel aan. Je kunt vanaf 90 Euro prima horloges vinden in staal, horloges die iets minder wegwerp overkomen dan al die plastieken reut waar de hele wereld letterlijk mee overspoeld is.

Als je je kind open zou snijden zou je plastic deeltjes aantreffen. Net als in jou en mij. Bah.

D.

:slight_smile:

Ik geloof het ook. Toch zit er een kern van waarheid in het betoog. Los van de rommel die plastic op de wereld maakt is het gewoon mooier om met warme hand iets te geven wat niet al te vergankelijk is. Wat gerepareerd en opgemaakt kan worden na gebruik.

Mensen kopen grif een 5000-8000 Euro kostende bakfiets, en een splinternieuwe hippe kinderwagen van 1500 ballen en designer sneakertjes omdat je met een tweedehandsje niet van je kind zou houden, maar een fatsoenlijk horloge kan er niet vanaf? Ik vind dat vreemd.

Zeker als je bedenkt dat de Rolexen van 12K of meer hier op het forum tegen de plinten op klotsen, dus gemiddeld genomen kan vader hier op het forum rustig een horloge verpatsen om z’n zes kinderen uit te rusten met ieder z’n fatsoenlijke horloge. :slight_smile:

10 likes

Gewoon een kleine (34mm) Fortis Flieger!!! :ok_hand:
Hier op de pols van een 1 jarige;

18 likes