Horloges voor Mars


Ha Mars :vulcan_salute:

14 likes

Gewoon… gewoon… wel met een buitengewoon talent voor het maken en ontwerpen van hele mooie horloges :pray:

1 like

Dat vind ik een interessant punt! Dat is zeker een factor die gaat meespelen. We kunnen ook gewoon de horloges dan 250% vergroten. Wordt gewoon de nieuwe mode van Mars :laughing:

1 like

En meteen

Duurder kunnen maken. Krijgen we er bij moeder de vrouw wel doorheen.

1 like

Nu nog niet… misschien over 100 jaar? Zeg nooit nooit. Ik dacht vroeger ook dat bepaalde dingen onmogelijk waren en nu heel normaal zijn. Of andersom. Ik had vroeger als kind een vrij wilde hypothese over de ruimte die wetenschappers nu best serieus nemen. Helaas is het nog niet aantoonbaar, maar het feit dat het eventueel mogelijk is, vind ik wel grappig.
Het volgen van Spacex en Tesla vind ik ook best interessant. Je mag meneer Musk compleet gek verklaren, maar hij is ook genie… maar ja, gekheid en genialiteit ligt dicht bij elkaar. Ik had altijd gedacht dat ik het nooit meer zou meemaken dat de mensheid naar Mars zou gaan haha.

Als dat zo zou zijn dan zijn we evolutionair in de goede richting, maar ik ben bang dat dat een utopie is.

Ben ik het compleet mee eens :laughing: Ik wil me aan een heleboel dingen aanpassen, maar als het op reizen aan komt, dan ben ik een rasechte egoïst. Vliegschaamte heb ik totaal geen last van. Ik pak rustig vier keer per jaar het vliegtuig. Ik pak vaak de auto om kortere reisjes te maken in het weekend of rijd gewoon voor de lol (voordat ik alle EV rijders over me heen krijg, ik wil echt wel elektrisch rijden, maar vind de auto’s nog veel te duur… en geld lenen voor een auto, daar pas ik voor :wink:) Ik ben bang dat mijn CO2 voetafdruk bovengemiddeld is :see_no_evil:
Ach… wat zou de wereld mooier zijn als de mens was uitgestorven :scream:

1 like

8 likes

:open_mouth:

5 likes

Hmm 20 atm waterdicht…
Er is alleen geen water :joy: :joy:

2 likes

Heel erg fraai!

1 like

https://www.nasa.gov/press-release/nasa-confirms-evidence-that-liquid-water-flows-on-today-s-mars

1 like

Zou een solar watch het ook doen op Mars?

:thinking:

Ook bij een solar watch moet je toch een keer in de 10 jaar de batterij vernieuwen en verkopen ze die dan op Mars :grinning_face_with_smiling_eyes::smiley:

1 like

Opsturen? :slight_smile:

Waar dan naar toe op de aarde is dan geen leven meer mogelijk.:wink:

Gewoon teruggaan. Over tien jaar is interplanetair reizen net zo normaal als we nu het vliegtuig pakken naar een bestemming aan de andere kant van de plas :joy: Mocht je je druk maken over de reistijd? Als ik Nasa zou moeten geloven zijn ze bezig een nucleaire motor te ontwikkelen die een snelheid van het licht zou moeten kunnen bereiken.

Of richt gewoon een zaakje op daar! Dat wordt een gouden business haha.

1 like

Na 10 jaar heb je wel genoeg vakantiedagen opgebouwd voor een ritje naar de Aarde. Maar goed punt.

Dan gaan we met warpsnelheid 10.5.

Wel veel stof…. Daarnaast trainen cosmonauten in een zwembad :wink:

2 likes

Zolang het hier enigszins bewoonbaar is kunnen ze me wat, met Mars. Ik heb The Moon is a Harsh Mistress vaak genoeg gelezen om geen reet met een vrijwel atmosfeer-loze rooie bal in het midden van nergens te maken te willen hebben.

Als ik echt de ruimte in moest nog zou ik liever op een generational ruimteschip zitten, het liefst een Dyson Sphere, maar dat is natuurlijk wel een beetje ver van ons bed.

Ik denk dat je makkelijker een Eco Drive uurwerkje mee kunt nemen, misschien dat de zon er sterk genoeg is om het op te laden. De zon tijdens z’n piek op Mars geeft evenveel energie af als hier rond 15 Februari, als het geen bijster zonnige dag is. Maar 59% van de maximale zonne-kracht is altijd nog ruim voldoende voor een trusty eco-drive. :slight_smile:

Als ik naar Mars zou moeten zou een horloge echt het laatste zijn wat me interesseerde.

Je zou UTC uit kunnen zenden naar Mars. Maar wie interesseert dat? Ik zou me eerst zorgen maken over propulsie, zuurstof, water, een grote pr0n en muziekverzameling en voedsel voor ik wilde weten hoe laat het was in Greenwich.

Tja. Fortis claimt al iets in die richting te doen.

Ik vermoed dat het gewoon, als ze al tijd syncen, een UTC signaal gaat worden wat met vertraging binnen gaat komen (4 - 21 minuten verschil afhankelijk van het jaargetijde). Dat gaat dan gesynct worden met polscomputers of wearables die op zonne-energie lopen. Ik kan me niet voorstellen dat iets anders praktisch gaat blijken te zijn.

Alleen wel even een firmware schrijven voor die Eco-drive die het binnenkomende sync signaal aanpast aan de vertraging waarmee het binnen komt, op basis van de positie van beide planeten. Eitje.

Zie boven. Citizen’s ECO drive laadt ook bij kunstlicht op, maar de helft van de zonnekracht is nog voldoende. Piekvermogen op Mars is 59% van hier, moet OK zijn. Gemiddeld genomen gaat een capacitor 15-20 jaar mee, en tegen die tijd ben je daar toch dood.

Wel een reden om eerder op Barbados te gaan zitten met een parapludrankje terwijl jij in een koud semi-vacuum je horloge staat op te laden. :+1:

3 likes

Je sarcasme doet me weer grinneken terwijl vriendinlief me aan zit te kijken met een blik van: waar is die nu weer mee bezig hahaa.

1 like