Mogelijks een raar topic maar graag jullie mening.
Ik heb een viertal horloges waar er slechts een paar van op chrono24 worden aangeboden. Ik vermoed dat dit wel in de toekomst een leuke waardestijging kan inzitten… als er vraag naar is natuurlijk.
Wat doen jullie in zo’n geval. Wegzetten en iets nieuws bijkopen om van te genieten welke wel in grote getallen verkrijgbaar zijn?
Collectie is nu een 9 stuks, dus ik ben ook meer pre om te dragen doch alles in huis houden doe ik sowieso niet.
Als je het niet draagt: verkopen. Niemand heeft enig idee wat de waarde gaat doen in de toekomst, maar door iets anders te kopen kan je er iig nu van genieten.
Beetje cliché maar geniet van elke dag. Waarschijnlijk ken jij ook mensen die plotseling ernstig ziek worden of erger. Koop lekker waar je zin in hebt en draag je horloges. Wegleggen voor eventuele waardestijging…
Als je deze horloge graag draagt, zou ik dat vooral lekker doen!
Veel antwoorden gaan misschien over dat “wegleggen in een kluis geen horlogeliefhebber is” of “verkopen als je niet draagt”.
Dat is allemaal vrij kort door de bocht. Doen waar je je zelf goed bij voelt, dus ook vooral dragen als je dat wil!
Overigens denk ik dat de waarde van het horloge nu een weerspiegeling is van hoeveel men denkt dat het horloge in de toekomst waard zal zijn. Anders werd er nu wel meer voor gevraagd
Mee eens, zie niet een stijging (hoop ik ook niet want ik wil ze gewoon kunnen dragen) op stukken in mijn collectie wat LE’s zijn van 1/24, 1/50 en 1/100.
Dit is absoluut waar. En zeker als je geen kinderen heb besef je dit nog veel meer. Daar zit je dan met al je mooie spulletjes die je bewaard heb voor later.
Wegleggen in de hoop dat de waarde gaat stijgen is zinloos. De factoren die een waardewijziging over tijd beïnvloeden zijn absoluut onvoorspelbaar, laat staan de waardeontwikkeling zelf.
Ook niet, zoals eerder gesuggereerd, voor Rolex. Waardedaling door minder vraag vanwege bijvoorbeeld crypto crash, voorgenomen productie verdubbeling en een veelheid aan macro economische factoren die niet te voorspellen zijn.
@KBKRacing ik heb het idee dat je wel een redelijk eensgezinde mening hebt gekregen. Er zullen altijd mensen zijn die zeggen “houden” maar tot nu toe lijken het er niet veel te zijn.
Horloges hebben gemiddeld gezien weinig tot geen rendement opgeleverd. En dat wat het opleverde kun je je van afvragen of je met dat geld op een andere manier niet meer rendement had kunnen behalen. Een enkele uitzondering daargelaten.
Maar om het niet te veel off-topic te laten gaan en te zorgen dat het geen beleggingsdraadje gaat worden zonder antwoorden op je vraag, een poll?