Horloges voor kontenwassers

Klopt, maar al 36 jaar veranderd er helemaal niets. Zo saai

Dan een m5610 met 1 lug adaptor.
En eigenlijk op omgebouwde graphic nato… lekker wasbaar.

1 like

De meeste bandpinnen zijn iets van rond 0.9mm ofzo op de punten waar ze de kast in gaan, bij 235 newton per mm² trekkracht (even grof omgooien van maximale trekkracht van staal naar afschuiving hier) zit je dan aan een maximale belasting van ongeveer 14,5kg voor een pen het op mag geven.
Ik denk dat die hangers al ruim voor die tijd uit het knoopsgat los zijn.

2 likes

SPQR van amazon japan

7 likes

Wat bewonder je zo aan het kontenwassen dat je ze graag bovenin de salarisschaal ziet en een CEO liever onderaan? De CEO zorgt er wellicht voor dat er een hoop konten gewassen kunnen worden door de kontenwassers, is dat niets waard?
Lekkere politieke vraag tussendoor, sorry.
Mijn partner was ook een kontenwasser, al noemden wij het poepruimer, maar zij had ook
Zo’n horloge aan 1 zijde bevestigd aan haar borstzakje. Was Chinese zooi volgens mij, maar ze bestaan zeker.
Met een Seiko aan je borstzak maakt het toch wel chique :ok_hand:t5:

2 likes

Als je er in knijpt, wel. :slight_smile:

2 likes

Organiseren heeft zeker een waarde, maar of dat een hogere waarde heeft dan het uitvoeren valt te bezien. Buurtzorg doet het wat dat betreft beter, organisatie wordt verplaatst naar de uitvoerenden, minder management, minder overhead, minder rapporteren, hoger werkplezier, betere beloning. Overigens is inkomensongelijkheid, en de afstand van de best betaalde en de slechtstbetaalde binnen een organisatie, een goede indicatie van de gesteldheid van een organisatie.

Ik bewonder kontenwassers omdat ze mensen bijstaan in een periode van hun leven dat ze zorg het hardst nodig hebben, en daarmee ook de rest van de maatschappij kunnen laten functioneren. Ik zie van dichtbij hoe zwaar dat is, en ook hoe schraal soms de beloningen kan (let wel: kan, hoeft niet altijd) zijn,

2 likes

Is dit wat voor je?

10 likes

Als hij koekoek doet is het een deal!

4 likes

Helemaal met je eens wat betreft rapporteren hoor, dat vraagt zoveel tijd van het personeel. Ik herinner me ook wat functies van haar collega’s waarvan je je best kunt afvragen in hoeverre die nodig zijn en of dat geld niet beter besteed kan worden aan de zorg.
Al met al vond ik haar salaris best goed voor de uren die er tegenover stonden. Ik weet genoeg mensen in de bouw, waarvan het werk ook zwaar en vies is die graag dat salaris voor die uren zouden werken.

1 like

Het is inderdaad beter dan 10 jaar geleden. Maar levensonderhoud is flink gestegen. Ik werk vanavond van 1500-2300 uur.aansluitend slaapwacht tot 0700. En daarna opstarten en bewoners klaarmaken voor dagbesteding tot 1000 uur. Contract
32 uur. Zit op mijn top (51jaar) en ga niet meer omhoog. Dus ja ik weet niet wat er in de bouw verdiend wordt?. Ik ben tevreden met mijn 2150-2200 euro. En applaus van Nederland en de gratis :pizza: die we vorig jaar kregen. Dus ik klaag niet en geniet van mijn laatste Oriënt kamasu

15 likes

Holyshit wat een lange dienst. Respect, echt waar. Ik weet wat lange onregelmatige diensten en weinig rust met je doen.
Krijg je die volledige 19 uur dat je daar bent betaald of is die slaapwacht pas betaald op het moment dat je eruit moet?

4 uur uitbetaald voor slaapdienst. Als ik langer dan 1,5 uur eruit moet wordt het gezien als een volledige nacht

1 like

Ok, van mij zouden ze die hele nacht mogen doorbetalen.

Tja. Ik zou gek worden achter een beeldscherm🤭

In de psychiatrie moet ik de hele nacht wakker blijven, maar mag ik gelukkig tegen 8 uur naar huis. En ik mag gewoon polshorloges dragen.
Casio gw-5500 of een grote pro-trek met aan één kant een ophang bandje een idee? Als ie maar goed schoon te vegen is denk ik.

Ik werk in gehandicapten zorg. Daar is het geen probleem. Maar regelmatig werk ik diensten via thuiszorg in de terminale zorg en dan moet ik idd keurig geen sieraden om. Ook tegen het beschadigen van huid van ouderen. Ben er wel eens schuldig aan geweest dat ik iemands huid beschadigde met mijn horloge band

1 like

Ik snap het, met mensen helpen/tillen e.d. altijd zonder horloges. Kwetsbare huid.

Je verdiend een lintje! Ik heb jaren in de zorg gewerkt en weet dat lang niet iedereen zo positief erin staat als jij. Niet altijd onterecht helaas. Vaak veroorzaakt door het niet gehoord worden door collega’s boven de ‘kontenwassers’ die mooi in hun ivoren toren de meest vreemde regeltjes verzinnen, terwijl ze geen benul hebben wat er precies op de werkvloer afspeeld. Hou die positieve instelling vast, mag je trots op zijn :sunglasses:

Indien je in uniform werkt een mooi klokje ipv siliconen aan het borstzakje, en met eigen kleding een zakhorloge zodat dat vakje in je spijkerbroek nog eens gebruikt wordt?:slightly_smiling_face:

2 likes

Misschien is dit hier iets bijzonders. Een leuke vintage, maar met een High-beat uurwerkje erin.

Dit is gewoon een Seiko Lord Marvel 36000 met een 5740C uurwerk, dat op 36000bpm tikt. maar dan in pocket-watch uitvoering…

2 likes