Horloges, word je daar nu gelukkig van? (Picture heavy)

Super mooi… heb je ook nog eens plezier van in t zonnetje. Hopen dat je zelf handig bent, want; die Porsche dealers man man

2 likes

Mooi verhaal! Zoals ik laatst las,

“the road of excess leads to the palace of wisdom”

Daarnaast is de NY0040 gewoon een prachtige “tool”-duiker natuurlijk :smile:
Welke variant draag je?

Interessant topic, en potdikkie wat heb jij een stel exen bij elkaar!
Ik vraag me hetzelfde wel eens af, wordt je nou gelukkiger van dure horloges? En wat is duur?
In ieder geval word ik niet gelukkiger van meer dan 4 à 5 stuks, das alvast een begin.

Keep us posted over pak ‘m beet 3 jaar, zou het dan nog steeds de combi Citizen & Motor zijn?

Grtz. Erik

1 like

de auto en motor hobby gaan hier qua geld kraan voor de horloges. Ook de kids en weekendjes weg gaan voor horloges… ook lekker uit eten paar x per week en/of uit huis ontbijten gaan voor horloges. Horloges zijn gewoon mooi, waarde is niet de bepaalende factor in welke ik mooi vind en/of aanschaf.
Wanneer ik weer een leuke op het oog heb dan koop of spaar ik er rustig voor. Komt altijd wel goed!
Heb ook nooit zo een haast, dit omdat ik de horloges tijdens werk toch niet dragen kan. Dus is voor na werktijd. Gebruikt koop ik niet, dus impulsief aankopen overkomt mij niet snel.

Viel me trouwens op in de openingspost. Dat ts minder hard hoeft te werken nu hij weer loon slaaf is.
Voor mij/ons is het sinds zelfstandig zijn juist vele malen minder hard werken dan in loondienst. Zo zie je maar weer dat het voor elke beroepsvorm anders is.

2 likes

Goede keuze gemaakt. Als het niet te combineren valt, je hart volgen. In dit geval de motor, prima toch?

1 like

Hier net andersom .
Na 20 jaar dagelijks op de motor (1200cc dus geen brommers :wink:
Na herseninfarct ineens geen rijbewijs meer en alles moeten verkopen .
Daar wat mooie klokjes van gekocht maar om te zeggen dat ik nu gelukkiger ben ?!

3 likes

Yip … Vandaag dat de bodem van de horlogepot al een jaar+ in het zicht is

1 like

De zwarte variant. Van de week op deze NATO geplaatst en ik vind het er niet verkeerd uitzien.

3 likes

Ik word sowieso niet gelukkig van horloges. Misschien soms een klein beetje van zoeken naar, fotograferen van, nadenken, schrijven en ouwehoeren over horloges. Primair is het voor mij een leuk tijdverdrijf.

5 likes

Ik hoop dat niemand hier voor zijn geluk afhankelijk is van horloges of andere materiele zaken! Maar het is zeker leuk jezelf óf een ander (!) af en toe te kietelen met een ‘hebbedingetje’.

Al begrijp ik zowel de BMW GS als alle klokjes heel goed én uit eigen ervaring.

Met m’n GS ergens in de Ardennen,

En met een eerdere GS op de Stelvio,

en met een (gehuurde) Pegaso over de Gavia …

Van zulke ervaringen wordt ik dan weer heel gelukkig!

6 likes

gelukkig heb je de foto"s nog , en nog veel meer. Ik neem aan hele fijne herinneringen. Alles is maar betrekkelijk. prachtige motor en cabrio?

1 like

Leuk verhaal. Ik word wel blij van deze hobby, maar dat komt omdat ik het niet te gek maak. Alles met mate (met hier en daar een uitschieter :wink:), dan komt het goed.
Je had wel mooie horloges :smile:

2 likes

Man o man, hobby of verslaving? Ik heb mijn ‘one-piece collection’ verkocht en er een andere ‘one-piece collection’ voor teruggekocht (incl. rijbewijs). Alhoewel motorrijden echt top is, ‘mis’ ik m’n Hulk regelmatig. Gelukkig ben ik nu weer in staat om van onderop weer te beginnen met deze ‘hobby’. Je moet wat in de wintermaanden :wink:

5 likes

Ik ben zelf sinds 1995 liefhebber van mechanische horloges. Heb er vele gehad en nog steeds een paar in mijn bezit. 3 horloges die ik in het begin heb gekocht heb ik nog steeds. Alles wat ik later heb gekocht is weer weg. Op mijn geliefde PAM359 na. Bij mij is de liefhebberij een beetje golvend. Er zijn maanden bij dat horloges me niets boeien en zo ineens ben ik er weer mee bezig. Maar dat bezig zijn zit hem meer in de info die ik me toe eigen dan dat ik weer op “jacht” ben naar een nieuwe klok. De PAM kocht ik in 2012 en daarna is het heel stil geworden qua aankopen. Misschien omdat de PAM mij genoeg voldoening geeft maar ik denk meer omdat je met horloges feitelijk niks kan doen. Het is gewoon een nutteloos ding. “Mooiigheid”, beleving en bezit. Daar draait het om. Meer kun gewoon niet doen met een horloge. Ik vind het ook altijd knap dat die horloge bloggers pagina’s vol kunnen lullen over ieder onbeduidend detail. Streepje hier, Pusher daar, wijzertje zo etc. Een mooi horloge geeft een goed gevoel maar het duurt altijd maar even. Duizenden euro’s uitgeven aan iets waar je niets mee kan doen is feitelijk een raar gegeven. Een motor daarentegen kun je wel wat mee doen! Of een ander gebruiksvoorwerp. Horloges zijn leuk maar een forum als dit of de vele Facebook pagina`s zorgen er volgens mij wel voor dat mensen een beetje de realiteit uit de ogen verliezen. 5 tot 7 duizend euro voor een dikke klok is ineens heel normaal. Daar kun je rustig een paar van aanschaffen. Pietje, Jantje, klaasje vinden dat immers ook. Begrijp me niet verkeerd geen waardeoordeel over wie, wat en waar hij zijn geld aan wil uitgeven. Maar face iT stop je horloges een paar maanden weg. Wees er op geen enkele manier mee bezig en je merkt dat het je uiteindelijk weinig doet. Misschien ook omdat het bezit van luxe horloges “pur sang” materialisme is. Delen met je directe omgeving gaat haast niet omdat familie, vrienden en collega’s je feitelijk voor gek verklaren met al die klokken waar duizenden euro’s inzitten. Dan blijft internet over… de enige plek waarvan je denkt dat je je passie er kan delen en waarvan je denkt dat die anderen het zo fantastisch vinden dat jij mooie horloges hebt. Maar dat is een waanbeeld. Een ander interesseert het eigenlijk niets. Die is alleen maar bezig te denken dat anderen zijn horloges weer mooi vinden. En zo is het kringetje van elkaar de kop gek praten weer rond. En zijn mensen weer bereid om duizenden euro’s uit te geven aan een product (horloge) waar je wederom niets mee kan doen. De topicstarter heeft die vicieuze cirkel doorbroken :wink: Gr Rico

17 likes

Da’s bijna exact wat ik me aan het bedenken was toen ik enkele dagen geleden op ‘Buy’ wilde klikken… maar toch blijf ik ermee in m’n hoofd zitten en zal ik het wellicht één van de dagen alsnog doen. Erg eigenlijk hé…

1 like

Gelukig kan je nooit worden van materiaal ook niet van een auto of een motor en dus ook niet van een horloge.

Geluk is morgen avond mee kunnen maken dat mijn 3 jarige zoon zijn schoentje gaat zetten, vol spanning zingen en dromen over een mooi kadootje van de sint, smorgens rennen naar zijn schoentje, puur geluk en zo klein zo kostbaar en mooi, puur geluk om mee te maken.

Horloges zijn leuk, auto als kost ie 50.000 is na een week in de file ook maar een auto, een motor is leuk om rond te knallen, maar geluk is dat niet, tijdverdrijf is het, vullen van je tijd.

Draag nu een seiko gister 145 euro voor betaald en die draag ik met net zo veel plezier als een horloge van duizenden euro’s, dus tuurlijk kan je van iets goedkoops ook genieten.

7 likes

Ik heb zelf ongeveer 30 horloges die volgens mij allemaal onder 500 euri waard zijn.
Ben er toch best blij mee.
Ik heb ook drie motorfietsen die ook niet echt duur zijn maar daar ben ik ook heel blij mee.
Vroeger had ik ook nog een stel auto’s maar daar heb ik er nog maar twee van.
Ook niet van die dure…
Ik wil maar zeggen dat de waarde van het bezit niet direct bepalend is voor het plezier dat je er aan beleeft.

3 likes

Seikootje op de echte motor :slight_smile:

6 likes

Hier ook :sunglasses:

2 likes

U heeft -bij een gemiddelde waarde van 250,- voor 7500.- euro aan horloges; 3 motorfietsen (vast ook zo’n 7500,-) en nog 2 auto’s (vast ook 7500,-)

Met een minimum van 22.500 euro aan " jongens speelgoed" vind ik uw mening dat “de waarde er niet toe doet” enigszins misplaatst! :smiley:

Ze zijn u hoe dan ook gegund: dat u er nog lang in goede gezondheid van mag genieten :sunglasses: